• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
2

مرکز تست و کنترل کیفیت قطعات و تجهیزات ریلی راه‌اندازی می‌شود

  • کد خبر : 32676
  • ۰۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۹
مرکز تست و کنترل کیفیت قطعات و تجهیزات ریلی راه‌اندازی می‌شود
مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران در سی و ششمین رویداد "سه شنبه‌های ریلی با طعم فناوری" از راه‌اندازی مرکز تست و کنترل کیفیت قطعات و تجهیزات ریلی در اینده نزدیک خبر داد.
0
(0)
به گزارش ریل‌نیوز به نقل ازروابط عمومی شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران، سعید رسولی در سخنانی در این رویداد فناورنه که در روز سه شنبه مورخ ۱۴۰۰/۰۶/۳۰ و در مرکز جهادی پیشرفت ساختمان شهدای راه آهن با حضور معاونین و مدیران ذی‌ربط برگزار شد، افزود:  ایمنی اولویت اول شرکت راه‌آهن  است و برای تحقق ایمنی می‌بایست نظارت در کیفیت قطعات و تجهیزات ریلی با ایجاد مرکز تست قوی انجام دهیم.
وی با اشاره به تنوع بالای قطعات مورد استفاده در صنعت ریلی اظهار داشت: راه آهن جمهوری اسلامی ایران عهده دار نظارت بر ایمنی و کیفیت خدمات حمل و نقل ریلی در کشور است و برای انجام وظایف خود، سنجش کیفیت قطعات و تجهیزات را ضروری می‌داند.  
رسولی با اشاره به اینکه کلیه امکانات، ادوات، تجهیزات، ساختمان‌ها و ناوگانی که در شبکه ریلی وجود دارد، علاوه بر حقوق مالکانه صاحبان آن‌ها اعم شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران و شرکت‌های غیردولتی فعال در این بخش، سرمایه ملی محسوب می‌شود و حفظ و ارتقای آن به منظور بهره مندی مردم عزیز از این ثروت ملی اهمیت راه‌اندازی مرکز تست قطعات مورد نیاز صنعت ریلی را ضروری می‌سازد،  تصریح کرد: اگر نتوانیم از کیفیت قطعات مورد نیازصنعت ریلی اطمینان حاصل کنیم، چگونه می‌توانیم نسبت خدمت رسانی مطلوب در حمل و نقل ریلی و دستیابی به اهداف راه آهن مطمئن شویم.
وی با اشاره به گفتگوهای انجام شده درچارچوب توسعه دیپلماسی ریلی با متولیان این امر در داخل کشور و راه‌آهن کشورهای همسایه، خاطر نشان کرد:  مرکز تست نه تنها به فعالان در صنعت حمل و نقل ریلی و صنایع وابسته خدمات می‌دهد بلکه ارائه خدمت به کشورهای منطقه را نیز مد نظر دارد و مقدمه صدور خدمات فنی و مهندسی است.  
وی تاکید کرد: دستیابی به ایمنی مطلوب باید قبل از وقوع سانحه و با رویکرد پیشگیرانه انجام شود.
رسولی گفت: ایمنی باید از سرچشمه محقق شود. در این راستا اطمینان از کیفیت ساخت قطعات مورد نیاز صنعت حمل و نقل ریلی و چگونگی تجهیز ناوگان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.
وی افزود: در سال گذشته و زمانی که در مسیر حمایت از تولید داخلی قطعات ریلی گام برداشتیم، برای استفاده از قطعات و تجهیزات تولید داخل و لزوم رعایت استاندارهای مربوطه آن،  ضرورت تست کامل این تجهیزات مطرح شد و در این مسیر به سمت استفاده از ظرفیت‌های موجود در حوزه استاندارد و آزمایشگاه‌های تخصصی حرکت کردیم.
مدیرعامل شرکت راه آهن با قدردانی از اقدامات انجام شده در مرکز جهادی پیشرفت به ویژه درارتباط با حمایت از تولید داخل و ایجاد مرکز تست ریلی، گفت: اینک راه آهن در مسیر درست برای استاندار‌سازی قطعات مورد نیاز صنعت ریلی قرار دارد.
رسولی یکی از نتایج این اقدامات انجام شده در مرکز جهادی پیشرفت را قرار گرفتن راه آهن در مسیر درست و جایگاه واقعی خود عنوان کرد و افزود: نقش حاکمیتی راه آهن، وظیفه اصلی این شرکت است و این شرکت با تدوین قوانین، مقررات و اعمال نظارت و حمایت از فعالیت بخش خصوصی درصدد تحقق حداکثری مسئولیت خود است.
دفاع مقدس ادامه دارد
سعید رسولی در ادامه با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس گفت: امروز تمام افتخارات و موفقیت‌هایی که در کشور شاهد آن هستیم، میراث گرانقدری است که بازمانده ایثارگری و جانفشانی رزمندگان اسلام است.
وی با بیان اینکه در طول دوران دفاع مقدس مردم و جوانان غیور کشورمان از تمام رده‌های سنی و اقشار اجتماعی وارد میدان شدند و در مقابل دشمنان ایستادند، افزود: امروز صحنه نبرد دفاع مقدس در عرصه تولید قرار دارد و باید برای قطع وابستگی، سازندگی کشور و تامین نیازهای مردم بزرگوار کشورمان نهایت همت و تلاش خود را به کار گیریم و با شناسایی مسیر و بکارگیری کارشناسان دلسوز، متعهد و شناخت گلوگاه‌ها حرکت خود را ادامه دهیم.

هوشمندسازی و استقرار سامانه‌های هوشمند اساس فساد ستیزی

مدیر عامل شرکت راه آهن در سی و ششمین رویداد فناورانه راه آهن، با تاکید بر اینکه مبارزه با فساد باید سیستماتیک باشد، اظهار داشت: فساد ستیزی به یک دوره ختم نمی‌شود و اقدامات مستمر و ریشه‌ای را نیاز مند است که یکی از اصلی‌ترین راه‌های بستن راه فساد مبارزه با هوشمند‌سازی و استقرار نظام سیستمی است.


اولویت‌های نظام در دستور کار راه آهن

مدیر عامل راه آهن تاکید کرد:  در مسیر حمایت از تولید داخل درجایی که امکان تولید باکیفیت داخل وجود داشته باشد، بهانه‌ای را برای خرید از خارج نمی‌گذاریم و الویت‌های فناورانه ریل نظام در دستور کار راه آهن قرار دارد.
رسولی با یادآوری فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص حمایت از تولید و نامگذاری‌های متعدد برای جهش تولید و رفع موانع تولید، خاطر نشان ساخت: این نامها جنبه شعار ندارد، بلکه نشان از نگاه بلند مقام معظم رهبری در خودباوری و استفاده از امکانات موجود را دارد و بر همین اساس شرکت راه آهن با پیروی از بیانات مقام رهبری به خصوص فرمایشات ایشان در بیانیه گام دوم انقلاب مسیر خود را در جنگ اقتصادی تعیین می‌کند.    
مدیرعامل راه آهن گفت: درطی دو سال گذشته از سوی خانواده بزرگ راه آهن تلاشهای بسیاری برای خود کفایی انجام شد و بسیاری از اقداماتی که در سالیان گذشته ناتمام مانده بود با همت، تلاش و روحیه خودباوری در شرکت راه آهن در دستور کار قرار گرفت و برخی به نتیجه رسید.
مدیرعامل شرکت راه آهن با اشاره به شناسایی بیش از ۴۷۰۰ قطعه تولید داخل و تولید کنندگان آن و درج آن در سامانه رونق و جهش تولید، گفت: این اقدام ضمن معرفی تولید کنندگان داخلی شرایط، رقابت سالم را مهیا کرد.
وی شناسایی و جذب متخصصان و افراد با سابقه، متعهد و دلسوز در صنعت ریلی در جریان تشکیل کارگروه‌های تخصصی بهره وری در مرکز جهادی را دستاوردی بزرگ دانست و خاطر نشان کرد: نمی‌توانیم راه آهن را در حالی اداره کنیم که به علوم مرتبط با آن مجهز نباشیم و از دانش و تجربه اهل فن کم بهره باشیم.
رسولی با یادآوری خاطراتی از عملیات فتح المبین و اعتماد امام خمینی (ره) به فرماندهان جوان در آن دوران، خاطر نشان کرد: اکنون نیز باید به نیروهای جوان و کارآمد و متعهد اعتماد کنیم، مرزبندی‌ها را کنار گذاشته و در مسیری که شناخته‌ایم از همه امکانات قانونی برای توسعه و پیشرفت کشور بهره ببریم.

گفتنی است در سی ششمین رویداد سه شنبه‌های ریلی که با موضوع تست و کنترل کیفیت قطعات و تجهیزات ریلی برگزار شد فرآیند پیشنهادی برای پیشبرد مرکز تست قطعات و تجهیزات ریلی توسط طراحان و تولید کنندگان صنعت ریلی تشریح شد. همچنین چگونگی تشکیل شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی برای حاضران تشریح و اهداف و رویکردهای آن تبیین شد.
در ادامه این رویداد فناورانه برنامه‌های تولید ملی تجهیزات تست و کنترل کیفیت در حوزه صنعت ریلی تشریح شد و کارشناسان در بخش پرشش و پاسخ به سوالات حاضران در جلسه پاسخ دادند.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=32676

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.