• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
2

مزیت های حمل و نقل ریلی

  • کد خبر : 983
  • ۰۲ آبان ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۱

0 (0) مزیت های حمل و نقل ریلی چنانکه گفتیم حمل و نقل از طریق ریل ارزان، ایمن و با صرفه است. آلودگی های زیست محیطی آن هم به دلیل حمل با تناژ بسیار بالا کمتر است تا جاییکه در حمل و نقل جهان، از حمل و نقل ریلی به عنوان حمل و نقل سبز […]

0
(0)

مزیت های حمل و نقل ریلی

چنانکه گفتیم حمل و نقل از طریق ریل ارزان، ایمن و با صرفه است. آلودگی های زیست محیطی آن هم به دلیل حمل با تناژ بسیار بالا کمتر است تا جاییکه در حمل و نقل جهان، از حمل و نقل ریلی به عنوان حمل و نقل سبز و دوستدار محیط زیست یاد می کنند.
سعید رسولی عضو هیئت مدیره شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران می گوید : در یک محاسبه ساده بین سالهای 1390 تا 1395 ، حدود 242 میلیون تن بار از طریق جاده هایی حمل شده که به موازات آن ریل نیز وجود داشته است.
وی می گوید: محاسبه های دقیق نشان داده حمل هر تن بار بر روی ریل در هر کیلومتر 756 ریال ارزانتر از حمل بار از طریق جاده است و اگر این بار را در مسیر پیموده شده و تفاوت قیمت حمل بار ریل با جاده ضرب کنیم ، به رقم حیرت آور 13 هزار میلیارد تومان می رسیم و این یعنی 13 هزار میلیارد تومان عدم النفع و خسارت به کشور که می توانست صرف توسعه طرح های توسعه ای دیگر در کشور شود.
حسین عاشوری عضو دیگر هیئت مدیره شرکت راه آهن نیز به خبرنگار خبرگزاری صداوسیما می گوید: حمل و ترانزیت هر تن بار در کشور می تواند تا پنجاه دلار درآمد ارزی برای راه آهن و کشور در پی داشته باشد و اگر ، موارد دیگری چون بیمه و … را نیز در نظر بگیریم می توانیم ادعا کنیم که ترانزیت هر تن بار می تواند تا یکصد دلار درآمد برای کشور ما داشته باشد.
وی می گوید: البته این موضوع می طلبد تا هم صاحبان بار به راه آهن اطمینان داشته باشند و هم تضمین لازم را داشته باشند به همین دلیل، راه آهن ایران روی ایجاد راه آهن های برنامه ای برنامه ریزی کرده و از سوی دیگر، آمادگی دارد تا اگر نتواند به تعهد زمانی خود در تحویل بار عمل کند، طبق قرارداد و تعرفه ها، به صاحب بار خسارت دیرکرد بپردازد.
ایران کشوری با جاذبه های زیاد برای سرمایه گذاری است و از جمله در عرصه راه آهن نیز کشورهای زیادی به سرمایه گذاری در این بخش علاقه مندند.
آلمان برای سرمایه گذاری در قطار برقی تهران – مشهد اعلام آمادگی کرده و از سوی دیگر ایتالیا هم برای آموزش و احداث خطوط آهن آماده است.
نینو چینگولانی مدیر پروژه های بین المللی راه آهن ایتالیا که چندی پیش در ایران بود، معتقد است راه آهن آینده حمل و نقل جهان است و چون ایران در شاهراه شرقی – غربی و شمالی – جنوبی جهان واقع شده و می تواند بار شرق آسیا به اروپا و از طرف دیگر، بار تحویل گرفته در بنادر جنوبی خود در خلیج فارس را به کشورهای آسیای میانه و قفقاز حمل کند بهشت سرمایه گذاری در راه آهن است.
وی البته نگرانی خود را از بازگشت تحریمها پنهان نمی کند و معتقد است سرمایه ترسو است و باید این اطمینان را پیدا کند که جایی می رود که امن و ایمن باشد.

 

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=983

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.