• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
0

مستقر شدن پیمانکار قطعه سوم راه‌آهن مبارکه – سفیددشت – شهرکرد

  • کد خبر : 21566
  • ۲۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۸
مستقر شدن پیمانکار قطعه سوم راه‌آهن مبارکه – سفیددشت – شهرکرد
معاون راه‌آهن شرکت ساخت و توسعه زیرساخت‌ها و امور زیربناهای حمل و نقل کشور از استقرار پیمانکار قطعه سوم راه‌آهن مبارکه - سفیددشت - شهرکرد در محل پروژه خبر داد.
0
(0)

به گزارش ریل نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان چهار محال و بختیاری، عباس خطیبی در ستاد اقتصاد مقاومتی استان تاکید کرد: طرح راه‌آهن مبارکه – سفیددشت – شهرکرد از جمله پروژه‌هایی است که از چند سال گذشته آغاز و هم‌اینک روند اجرای آن تسریع شد.

وی افزود: به‌تازگی با پیگیری‌های استاندار چهارمحال و بختیاری و حمایت‌های سازمان برنامه و بودجه کشور این طرح جزو طرح‌های اقتصاد مقاومتی تلقی شده است.

خطیبی تصریح کرد: ‌پس از سفر معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور به شهرکرد به عنوان نماینده دولت در ستاد اقتصاد مقاومتی چهارمحال و بختیاری حمایت‌های ویژه‌ای از طرح راه‌آهن مبارکه – سفیددشت – شهرکرد انجام و دستوراتی برای تسریع در روند اجرایی آن از سوی محمدباقر نوبخت صادر شد.

وی یادآور شد: این طرح در بخش زیرسازی در ۴ قطعه عملیات اجرایی دارد که قطعه نخست آن  به طول ۴۲ کیلومتر با شرایط مطلوب و ماشین‌آلات و امکانات کامل در حال احداث است.

معاون راه‌آهن شرکت ساخت و توسعه زیرساخت‌ها و امور زیربناهای حمل و نقل کشور اظهار داشت: ۹۰ درصد از قطعه ۲ راه‌آهن مبارکه – سفیددشت – شهرکرد به طول ۲۰ کیلومتر در سال‌های قبل کار شده و در حال تکمیل است.

وی گفت: مناقصه قطعه ۳ به طول ۱۸کیلومتر این طرح انجام و پیمانکار مشخص و در محل مستقر شده  و قطعه چهارم نیز در حال مطالعه است.

خطیبی تاکید کرد: براساس پیش‌بینی‌ها و توافق‌های صورت گرفته در سطح ملی و استانی قرار شده این طرح تا بهار ۱۴۰۰ افتتاح و بهره‌برداری شود.

وی افزود: البته به دنبال آن هستیم تا بتوان از منابع و ردیف‌های اعتباری دیگر برای این طرح تامین مالی صورت گیرد.

معاون راه‌آهن شرکت ساخت و توسعه زیرساخت‌ها و امور زیربناهای حمل و نقل کشور تصریح کرد: برای اجرای راه‌آهن مبارکه – سفیددشت – شهرکرد ۵ هزار و ۵۰۰ متر تونل حفر، ۲ هزار و ۵۰۰ متر پل خاص احداث و ۱۲ میلیون متر مکعب خاک‌برداری و خاک‌ریزی می‌شود.

وی یادآور شد: مناقصه عملیات اجرایی احداث ایستگاه سفیددشت با ۵ هزار متر مربع زیربنا و ۳۸ میلیارد ریال اعتبار به زودی برگزار خواهد شد.

خطیبی اظهار داشت: مناقصه عملیات اجرایی احداث ایستگاه نیز تا آبان سال‌جاری برگزار می‌شود.

وی گفت:‌ خرید ریل برای راه‌آهن مبارکه – سفیددشت – شهرکرد به صورت ترک تشریفات انجام خواهد شد.

خطیبی تاکید کرد:‌ ۴۰ کیلومتر از مسیر این طرح با راه‌آهن اصفهان -شهرکرد- اهواز مشترک است.

راه‌آهن مبارکه – سفیددشت – شهرکرد به طول ۹۶ کیلومتر با هدف جابه‌جایی بار و مسافر احداث و باعث ایجاد تحول در وضعیت بخش‌های مختلف چهارمحال و بختیاری می‌شود.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=21566

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.