• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
0

مستندسازی شفاهی و مکتوب جایگاه راه آهن شمالشرق۲ در ۸ سال جنگ تحمیلی

  • کد خبر : 28170
  • ۲۳ تیر ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۱
مستندسازی شفاهی و مکتوب جایگاه راه آهن شمالشرق۲ در ۸ سال جنگ تحمیلی
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان گلستان با مدیر کل راه آهن منطقه شمالشرق۲، معاونین و تنی چند از یادگاران شهدای معظم ۸ سال جنگ تحمیلی این اداره کل دیدار و پیرامون مستندسازی شفاهی و مکتوب جایگاه راه آهن شمالشرق۲ در ۸ سال جنگ تحمیلی گفتگو کردند.
0
(0)

به گزارش ریل‌نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل راه آهن شمالشرق۲، در این جلسه مدیر کل حفظ و آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان گلستانضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب و دفاع مقدس گفت : تهیه و تدوین مرجع علمی و اسناد ادارات و نقش و جایگاه شهدای معظم کارمند در دوران ۸ سال دفاع مقدس از اهمیت بالایی برخوردار است .

سرهنگ محمد رضا کاظمی گفت: استان گلستان و راه آهن ج.ا.ا و حوزه ریلی شمال کشوردر دوران ۸ سال جنگ تحمیلی چه در زمینه اعزام رزمندگان و بسیجیان به نقاط مختلف مرزی و چه در اعزام کمک های مردمی و… نقش و جایگاه ویژه ای داشتند و وظیفه همه ما این است که نقش و جایگاه ادارات از جمله حوزه ریلی و شهدای معظم کارمند را بصورت مستند تهیه ، تدوین و مکتوب نمائیم.

در ادامه این جلسه مدیر کل راه آهن منطقه شمالشرق۲ گفت: زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدای معظم و فرهنگ ایثار وشهادت و حفظ و نشر ارزش های دفاع مقدس وظیفه همه ما می باشد.

مهدی عبدالکریم زاده نیز با اشاره به اهمیت انتقال فرهنگ ایثار و شهادت و دفاع مقدس به نسلهای آینده گفت: همه دستگاههای اجرایی استان در راستای انتقال فرهنگ ایثار و شهادت و دفاع مقدس به نسلهای آینده باید تلاش خود را بکار گیرند و برای نسل های آینده مستندات مدون وکاملی از دوران دفاع مقدس و نقش و جایگاه کارکنان ادارات به یادگار بگذارند، مثلا یادمان و المانهای شهدای راه آهن در ایستگاهها حوزه ریلی این استان می باشد را جا نمایی و یاد و خاطره آنان را زنده نگه داریم.

وی اضافه کرد: راه آهن ج.ا.ا و ادارات کل نواحی کشور هر کدام به نوبه خود در دوران جنگ تحمیلی نقش ارزنده ای به جای گذاشته اند و اینکه در اعزام رزمندگان و کمکهای مردم نقش موثری ایفا می نمودند و حتی در مواردی واگنها و سالن های قطارها را بعنوان اتاق عمل رزمندگان برای عملهای جراحی سطحی یا اعزام مسدومان در اختیار نیروهای مسلح و رزمندگان و کادر پزشکی قرار میدادند.

وی افزود: ما در مورد ثبت و تهیه مستندات دوران دفاع مقدس می توانیم ازداشته های کارکنان بازنشسته و پیشکسوتان که ظرفیت بالایی در این موارد دارند استفاده و در زمینه های دانشنامه، تاریخ نگاری و اسناد و مدارک و حتی در زمینه چاپ کتاب کمک گرفت.

در ادامه این جلسه معاونین وهر یک حاضرین به بیان مستند سازی و ارائه آثار و اسناد فرهنگ ایثار و شهادت دوران ۸ سال جنگ تحمیلی سخنانی بیان نمودند.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=28170

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.