• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
2

مسیر ریلی مشهد- نخجوان مسافر ندارد

  • کد خبر : 8400
  • ۱۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۱
مسیر ریلی مشهد- نخجوان مسافر ندارد

0 (0) مسیر ریلی مشهد- نخجوان مسافر ندارد ایرنا| محمدهادی ضیایی مهر، مدیرکل راه آهن خراسان گفت: قطار مسیر مشهد- نخجوان به علت نبود مسافر متوقف شده و در صورتی که ضریب اشغال صندلی این قطار به حد قابل قبولی برسد، این قطار مجددا راه اندازی خواهد شد. وی افزود: حرکت این قطار از ابتدای […]

0
(0)

مسیر ریلی مشهد- نخجوان مسافر ندارد
ایرنا| محمدهادی ضیایی مهر، مدیرکل راه آهن خراسان گفت: قطار مسیر مشهد- نخجوان به علت نبود مسافر متوقف شده و در صورتی که ضریب اشغال صندلی این قطار به حد قابل قبولی برسد، این قطار مجددا راه اندازی خواهد شد.
وی افزود: حرکت این قطار از ابتدای تابستان متوقف شده و اگر نیمی از ظرفیت مسافری این مسیر تامین شود، می توان نسبت به راه اندازی قطار بین مشهد و منطقه خودمختار نخجوان اقدام کرد.
وی گفت: پیش از این قطار مشهد- نخجوان با سه واگن 40 نفره هر هفته مسافران را بدون ویزا بین مشهد و نخجوان جابه جا می کرد.
قطار مسافربری نخجوان – مشهد دیماه 1395 راه اندازی شد و پس از چند ماه فعالیت به دلیل پاره ای اشکالات فنی متوقف شد و دوباره 21 دیماه 96 سفر خود را از طریق جلفا – تبریز – تهران به مقصد مشهد از سر گرفت که برای دومین بار ابتدای تیرماه امسال متوقف شد.
شرکت دولتی راه آهن جمهوری آذربایجان، راه اندازی این قطار مسافری را برای گسترش گردشگری 2 کشور همسایه و دوست، مهم خوانده بود.
بیش از 98 درصد از جمعیت 9 میلیون و 800 هزار نفری جمهوری آذربایجان مسلمان و 75 درصد آنان شیعه هستند.
همه ساله تعداد زیادی از شهروندان شیعه جمهوریآذربایجان از جمله نخجوان سفرهای زیارتی به مشهد و سایر اماکن دینی ایران دارند.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=8400

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.