• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
0

مصوبه دولت در تامین ۸۰ واگن،پیشبرد متروی قم را تسهیل کرد

  • کد خبر : 23489
  • ۰۹ دی ۱۳۹۸ - ۹:۵۱
مصوبه دولت در تامین ۸۰ واگن،پیشبرد متروی قم را تسهیل کرد
رئیس شورای اسلامی شهر قم گفت: مصوبه اخیر دولت در تامین 80 واگن،پیشبرد متروی قم را تسهیل کرد.
0
(0)

به گزارش ریل‌نیوز به نقل از ایسنا ، عبدالله جلالی ،در یک‌صد و بیست و پنجمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر قم با گرامیداشت حماسه ۹ دی گفت: این رویداد مهم،نقطه‌ عطف تاریخی برای جمهوری اسلامی بود و ملت ایران در این حماسه بزرگ،بصیرت و ولایت‌مداری خود را نشان دادند.

رئیس شورای اسلامی شهر قم افزود:مردم همیشه در صحنه و انقلابی ثابت کردند که هر گاه انقلاب و نظام جمهوری اسلامی ایران توسط دشمنان،تهدید می‌شود ساکت نمی‌نشینند و رسالت خود را در وفاداری از نظام و انقلاب ثثبیت می‌کنند.

جلالی با ابراز خرسندی از تمهیدات دولت در توسعه پروژه متروی قم بیان کرد: مصوبه اخیر دولت در تامین ۸۰ واگن،پیشبرد متروی قم را تسهیل کرد، پیش‌ازاین قرار بود که واگن‌های مترو قم از تولیدات داخلی تامین شود که با این مصوبه، مجوز واردات ۸۰ واگن برای مترو صادر شد.

رئیس شورای اسلامی شهر قم با اشاره به تحقق ۶۰ درصدی درآمدهای شهرداری قم از ابتدای سال تا آذرماه خاطرنشان کرد:در این مدت مجموع درآمدهای شهرداری مبلغ ۹ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال در سرفصل‌های مختلف است.

وی عنوان کرد: شهرداری قم نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۵۵ درصد رشد دارد که از این میان ۸۵ درصد این درآمد نقدی و ۴۹ درصد آن غیر نقدی است.

جلالی بیان کرد: این در حالی است که شهرداری ۴۵ درصد در سرفصل مالیات بر ارزش‌افزوده کاهش داشته است و این امر نشان‌دهنده عدم تعهد دستگاههای اجرایی در پرداخت سهم خود از مالیات ارزش‌افزوده در موقع مقرر است.

وی گفت: همچنین شهرداری قم در حوزه سرمایه‌داری،عملکردی مناسب با رشد ۵۴ درصدی داشته است و در مجموع این عملکرد ۳۹ درصد از برنامه‌های پیش‌بینی شده به شمار می‌رود.

رئیس شورای اسلامی شهر قم در مورد اهمیت توجه مسئولان به ارائه راهکارهایی در کاهش آلودگی هوا اظهار کرد:حراست از محیط‌زیست و کاهش آلودگی، وظیفه‌ای مهم بر عهده ماست و باید دستورالعمل‌های مناسبی بر اساس مطالعات و نگاه کارشناسی در مواجهه با آلودگی هوا ارائه شود.

وی خاطرنشان کرد: هنوز سهم صنعت، خودرو، موتورسیکلت و نیروگاه حرارتی در آلایندگی‌های اخیر مشخص نشده است، اما یکی از راهبردهای مهم باید توجه به توسعه حمل و نقل عمومی باشد.

جلالی عنوان کرد: اقدامات خوبی در توسعه و نوسازی اتوبوس‌رانی و پیشبرد مترو در قم انجام‌شده است و امسال،۱۱۰ دستگاه اتوبوس وارد چرخه حمل‌ونقل عمومی شد،ضمن اینکه ۵۰ دستگاه اتوبوس نیز در حال بازسازی است.

وی گفت:در قم ۳۰۰ هزار دستگاه موتورسیکلت در تردد است و باید راهکارهای لازم را برای کاهش آلودگی مورد ارزیابی قرار داد.

رئیس شورای اسلامی شهر قم به بخشی از مشکلات توسعه زیرساختهای بلوار پیامبر اعظم(ص) اشاره و اظهار کرد: مجوز قرارداد با موضوع مشارکت در احداث مجتمع تجاری مسکونی در بخشی از عرصه بلوک sw۱۸ بلوار پیامبر اعظم(ص) اخذ شده است اما در جهت توسعه زیرساخت‌های این بلوار نگرانی‌های جدی وجود دارد.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=23489

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.