• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
1

معاون وزیر امور خارجه: توسعه روابط باکو – تهران مورد تاکید دولت است

  • کد خبر : 7239
  • ۱۹ تیر ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۵
معاون وزیر امور خارجه:  توسعه روابط باکو – تهران مورد تاکید دولت است

0 (0) معاون اقتصادی وزیر امور خارجه با بیان اینکه گسترش روابط تجاری و سیاسی با جمهوری آذربایجان مورد تاکید دولت است گفت: توسعه راه آهن و بندر شهرستان مرزی آستارا در غرب استان گیلان روابط دو کشور را تقویت می کند. به گزارش ایرنا ،غلامرضا انصاری روز دوشنبه در بازدید از بندر، نوار ساحلی، […]

0
(0)

معاون اقتصادی وزیر امور خارجه با بیان اینکه گسترش روابط تجاری و سیاسی با جمهوری آذربایجان مورد تاکید دولت است گفت: توسعه راه آهن و بندر شهرستان مرزی آستارا در غرب استان گیلان روابط دو کشور را تقویت می کند.

به گزارش ایرنا ،غلامرضا انصاری روز دوشنبه در بازدید از بندر، نوار ساحلی، گمرک، پایانه مسافری و بارانداز راه آهن آستارا در جمع خبرنگاران افزود: ظرفیت های زیادی در حوزه های تجاری و گردشگری آستارا وجود دارد و مقامات محلی و دستگاه های اجرایی باید به منظور اشتغالزایی، برای تقویت آنها تلاش کنند.
وی اظهار داشت: توسعه روابط تجاری و سیاسی با جمهوری آذربایجان مورد تاکید دولت ایران است و جمهوری آذربایجان 500 میلیون دلار اعتبار برای تکمیل خط آهن آستارا – رشت اختصاص داده و پیگیری تسریع اجرای آن از سوی وزارتخانه های ذیربط، مورد انتظار است و اتصال خط آهن آستارا به رشت در تکمیل کریدور شمال – جنوب تاثیرگذار خواهد بود.
معاون اقتصادی وزیر امور خارجه بیان کرد: انتقال کالا از خط ریلی آستارا به روسیه و شمال آفریقا، آسان تر و کم هزینه تر از راه های دیگر است و با توسعه این راه آهن، در تجارت و اقتصاد منطقه تحول بزرگی روی می دهد.

*صدور روادید برای سفر به جمهوری آذربایجان تسهیل می شود
انصاری گفت: روادید سفر شهروندان جمهوری آذربایجان به ایران از چند سال قبل لغو شده و صدور روادید ایرانیان برای سفر به آن کشور تسهیل می شود و وزارت امور خارجه ایران، امکان تردد و تجارت مرزنشینان تا شعاع 45 کیلومتری جمهوری آذربایجان را پیگیری می کند.
راه آهن آستارا – آستارا برای پیوند ریلی ایران و جمهوری آذربایجان در اوایل سال جاری به بهره برداری رسید و قطارهای روسیه و جمهوری آذربایجان با گذر از آن خط ریلی در بارانداز راه آهن آستارا کالای خود را تخلیه می کنند و بعد از اتصال این مسیر ریلی به راه آهن قزوین-رشت، کریدور ریلی شمال-جنوب تکمیل خواهد شد.
بندر چند منظوره آستارا با 60 هکتار وسعت، نخستین بندر بخش خصوصی کشور و نزدیک ترین و مقرون به صرفه ترین مسیر تجارت و حمل و نقل کالا بین آسیا، آفریقا و اروپاست و برای تخلیه و بارگیری کشتی های 2 هزار و 500 تنی، پیش بینی و طراحی شده و بعد از تکمیل، با اختصاص یک میلیون و 500 هزار تن از ظرفیت به تخلیه و بارگیری سوخت و مواد نفتی و 2 میلیون تن به تخلیه و بارگیری سایر کالاها، ظرفیت پذیرش همزمان پنج کشتی در پنج اسکله اختصاصی را خواهد داشت.
شهرستان مرزی بندر آستارا با91 هزار نفر جمعیت در شمال غربی استان گیلان و نوار مرزی جمهوری آذربایجان، از مبادی مهم صادرات و واردات کشور است.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=7239

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.