• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
2

معاون وزیر راه وشهرسازی در بازدید از راه آهن مراغه – ارومیه خبر داد، بهره برداری از راه آهن مراغه-ارومیه در شهریورماه

  • کد خبر : 8314
  • ۱۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۱
معاون وزیر راه وشهرسازی در بازدید از راه آهن مراغه – ارومیه خبر داد، بهره برداری از راه آهن مراغه-ارومیه در شهریورماه

0 (0) به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت ساخت وتوسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، معاون وزیر راه و شهرسازی امروز به همراه دکتر باقری مشاور وزیر راه و شهرسازی در سفر به استان آذربایجان غربی از راه‌آهن مراغه- ارومیه بازدید کرد و خبر داد: راه‌آهن مراغه- ارومیه به طول 183 کیلومتر در […]

0
(0)

هم اکنون رلواژ نهایی این خط ریلی در حال اتمام است و با تکمیل عملیات ایمن سازی مسیر، راه‌آهن مراغه- ارومیه در شهریورماه به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت ساخت وتوسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، معاون وزیر راه و شهرسازی امروز به همراه دکتر باقری مشاور وزیر راه و شهرسازی در سفر به استان آذربایجان غربی از راه‌آهن مراغه- ارومیه بازدید کرد و خبر داد:
راه‌آهن مراغه- ارومیه به طول 183 کیلومتر در آخرین مراحل اجرایی کار قرار دارد و در شهریور ماه به بهره‌برداری می‌رسد و بدین ترتیب سوت قطار در شهر ارومیه به صدا در خواهد آمد.

خیراله خادمی اعلام داشت: تا اواخر ماه جاری کمیسیون تعیین سرعت به منظور تعیین سرعت طرح در محل حضور می‌یابند و با انجام رلواژ نهایی و عملیات ایمن سازی محور امکان بهره‌برداری از این خط‌ریلی در شهریور مهیا می‌شود.

مدیرعامل شرکت ساخت وتوسعه در بازدید از ایستگاه نقده در رابطه با ویژگی های این ایستگاه گفت : ایستگاه راه‌آهن نقده، ایستگاه مسافری درجه دو است که به لحاظ رعایت اصول زیبایی‌شناسی در معماری یکی از ایستگاه‌های قابل توجه محسوب می‌شود. مساحت ساختمان مسافری آن 1920 متر مربع، مساحت کل زیربنا10 هزار و 782 متر مربع و از چهار خط ایستگاهی تشکیل شده است.

خادمی در این بازدید همچنین از پایان عملیات اجرایی ساختمان ایستگاه ارومیه خبر داد و گفت:‌ ایستگاه تشکیلاتی درجه یک ارومیه به عنوان بزرگترین ایستگاه راه‌آهن مراغه- ارومیه با زیربنای حدود 16 هزار و 600 مترمربع با استفاده از آخرین تکنولوژی‌های ایستگاه‌سازی در زمینی به مساحت 30 هکتار احداث شده است.

وی خاطرنشان کرد:‌ ساختمان اصلی ایستگاه 5 هزار و 370 متر مربع مساحت دارد و دارای 9 خط ایستگاهی است.
معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به احداث ایستگاه ارومیه در داخل شهر تاکید کرد: با توجه به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته مبنی بر در تا در بودن شبکه ریلی و سهولت استفاده شهروندان از شبکه ریلی کشور، پس از افتتاح ایستگاه فعلی، یک ایستگاه صرفا مسافری در داخل محدوده شهری و جنب پایانه مسافری برون شهری در داخل شهر ارومیه احداث خواهد شد.
خادمی بهره‌برداری از راه‌آهن مراغه- ارومیه را موجب اتصال مرکز استان آذربایجان غربی به شبکه ریلی کشور دانست و افزود:‌ این امر علاوه بر افزایش سهم قطار در ترانزیت کالا و مسافر داخلی و بین‌المللی موجب کاهش سوانح رانندگی، توسعه مناطق غربی کشور و بهره‌مندی صنایع کشاورزی، دامپروری و صنعتی شهرهای مسیر از امکانات راه‌آهن در این منطقه می‌شود.
خادمی میزان ترافیک مسافری برای سال اول بهره‌برداری را 0.8 میلیون نفر اعلام کرد و بیان داشت: این رقم برای سال بیستم بهره‌برداری یک میلیون نفر پیش بینی شده و میزان ترافیک باری مسیر نیز در سال اول بهره‌برداری0.6 میلیون تن و در سال بیستم 1.5 میلیون تن برآورد شده است.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=8314

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.