• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
4

معرفی و دانلود کتاب تاریخ و جغرافیای راه آهن

  • کد خبر : 25869
  • ۲۵ فروردین ۱۳۹۹ - ۲۳:۱۵
معرفی و دانلود کتاب تاریخ و جغرافیای راه آهن
در این کتاب سعی شده تا علاوه بر چکیده ای از تاریخ راه آهن ایران و جهان، به معرفی دقیق ادارات کل راه آهن جمهوری اسلامی ایران، شامل طول خطوط اصلی و فرعی، تعداد ایستگاه ها، تعداد پل ها و تونل ها، حداکثر شیب و فراز، حداقل شعاع قوس، نوع سیستم ترافیک قطارها و... پرداخته شود.
0
(0)

به گزارش خبرنگار سایت اختصاصی ریل نیوز، محمد رضا مهدی نیا، رئیس قطار مسافری، مؤلف و مدرس مرکز آموزش شرکت حمل و نقل ریلی رجا و یکی از نویسندگان کتاب تاریخ و جغرافیا راه آهن، با بیان اینکه راه توسعه یک سازمان، آموزش است، اظهار داشت، یک رئیس قطار مسافری در توسعه ی فرهنگ مطالعه در سازمان خود باید نقش موثری ایفا کند، و چه نقشی تاثیر گذار تر از تالیف یک کتاب.

وی که طراح نقشه ی جامع شبکه ریلی کشور نیز می باشد، یادآور شد، که یکی از دغدغه های پرسنل محترم راه آهن در آموزش های بدو خدمت، یافتن منابع مناسب در حوزه جغرافیای راه آهن و معرفی ادارات کل آن به صورت دقیق است، و در این کتاب سعی بر آن شده تا علاوه بر چکیده ای از تاریخ راه آهن ایران و جهان، به معرفی دقیق ادارات کل راه آهن جمهوری اسلامی ایران، شامل طول خطوط اصلی و فرعی، تعداد ایستگاه ها، تعداد پل ها و تونل ها، حداکثر شیب و فراز، حداقل شعاع قوس، نوع سیستم ترافیک قطارها، ایستگاه های دارای مراکز آبگیری و سوخت رسانی، مرتفع ترین نقاط از سطح دریا به تفکیک نواحی و به صورت اختصاصی نقشه ی هر ناحیه به همراه ایستگاه ها و خطوط صنعتی و تجاری آن پرداخته و این اثر می تواند مکمل بسیار خوبی برای جامع ترین نقشه شبکه ریلی کشور باشد.

مهدی نیا در ادامه با تشکر از اساتید خود آقایان خداخواه، اصلانی و چگین، ابراز امیدواری کرد که در آینده ای نزدیک از یک اپلیکیشن مسیر یاب ریلی و کتاب روزنگار مصور راه آهن جمهوری اسلامی ایران رونمایی خواهد کرد.

گفتنی‌است که چندی پیش مدیران ارشد راه آهن ایران از طراحان نقشه جامع شبکه ریلی کشور در مراسمی تقدیر و تشکر نمودند.

 

برای دانلود مستقیم کتاب روی « تاریخ و جغرافیای راه آهن» کلیک نمائید.

 

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=25869

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.