• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
1

مقامات تهران و باکو تکمیل دالان شمال-جنوب را بررسی کردند

  • کد خبر : 10010
  • ۰۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۹:۴۵

0 (0) به گزارش پایگاه خبری ریل نیوز به نقل از ایرنا ،«سعید محمدزاده» مدیر عامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران و «اکبر بهنام جو» استاندار اردبیل که در راس یک هیات دولتی به جمهوری آذربایجان سفر کرده اند ، پس از ملاقات با وزیر اقتصاد آذربایجان با «جاوید قربان اف» رئیس راه آهن جمهوری […]

0
(0)

باکو – ایران – همکاری ایران و جمهوری آذربایجان در زمینه تکمیل دالان بین المللی حمل و نقل شمال – جنوب ، در دیدار مقامات راه آهن دو کشور و استاندار اردبیل ، در باکو بررسی شد.

به گزارش پایگاه خبری ریل نیوز به نقل از ایرنا ،«سعید محمدزاده» مدیر عامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران و «اکبر بهنام جو» استاندار اردبیل که در راس یک هیات دولتی به جمهوری آذربایجان سفر کرده اند ، پس از ملاقات با وزیر اقتصاد آذربایجان با «جاوید قربان اف» رئیس راه آهن جمهوری آذربایجان نیز دیدار کردند.
قربان اف، در این دیدار ، گزارشی از ظرفیت های حمل و نقل جمهوری آذربایجان و نیز کارهای انجام گرفته در قالب ایجاد دالان های بین المللی و منطقه ای حمل و نقل گزارشی را ارایه کرد .
وی، با اشاره به فعالیت های انجام گرفته در زمینه تکمیل دالان حمل و نقل شمال – جنوب، گفت : جمهوری اذربایجان در قالب این طرح تعهدات خود را اجرا کرده و خط ریلی 8.3 کیلومتری از پایانه ریلی آستارا در جمهوری آذربایجان تا مرز ایران احداث کرده و یک دهنه پل ریلی بر روی رودخانه آستارا چای ساخته است .
قربان اف خاطر نشان کرد : همچنین در آستارای ایران ساخت پایانه ریلی و ترمینال بار اندازی در یک اراضی به مساحت 35 هکتار ادامه دارد .
وی افزود: در ماه مارس سال جاری میلادی مرحله نخست اتصال خطوط ریلی آستارا – آستارا و ترمینال باری مورد بهره برداری قرار گرفت و ساخت ترمینال غله آغاز شده است .
رییس راه آهن جمهوری آذربایجان همچنین یادآور شد ، در جریان سفر حسن روحانی رییس جمهوری ایران به باکو توافقنامه تامین مالی ساخت خط ریلی آستارا – رشت به امضا رسیده است .
در این دیدار همچنین روند ساخت و ساز خط ریلی رشت – آستارا ، راهکارهای گسترش همکاری های اقتصادی با استان اردبیل مورد بررسی قرار گرفت .

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=10010

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.