• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
3

ممنوعیت ساخت ایستگاه راه آهن خارج از شهر/تکمیل ۴خطه ریلی تهران-کرج تا پایان دولت

  • کد خبر : 31788
  • ۱۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۲
ممنوعیت ساخت ایستگاه راه آهن خارج از شهر/تکمیل ۴خطه ریلی تهران-کرج تا پایان دولت
وزیر راه و شهرسازی گفت: طبق مصوبه شورای عالی شهرسازی و معماری اجازه نمی‌دهیم ایستگاه‌های راه آهن به خارج شهر منتقل شود.
0
(0)

محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی امروز در مراسم افتتاح ۱۰۵ پروژه راه آهن به ارزش ۱۴۴۵ میلیارد تومان بیان کرد: طبق مصوبه شورای عالی شهرسازی و معماری اجازه نمی‌دهیم ایستگاه‌های راه آهن به خارج شهر منتقل شود.

وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: اتصال به مراکز بار از اهداف ما بود تا راه آهن اقتصادی شود، اقتصادی کردن راه آهن و کاهش قیمت تمام شده کالا کمک می‌کند راه‌آهن پیشرفته خود را روز افزون کند.

وی بیان کرد: شاهد خودکفایی در تولید واگن باری هستیم و امیدواریم به زودی جشن خودکفایی تولید واگن مسافری و لکوموتیو را برگزار کنیم.

وزیر راه و شهرسازی با تأکید بر اینکه در صنعت ریلی نباید هیچ وابستگی به خارج از کشور داشته باشیم، اظهار کرد: در حوزه ریلی و صنعت ریلی باید قابلیت رقابت با خارجی ها داشته باشیم.

اسلامی گفت: تاسیس مرکز جهادی پیشرفت راه‌آهن در واقع مرکز تلاقی نخبگان و خبرگان است که از طریق حل مسئله با توجه به ظرفیت داخلی به توسعه بهره‌وری در راه آهن کمک می‌کند و موجب می‌شود، راه آهن ما راه آهنی نمونه و سراسر مسئول باشد.

وی همچنین به افتتاح مرکز داده راه‌آهن اشاره کرد و گفت: این مرکز با سرمایه‌گذاری ۱۲۰ میلیارد تومانی افتتاح شد، ما به دنبال این هستیم که راه آهن پیشرفته، هوشمند، پرسرعت و ایمن داشته باشیم؛ مهم است که زمان سفر کاهش و ایمنی سفر در راه‌آهن افزایش یابد.

اسلامی بیان کرد: ۱۱ هزار کیلومتر خط‌آهن در کشور داریم، ضمن آنکه ۱۱ هزار کیلومتر خط آهن هم درخت در دست ساخت و طراحی است.

وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: امروز پروژه‌هایی که افتتاح شد در حوزه‌های مختلف بود که به بهره برداری رسید، بخشی از مسیر تهران تا کرج به صورت چهار خطه افتتاح شد که اولین چهارخطه ریلی ایران بود و از ایستگاه تهران تا ایستگاه شهید لشکری به بهره‌برداری رسید.

اسلامی گفت: تا پیش از پایان این دولت مسیر چهار خطه ریلی تا کرج تکمیل و نقطه کانونی ترافیک تهران رفت می‌شود که کاهش زمان سفر را به همراه دارد.

وی بیان کرد: اتصال برخی مراکز بار به شبکه ریلی امروز محقق شد، ۳۴.۵ کیلومتر مسیر آنتنی ریلی به بهره‌برداری رسید و ۹ مرکز بار به شبکه ریلی متصل شد.

وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: همچنین ۴۰۰ کیلومتر مسیر ریلی قم به میبد امروز به بهره‌برداری رسید.

وی گفت: نوسازی ناوگان هم از برنامه هایی بود که امروز در مراسم افتتاح داشتیم، ۲۵۰ دستگاه انواع واگن و لکوموتیو تولید داخل به شبکه ناوگان ریلی اضافه شد و صنعت ریلی جان تازه‌ای گرفت.

اسلامی تاکید کرد: امروز کارخانجات ما در صنعت رلی همه سفارش دارند و تلاش می کنند در آینده سهمی از بازار سایر کشورها هم به خود اختصاص دهند.

وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: راه آهن پر سرعت در کشور در حال اجرا است و امیدواریم با تامین مالی کشور خارجی به سرعت اجرا شود و راه‌آهن ما گام در راه توسعه داشته باشد و از طریق بهسازی، نوسازی و ارتقاء وضعیت موجود، راه‌آهن آماده شود که به عصر آینده هجرت کند.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=31788

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.