• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
3

منطقه ۱۷ و ۱۸ به شبکه ریلی متصل می‌شوند/واگذاری بهره‌‌برداری از عرصه فوقانی تونل راه‌آهن تهران-تبریز به شهرداری تهران 

  • کد خبر : 27872
  • ۱۰ تیر ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۱
منطقه ۱۷ و ۱۸ به شبکه ریلی متصل می‌شوند/واگذاری بهره‌‌برداری از عرصه فوقانی تونل راه‌آهن تهران-تبریز به شهرداری تهران 
شهردار تهران از اتصال مناطق ۱۷ و ۱۸ تهران به شبکه ریلی خبر داد و گفت: این دو منطقه هم به شبکه ریلی متصل خواهند شد.
0
(0)
به گزارش خبرنگار نیوز، پیروز حناچی در مراسم ورود ناوگان جدید ریلی و امضاء تفاهم همکاری بین شهرداری تهران و راه‌آهن در مناطق ۱۷ و ۱۸ تهران اظهار داشت: این فضای موجود در منطقه ۱۷ و ۱۸ در مجاورت تونل ریلی سال‌ها بی‌دفاع باقی مانده بود و امروز با همکاری راه‌آهن برای تبدیل به فضای شهری آماده می‌شود که فضای مفرحی برای مردم باشد.

وی ادامه داد: پیش از این قریب به اتفاق کارمندان و کارگران راه‌آهن در این دو منطقه به ویژه منطقه ۱۷ سکونت داشتند.

شهردار تهران افزود: با تعیین تکلیف این اراضی، ۹ کیلومتر فضا مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد که می‌تواند موتور محرک اقتصادی و اجتماعی برای ساکنین این دو منطقه باشد.

حناچی از اتصال مناطق ۱۷ و ۱۸ تهران به شبکه ریلی خبر داد و گفت: این دو منطقه هم به شبکه ریلی متصل خواهند شد.

وی ادامه داد: یکی از مهمترین اتفاقاتی که امسال برای راه‌آهن کشور می‌افتد این است که راه‌آهن ایران ثبت جهانی می‌شود که تنها اتریش و سوئیس توانسته‌اند این افتخار را داشته باشند که قطعا از این پس با ثبت جهانی راه‌آهن، به ارزش ملی آن اضافه خواهند شد.

واگذاری بهره‌‌برداری از عرصه فوقانی تونل راه‌آهن تهران-تبریز به شهرداری تهران 

همچنین در ادامه این مراسم آیین انعقاد تفاهمنامه شرکت راه‌آهن با شهرداری تهران، سه‌شنبه دهم تیرماه با حضور وزیر راه و شهرسازی، مدیرعامل سازمان راه‌آهن و شهردار تهران برگزار شد.

این تفاهمنامه به منظور فراهم کردن شرایط بهره برداری مناسب از عرصه فوقانی تونل راه آهن تهران- تبریز (عرصه همسطح شبکه معابر همجوار شهریجهت ایجاد یک فضای مناسب شهری و استفاده عموم شهروندان و به ویژه ساکنان محلات کم برخوردار در مناطق ۱۷ و ۱۸ شهرداری و براساس طرح بازآفرینی محور شارباغ و همچنین اجرا و تکمیل تأسیسات زیربنایی تونل منعقد شد.

بر اساس این تفاهمنامه، حق بهره‌برداری از اراضی هم‌سطح و روباز تونل راه‌آهن تهران-تبریز واقع در مناطق ۱۷ و ۱۸ شهرداری تهران،حدفاصل بزرگراه نواب صفوی و خیابان نورد، به‌طول حدود ۹ کیلومتر و عرض حدود ۳۴ متر  به‌طور دائم به شهرداری تهران واگذار شد. همچنین اجرا و تکمیل تأسیسات زیربنایی تونل به‌منظور ایجاد فضای مناسب شهری براساس طرح بازآفرینی محور شارباغ جهت استفاده عموم شهروندان بر عهده شهرداری تهران گذاشته شد.

در شرایط این تفاهمنامه آمده است: به‌منظور بهبود حمل‌‌ونقل عمومی شهری و تسهیل دسترسی به فضای شهری محور و استفاده عموم شهروندان تهران، راه‌آهن موافقت کرد با لحاظ شرایط فنی مورد تأیید راه‌آهن، نسبت به صدور مجوز احداث و بهره‌برداری ۲ ایستگاه در طول مناطق ۱۷ و ۱۸ شهرداری اقدام لازم را صورت دهد.

احداث ۳ زیرگذر در خط تهران- اهواز

همچنین مقرر شد راه‌آهن مجوز احداث ۳ زیرگذر در خط تهران- اهواز جهت تکمیل و بهبود شبکه دسترسی در مناطق ذیربط را با رعایت شرایط و ضوابط فنی و ایمنی مورد تأیید راه‌آهن، صادر کند. در بخش دیگری از این تفاهمنامه آمده است: در قبال واگذاری حق بهره‌برداری ازاراضی موصوف به شهرداری، مقرر شد شهرداری نسبت به اجرا و تکمیل تأسیسات زیربنایی تونل )شامل تأسیسات مورد نیاز برای تهویه، اطفای حریق، جمع‌آوری آب‌های سطحی، تأمین توان، کنترل، پله‌های فرار و سوله‌ها )تا سقف هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال در مدت زمان حداکثر ۲۴ ماه براساس قراردادهای آتی که فیمابین طرفین منعقد می شود، اقدام کند.

علاوه بر این مقرر شد با تأمین و رعایت استانداردها و ضوابط فنی در فضاهای احداثی در طبقه میانی طول تونل، شهرداری صرفا مجوز استفاده از پارکینگ عمومی به شرط رعایت تعرفه‌های عمومی مصوب را بدون دریافت هزینه به راه‌آهن اعطاء کند.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=27872

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.