• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
1

مهمترین مشکل و تنگنای پروژه دو خطه کردن زنجان- تهران، تجاوز به حریم راه‌آهن و مشکلات مالی است

  • کد خبر : 27552
  • ۳۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۱
مهمترین مشکل و تنگنای پروژه دو خطه کردن زنجان- تهران، تجاوز به حریم راه‌آهن و مشکلات مالی است
مدیرکل راه‌آهن شمالغرب مهمترین مشکلات و تنگناهای پروژه دو خطه کردن زنجان- تهران را تجاوز به حریم راه آه‌ن و مشکلات مالی عنوان کرد و گفت: در صوت تامین اعتبار و تزریق نقدینگی پروژه تا 6 ماه آینده قابل بهره‌برداری است.
0
(0)

به گزارش ریل‌نیوز به نقل از روابط عمومی استانداری زنجان، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری زنجان به اتفاق هیأت همراه با حضور در ایستگاه راه‌آهن زنجان مورد استقبال خدائی مدیرکل راه‌آهن شمالغرب و جمعی از مدیران این اداره کل قرار گرفتند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری زنجان در ابتدا از سالن جدیدالاحداث این ایستگاه و امکانات آن بازدید به عمل آوردند.

حاضرین در ادامه محور زنجان_بناب را با درزین طی که در آن خدائی توضیحات مبسوطی را در مورد خط دوم راه آهن تهران_قزوین_زنجان ارائه کرد،

مدیرکل راه آهن شمالغرب با اشاره به اینکه خط یاد شده در هشت قطعه (۴قطعه از تهران به قزوین و ۴ قطعه از قزوین به زنجان) از طریق فاینانس داخلی در حال اجرا است، طول مسیر خط دوم قزوین_زنجان را ۱۷۲ کیلومتر (۱۰۲ کیلومتر آن در محدوده استان زنجان واقع شده) و میزان پیشرفت آن را بالای ۷۰ درصد عنوان کرد.

خدائی مهمترین مشکلات و تنگناهای پروژه را تجاوز به حریم راه‌آهن و مشکلات مالی عنوان کرد و گفت: در صوت تامین اعتبار و تزریق نقدینگی، پروژه تا ۶ ماه آینده قابل بهره‌برداری است.

این مقام مسؤول در ادامه تعداد قطارهای مسافری زنجان_تهران، زنجان_مشهد و بالعکس و تعداد قطارهای عبوری از محورهای راه آهن شمالغرب و میزان اشغال قطارها، نحوه رعایت پروتکل‌های بهداشتی مقابله با شیوع ویروس کرونا، اقدامات انجام شده در ایستگاه بناب در زمینه واردات اقلام مورد نیاز صنایع استان (که اغلب خاک روی است) صادرات تولیدات کارخانجات استان از قبیل شمش، روی، لوله‌های مسی، لوله‌های رابط آبیاری و … و محصولات کشاورزی استان (هندوانه و کشمش) و همچنین فعالیت‌های صورت گرفته در ایستگاه سلطانیه مطالبی را بیان کرد.

خدابخش مرادی و هیأت همراه در ایستگاه بناب از دفتر ایستگاه بازدید و با توضیحات ارائه شده از طرف خدائی با نحوه کنترل تردد انواع وسایط نقلیه ریلی آشنا و با نمایندگان شرکت صبا ریل آسیا فوروار در تخلیه و بارگیری ایستگاه بناب نیز دیدار و گفت‌وگو  کردند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری زنجان در پایان با تقدیر و تشکر از زحمات شبانه روزی خدائی و کارکنان تلاشگر راه آهن شمالغرب، با اظهار رضایت از فعالیت‌های انجام شده اظهار امیدواری کرد که با اتمام پروژه خط دوم راه آهن تهران_قزوین_زنجان، هموطنان و صاحبان صنایع استان و منطقه از مزایای آن بهره‌مند شوند.

 

 

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=27552

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.