• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
2

موافقت معاون اول رئیس جمهور با خرید واگن خط یک قطار شهری مشهد

  • کد خبر : 19315
  • ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۸
موافقت معاون اول رئیس جمهور با خرید واگن خط یک قطار شهری مشهد
معاون حمل و نقل شهردار مشهدمقدس گفت: در مکاتبات صورت گرفته معاون اول رئیس جمهور موافقت خود را با خرید واگن برای خط یک اعلام کرد.
0
(0)

معاون حمل و نقل شهردار مشهد خبرداد؛
موافقت معاون اول رئیس جمهور با خرید واگن خط یک قطار شهری مشهد

معاون حمل و نقل شهردار مشهدمقدس گفت: در مکاتبات صورت گرفته معاون اول رئیس جمهور موافقت خود را با خرید واگن برای خط یک اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهدمقدس، خلیل‌الله کاظمی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: احداث خطوط قطار شهری طبق زمان‌بندی پیش می‌رود؛ ادامه خط دو همان‌طور که وعده داده بودیم در تیرماه آماده بهره‌برداری شد. در الندشت ایستگاه پیش‌بینی نشده بود بلکه طرحی شبیه میدان شهدا قرار بود احداث شود اما به دلیل شرایط اقتصادی منصرف شدیم و در نقشه‌ها تغییراتی ایجاد کردیم تا همان ایستگاه را ایجاد کنیم که تا پایان مهر یا آبان ماه افتتاح می‌شود.

معاون عمران، حمل‌ و نقل و ترافیک شهرداری مشهد بیان کرد: خط ۴ قطارشهری از خواجه ربیع شروع می‌شود و به شهرک شهیدرجایی ختم می‌شود. بعد از اتمام خط ۴ تقریبا خطوط مصوب مترو را به پایان رسانده‌ایم.

کاظمی عنوان کرد: ۶۰ واگن در خط یک قطار شهری کم داریم. در مکاتبات صورت گرفته معاون اول رئیس جمهور موافقت خود را با خرید واگن برای خط یکاعلام کرد.تردد خبرنگاران در حوزه طرح ترافیک را پیگیری می‌کنیم.

وی بیان کرد: خودروهای سنگین و نیمه سنگین حق تردد در هر ساعت و هر نقطه شهر را ندارند. باید تخلیه بار مغازه‌ها و تردد خودروهای سنگین دارای محدودیت زمانی باشند. از اواسط ماه آینده سه منطقه سبز و زرد و قرمز برای محدودیت‌های زمانی طراحی می‌شود.

کاظمی خاطرنشان کرد: پارکینگ غیرهم‌سطح آزادی سال گذشته کلنگ‌زنی شد و به دلیل معارضاتی که در این پروژه پیش آمد کمی از برنامه عقب افتاد. برنامه زمان‌بندی دو ساله و افتتاح در تیرماه ۹۹ بود به دلیل معارضات تاخیر پروژه حدود ۸-۷ ماه بود که به ۴-۳ ماه کاهش دادیم و طرح تا مهر یا آبان ۹۹ افتتاح می‌شود.

معاون شهردار مشهد خاطرنشان کرد: در سطح شهر با کمبود اتوبوس و متوسط عمر بالای آنها روبه‌رو هستیم. به دلیل تحریم‌ها برای تامین اتوبوس مشکلات زیادی داریم. البته برای تامین مینی‌بوس مشکلی نداریم. صد دستگاه مینی‌بوس تا اواخر شهریور به خطوط ما اضافه می‌شود.

کاظمی گفت: امسال نخستین سالی است که از اوراق مشارکت برای سیستم اتوبوس‌رانی ۲۰۰ میلیارد تامین اعتبار شده است و قصد تامین ۲۰۰ دستگاه اتوبوس را داریم.

وی خاطرنشان کرد: امسال، برای برطرف کردن آب‌گرفتگی‌ها بودجه جدیدی در نظر گرفته شد تا ۱۵۹ نقطه از ۲۵۹ نقطه بحرانی تا پایان امسال رفع مشکل شود و بقیه نقاط نیز سال بعد بهبود می‌یابد.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=19315

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.