• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
1

موضع مجلس برای تخصیص یک درصد از درآمد نفت به صنعت ریلی

  • کد خبر : 2496
  • ۲۳ دی ۱۳۹۶ - ۲۳:۴۸
موضع مجلس برای تخصیص یک درصد از درآمد نفت به صنعت ریلی

0 (0) ارائه مشوق برای توسعه حمل‌ونقل ریلی یک الزام ملی است که همه مسئولان نیز به توسعه آن همواره تاکید موکد داشته‌اند. بر همین اساس در برنامه ششم توسعه نیز تصویب شده که یک درصد از درآمد حاصل از فروش نفت صرف توسعه صنعت ریلی شود. به این معنی که در بند «الف» ماده […]

0
(0)

ارائه مشوق برای توسعه حمل‌ونقل ریلی یک الزام ملی است که همه مسئولان نیز به توسعه آن همواره تاکید موکد داشته‌اند. بر همین اساس در برنامه ششم توسعه نیز تصویب شده که یک درصد از درآمد حاصل از فروش نفت صرف توسعه صنعت ریلی شود. به این معنی که در بند «الف» ماده ۵۷ لایحه بودجه سال آینده آمده که یک درصد از منابع حاصل از فروش نفت و گاز، سهم دولت در قالب بودجه سالانه به وزارت راه‌وشهرسازی به اجرای طرح‌های حمل‌ونقل ریلی اختصاص پیدا یابد.

با توجه به پیش‌بینی درآمدی نزدیک به 959 هزار میلیارد تومانی درآمد حاصل از فروش نفت و میعانات گازی، پیش‌بینی می‌شود که رقمی معادل ۹۵۹ میلیارد تومان سهم بحش ریلی از این محل باشد. به این معنا که نزدیک به هزار میلیارد تومان، سهم بخش ریلی از محل صادرات نفت، گاز و میعانات گازی است اما نحوه این تخصیص‌یابی تا حد زیادی بستگی مستقیمی به‌نحوه مذاکره مسئولان وزارت راه‌وشهرسازی با اعضای کمیسیون تلفیق مجلس و حتی کمیسیون عمران دارد.

به گزارش تین‌نیوز، سیدحسین افضلی نماینده مجلس و عضو کمیسیون عمران مجلس دراین‌باره به خبرنگار ما گفت: یکی از سیستم‌های حمل‌ونقلی که در همه کشورهای دنیا بهترین بازدهی را دارد، حمل‌ونقل ریلی است. در روسیه بالغ‌بر بالای 80درصد انتقال کالا توسط سیستم ریلی انجام می‌شود. برای کشور ما هم اتصال کشور به همسایه ریلی بسیار حیاتی است و تخصیص اعتبار لازم به این صنعت هم، کمکی به طراحی و ساخت سیستم ریلی است که ضرورت آن در برنامه ششم توسعه هم دیده شده و ابلاغ شده است.

افضلی ادامه داد: مجلس هم این لایحه را ان‌شاالله تصویب خواهند کرد. چراکه در فرمایشات مقام معظم هم چنین موضوعی لحاظ شده است. اکثر همکاران ما به توسعه حمل‌ونقل ریلی اعتقاد دارند و ان‌شالله از آن حمایت خواهند کرد. این عضو کمیسیون عمران مجلس افزود: نحوه تخصیص این اعتبار هم مهم است که آیا همه آن به راه‌آهن اختصاص می‌یابد یا اینکه بخش خصوصی هم از آن سهم خواهد داشت.

حسین افضلی با اشاره به تجربه ورود بخش خصوصی در سال‌های قبل به این صنعت و با توجه به اراده عمومی‌ای که در دولت و مجلس در اینباره وجود دارد، بیان کرد: ما باید از ظرفیت بخش خصوصی استفاده کنیم و هرچه لازم باشد را برای تسهیل این امر فراهم کنیم. مجلس نیز از توسعه حمل‌ونقل ریلی حمایت خواهد کرد. من فضای عمومی مجلس را برای ورود بخش خصوصی به حوزه ریلی بسیار مساعد می‌بینم.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=2496

برچسب ها

ثبت دیدگاه

  1. سلام ممنون بابت مطالب خوبتان از مديريت کمال تشکر را دارم