• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
1

موضوع اتصال راه آهن شلمچه به بصره نه برای خوزستان بلکه برای کشور از اهمیت زیادی برخوردار است

  • کد خبر : 3972
  • ۲۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۴:۳۷
موضوع اتصال راه آهن شلمچه به بصره نه برای خوزستان بلکه برای کشور از اهمیت زیادی برخوردار است

0 (0) موضوع اتصال راه آهن شلمچه به بصره نه برای خوزستان بلکه برای کشور از اهمیت زیادی برخوردار است؛ قطعا یک کریدور ترانزیتی به سایر کریدورهای کشور افزوده می شود. این قطعه شامل یک پل و 32 کیلومتر خط است که ساخت پل برعهده ایران و مابقی برعهده کشور عراق است؛ برابر توافقات به […]

0
(0)

موضوع اتصال راه آهن شلمچه به بصره نه برای خوزستان بلکه برای کشور از اهمیت زیادی برخوردار است؛ قطعا یک کریدور ترانزیتی به سایر کریدورهای کشور افزوده می شود.
این قطعه شامل یک پل و 32 کیلومتر خط است که ساخت پل برعهده ایران و مابقی برعهده کشور عراق است؛ برابر توافقات به عمل آمده نهایتا قرار شد که تمام آن 32 کیلومتر را هم ما اجرا و منابع آن را نیز طرف عراقی تأمین کند.
خوشبختانه این طرح در قانون بودجه قرار دارد و مذاکرات مربوطه صورت گرفته با کسی که قراره این کار را اجرا کند و همین امروز هم جلسه ای در این رابطه برگزار شد و امیدوارم به زودی شاهد عملیات اجرایی آن باشیم.
اتصال سربندر به خرمشهر نیز در امتداد طرح فوق قرار دارد که به صورت کنسرسیومی با حضور منطقه آزاد و فولاد خوزستان و شاید اضافه شدن شریک دیگری اجرا می شود؛ البته راه آهن نیز مؤظف شده تا 150 میلیارد تومان به اجرای آن کمک کند. مصوبه هیئت وزیران آن ماه گذشته به تصویب رسید و جلسات مستمری با طرفین برگزار می کنیم که به زودی شاهد عملیات اجرایی این پروژه خواهیم شد. این طرح سال آینده قطعا شروع می شود البته پل آن کمی کار می برد ولی 32 کیلومتر خط کار کوچکی است.
در ارتباط با خط راه آهن اهواز ـ ایذه ـ اصفهان نیز گفت: دستگاه اجرایی این پروژه به راه آهن جمهوری اسلامی ایران تغییر پیدا کرد؛ در متن قانون برای این طرح کلمه مشارکت ذکر شده بود و قطعا به خاطر حجم سرمایه گذاری بالایی که باید صورت بگیرد و بزرگی طرح کمی کار را به تعویق انداخته بود ولی امسال با پیگیری های استاندار و سازمان راه آهن جمهوری اسلامی ایران قید مشارکت حذف و امکان استفاده از فاینانس برای این طرح فراهم شد که یک اتفاق خیلی بزرگی است که با تصویب حکمی که امسال در قانون بودجه آمد که 15 درصد سهم دولت برای استفاده از تسهیلات خارجی (فاینانس) می تواند در پروژه های ریلی صرفا با اذن مقام معظم رهبری از محل منابع صندوق توسعه صورت بگیرد و قید دومی هم که طرح های فاینانس را همیشه تهدید می کرده و جزو گلوگاه های اجرای طرح های عمرانی از طریق سرمایه گذاری خارجی بوده برداشته شد، بنابراین امیدوارم به زودی شاهد اتفاقات خوبی در این زمینه باشیم.
با اشاره به اینکه مسیر تغییرات کوچکی دارد و مطالعات هزینه ای آن باید بروزرسانی شود، گفت: سرمایه گذاران خارجی مراجعه کردند و امیدوارم در سال آینده شاهد اتفاقات خوبی در این زمینه هستیم.
در ارتباط با دو خطه شدن اهواز ـ اندیمشک گفت: آن کار گیری داشته در ارتباط با سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در یک منطقه ای (هفت تپه) گفتند که باید پژوهشکده بررسی کند که برابر توافقات صورت گرفته مقرر شده مبلغی معادل 300 میلیون تومان به این پژوهشکده پرداخت شود که از محل منابع استانی تأمین شده و دستور آن را استاندار خوزستان صادر کرده و رئیس سازمان برنامه و بودجه در حال انجام اقدامات هستند که امیدوارم با رفع این مسئله به زودی شاهد افتتاح آن باشیم چون عملیات اجرایی آن انجام شده است.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=3972

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.