• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
1

نباید در آینده مصرف کننده تکنولوژی دیگران باشیم/دانشکده راه‌آهن در دانشگاه علم و صنعت ظرفیت بزرگی در خدمت راه‌آهن ایران

  • کد خبر : 31662
  • ۰۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۱
نباید در آینده مصرف کننده تکنولوژی دیگران باشیم/دانشکده راه‌آهن در دانشگاه علم و صنعت ظرفیت بزرگی در خدمت راه‌آهن ایران
وزیر علوم با اشاره به جایگاه شانزدهم علمی ایران گفت: قرار نیست در آینده مصرف کننده فناوری دیگران باشیم و باید تولیدکننده تکنولوژی باقی بمانیم.
0
(0)

به گزارش ریل نیوز، منصور غلامی وزیر علوم امروز در مراسم سه شنبه‌های فناورانه شرکت راه آهن با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب مبنی بر توجه به علم و دانش و نخبگان و فناوری گفت: حوزه آموزش عالی کشور یک سرمایه علمی است و سبب شده تا در حال حاضر جمعیت بزرگی از کشور دانش آموخته دانشگاه‌ها باشند.
وی ادامه داد: یک وظیفه آموزشی بر عهده وزارت علوم بود که به خوبی انجام دادیم و سبب شد وضعیت علمی ما در دنیا و در مقایسه با دانشگاه‌های کشورهای پیشرفته و توسعه یافته و توانمند از جایگاه خوبی برخوردار باشد، به گونه‌ای که جزو ۲۰ کشور برتر دنیا در حوزه علم و فناوری هستیم و در حال حاضر در رتبه‌های ۱۶ و ۱۷ قرار داریم.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ادامه داد: وجود این دانشگاه‌ها یک ظرفیت بزرگی در کشور است که در جریان ۲۰ سال اخیر به روندی بالنده و در حال رشد تبدیل شده است. در یک سال اخیر شاهد حضور شرکت‌های دانش بنیان در مجموعه راه آهن هستیم و سبب شده در این یک سالی که کرونا بر دانشگاه‌ها سایه انداخته است، هر روز گزارش‌هایی از توانمندی‌های علمی برای خدمت به مردم اعلام شود و بسیاری از یافته‌های علمی هم حتی فرصت خبری شدن نیافتند.

غلامی تصریح کرد: ۴۵ پارک علم و فناوری در کشور داریم که ۳۷ پارک را وزارت علوم مستقیماً مدیریت می‌کند همچنین ۱۹۷ مرکز رشد در دانشگاه‌ها تأسیس و ۶ هزار شرکت دانش بنیان در پارک‌های علم و فناوری راه اندازی شده است.

وی با بیان اینکه آینده درخشانی در حوزه‌های تخصصی و علمی خواهیم داشت، گفت: این نتیجه همکاری و مشارکت مجموعه‌های مختلف است.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری افزود: ظرفیت توانمندی در سطح استاندارد بین‌المللی وجود دارد و قطعا بخش‌های مختلف اجرایی که به این سمت بیایند، توفیقات افزایش می‌یابد.

غلامی اظهار داشت: به دلیل کاهش مقطعی در جمعیت دانشجویی، ظرفیت اضافه دراختیار داریم که می‌توان در توسعه علم و فناوری و همکاری مشترک استفاده کرد.

وی افزود: دانشکده راه‌آهن در دانشگاه علم و صنعت ظرفیت بزرگی در خدمت راه‌آهن ایران است.

وی با اشاره به ظرفیت جوانان نخبه در دانشگاه‌های شهرستان‌ها گفت: در حوزه حمایت و پشتیبانی و هدایت مجموعه‌های علمی وظایف خاص داریم. قرار نیست مصرف‌کننده فناوری تولیدشده توسط دیگران باشیم و باید خود، تولیدکننده فناوری باشیم.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری اظهار کرد: توانمندی علمی و تخصصی ما زیاد است و باید کشف شود و جامعه علمی کشور در خدمت همه بخش‌های توسعه‌گرای کشور است.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=31662

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.