• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
0

نخستین قطار همدان به تهران ۲۰ اسفند حرکت می‌کند

  • کد خبر : 14803
  • ۰۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۳
نخستین قطار همدان به تهران ۲۰ اسفند حرکت می‌کند

0 (0) تقی زاده، مدیر کل راه آهن غرب کشور خبر داد: نخستین قطار همدان به تهران ۲۰ اسفند حرکت می‌کند مدیرکل راه‌آهن غرب کشور گفت: سوت نخستین حرکت قطار همدان به تهران در ۲۰ اسفند شنیده می‌شود که مسافران خود را از تهران به همدان منتقل کرده است. روح‌الله تقی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار […]

0
(0)

تقی زاده، مدیر کل راه آهن غرب کشور خبر داد:

نخستین قطار همدان به تهران ۲۰ اسفند حرکت می‌کند

مدیرکل راه‌آهن غرب کشور گفت: سوت نخستین حرکت قطار همدان به تهران در ۲۰ اسفند شنیده می‌شود که مسافران خود را از تهران به همدان منتقل کرده است.

روح‌الله تقی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در همدان، اظهار داشت: این برنامه حرکت قطار تا 16 فروردین برنامه‌ریزی شده و نوع قطار‌های تعیین شده برای خدما‌ت‌دهی به مردم استان همدان همدان ترنست است.

وی در خصوص اینکه چرا این نوع قطار برای ارائه خدمات به مردم استان همدان تعیین شده است، افزود در همه جای دنیا برای سفر‌های با زمان کوتاه از این نوع قطار استفاده می‌شود و ما هم این استاندارد را در ایران رعایت می‌کنیم. نوع دیگر قطار‌ها که به صورت کوپه‌ای است برای سفر‌های طولانی طراحی شده است.

مدیرکل راه آهن غرب کشور تصریح کرد: حرکت نخستین قطار برای 6 صبح از تهران طراحی شده است و ظرفیت قطار اتوبوسی(ترنست) 4 ستاره پردیس سالنی تعیین شده برای مسیر همدان به تهران 320 نفر است.

تقی‌زاده اظهار داشت: ساعت‌ حرکت قطار از تهران 6 صبح و ورود به همدان ساعت 9 و 10 دقیقه تعیین شده است همچنین در ساعت 12 از همدان به سمت تهران بر‌می‌گردد تا با مسافر‌گیری در تهران ساعت 14 به همدان بر‌گردد.

وی ابراز کرد: برگشت هم ساعت 18 و 50 دقیقه همان روز برای تهران برنامه‌ریزی شده است. زمان سفر3 ساعت و 10 دقیقه از همدان به تهران و بالعکس برای هر 4 بار سفر در هر زمان سیر قطار است، اما قطار فقط در یک ایستگاه مسافری ساوه توقف دارد.

مدیر‌کل راه‌آهن غرب کشور در همدان تنها ایستگاه مسافری توقف این قطار را ساوه اعلام کرد و گفت: بر اساس تقاضا امکان افزایش خدمات در خط سیر قطار را داریم و مردم نباید نگران باشند همچنین به لحاظ فنی تا قبل از ناحیه تهران 11 ایستگاه و تا خود تهران 14 ایستگاه خطوط سیر قطار تعیین شده است.

وی در‌خصوص اینکه گفته شده قطار برقی در این خطوط خدمات‌دهی خواهد داشت، گفت: اکنون در ایران قطار برقی مسافری نداریم اما این قطار با سرعت 140 کیلو‌متر در ساعت خدمات به مردم همدان ارایه خواهد داد.

تقی‌زاده با اشاره به اینکه پیش‌فروش بلیط قطار هم آغاز شده و قیمت‌گذاری و اعلام آن با شرکت رجا گفت: اکنون برای هر نفر مسافر در این مسیر هزینه بلیط 51 هزار و 650 تومان تعیین شده است؛ با افزایش تقاضا امکان افزایش سفر را خواهیم داشت بالعکس آن هم مصداق دارد.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=14803

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.