• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
1

نخستین محموله باری قطار از کشور چین از مرز اینچه برون استان گلستان وارد کشور می‌شود.

  • کد خبر : 404
  • ۰۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۲

0 (0) نخستین محموله باری قطار از کشور چین وارد استان گلستان می‌شود مدیرکل راه‌آهن شمال شرق ۲ گفت: نخستین محموله باری قطار از کشور چین از مرز اینچه برون استان گلستان وارد کشور می‌شود. مدیرکل راه‌آهن شمال شرق ۲ گفت: نخستین محموله باری قطار از کشور چین از مررز اینچه برون استان گلستان وارد […]

0
(0)

نخستین محموله باری قطار از کشور چین وارد استان گلستان می‌شود

مدیرکل راه‌آهن شمال شرق ۲ گفت: نخستین محموله باری قطار از کشور چین از مرز اینچه برون استان گلستان وارد کشور می‌شود.
مدیرکل راه‌آهن شمال شرق ۲ گفت: نخستین محموله باری قطار از کشور چین از مررز اینچه برون استان گلستان وارد کشور می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، محمدرضا قربانی شامگاه سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: نخستین محموله باری قطار از کشور چین به مقصد گرگان در روز پنجشنبه ساعت 11 صبح وارد استان گلستان می‌شود.

وی تصریح کرد: این قطار باری بیش از 16 روز از کشور چین به مقصد گرگان در راه بود و برخی از واگن‌های آن در کشورهای قزاقستان و ترکمنستان تخلیه شده است.

مدیر کل راه آهن شمال شرق2 ادامه داد: 3 واگن این قطار در گرگان تخلیه می‌شود و بقیه آن به مقصد تهران اعزام می‌شود و محموله این قطار باری کانتینر بود و برای نخستین بار است که از کشور چین محموله باری به استان گلستان وارد می‌شود.

وی ادامه داد: از آذر ماه سال 1393 خط راه آهن گرگان- ترکمنستان متصل شده و در تلاش است بتوانیم کریدور چین به ایران را از این مسیر ریلی احیاء کنیم‌ و بیشتر محموله‌های به چین از راه دریایی و هوایی وارد کشور می‌شود و امید داریم حمل و نقل ریلی از این کشور توسعه یابد.

قربانی به مزیت‌های استفاده از حمل و نقل ریلی اشاره کرد و گفت: مسیر ریلی ارزان‌تر تمام شده و همچنین اشتغال‌زایی بهتری دارد و مذاکراتی انجام شده تا این ترانزیت‌ها بین دو کشور از این طریق ادامه یابد.

مدیرعامل راه آهن شمال شرق 2 افزود: تنها مواد خام از استان گلستان به کشورهای آسیای میانه صادر نمی‌شود و بخشی از صادرات ما مربوط به محصولات کشاورزی است.

قربانی گفت: خرما، شیر خشک،محصولات کشاورزی، سیمان و کلینکر از جمله محصولاتی است که از استان گلستان به صورت ریلی صادر شده و میزان صادرات ریلی استان گلستان نسبت به سال گذشته رشد داشته و امید داریم با تاسیس خط عریض و سکوی تخلیه بار توسعه صادرات ریلی را در استان گلستان شاهد باشیم.

وی گفت: تا 2 هفته دیگر ریل عریض در استان ریل‌گذاری می‌شود و امید داریم در طی یک ماه آینده به بهره‌برداری برسد.

 

 

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=404

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.