• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
3

نشست خبری معاونت محترم مسافری راه آهن با خبرنگاران

  • کد خبر : 1004
  • ۰۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۷

0 (0) بلیت 190 هزار تومانی قطار قم-کربلا تمام شد/ اتصال ایستگاه راه‌آهن تهران به خط 3 مترو تا پایان امسال قطار قم-کربلا از هشتم آبان ماه باقیمت ۱۹۰ هزار تومان از طریق حمل‌ونقل ترکیبی (با احتساب قیمت بلیت قطار و اتوبوس) در خدمت زایران حسینی قرار می‌گیرد. بلیت اکثر صندلی‌های این قطار کوپه‌ای ۴ […]

0
(0)

بلیت 190 هزار تومانی قطار قم-کربلا تمام شد/ اتصال ایستگاه راه‌آهن تهران به خط 3 مترو تا پایان امسال

قطار قم-کربلا از هشتم آبان ماه باقیمت ۱۹۰ هزار تومان از طریق حمل‌ونقل ترکیبی (با احتساب قیمت بلیت قطار و اتوبوس) در خدمت زایران حسینی قرار می‌گیرد. بلیت اکثر صندلی‌های این قطار کوپه‌ای ۴ تخته فروخته‌شده و به هیات‌های مذهبی اختصاص‌یافته است. برنامه تردد قطارهای قم – کربلا از هشتم آبان شروع می‌شود و در حال حاضر موجودی بلیت این قطارها به اتمام رسیده است.
بلیت 190 هزار تومانی قطار قم-کربلا تمام شد.

برنامه تردد قطارهای قم – کربلا از هشتم آبان شروع می‌شود و در حال حاضر موجودی بلیت این قطارها به اتمام رسیده است.

سید حسن موسوی معاون مسافری راه‌آهن گفت: قطار قم-کربلا از هشتم آبان ماه باقیمت ۱۹۰ هزار تومان از طریق حمل‌ونقل ترکیبی (با احتساب قیمت بلیت قطار و اتوبوس) در خدمت زائران حسینی قرار می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار تین نیوز موسوی امروز در نشست خبری با خبرنگاران افزود: بلیت اکثر صندلی‌های این قطار کوپه‌ای ۴ تخته فروخته‌شده و به هیات‌های مذهبی اختصاص‌یافته است.

وی اضافه کرد: برنامه تردد قطارهای قم – کربلا از هشتم آبان شروع می‌شود و در حال حاضر موجودی بلیت این قطارها به اتمام رسیده است.

موسوی ادامه داد: در این مسیر، از قم تا شلمچه با قطار طی می‌شود و از شلمچه تا بصره در فاصله‌ای در حدود ۳۵ کیلومتر با اتوبوس و از بصره تا کربلا در خاک عراق نیز با قطار طی می‌شود.

به گفته معاون مسافری راه‌آهن زمان حرکت این قطار از تاریخ هشتم تا دوازدهم آبان و زمان برگشت به قم نیز در تاریخ‌های بیستم تا بیست و سوم آبان خواهد بود. ظرفیت این قطارها نیز ۲۲۱ هزار صندلی خواهد بود.

وی اضافه کرد: در ایام اربعین حسینی قطار خرمشهر-شلمچه به صورت 24 ساعته و رایگان در اختیار مسافران و زائران قرار دارد.

میرحسن موسوی در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت: با افزایش صندلی برای برگزاری مراسم اربعین، نسبت به سال گذشته رشد 21درصدی را تجربه کرده‌ایم.

موسوی ادامه داد: برای اربعین امسال 45 قطار فوق‌العاده با ظرفیت 31هزار و 360 نفر را آماده کرده‌ایم که کوپه‌های 4 و 6 تخته دارند.

معاون مسافری راه‌آهن با اعلام این خبر که تا یکم آبان ماه 14.5 میلیون مسافر با قطار جابه‌جا شده‌اند و 3.1 درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته‌ایم، اعلام کرد: 70 قطار ادامه‌ای برای مسیر جنوب در نظر گرفته‌ایم که مجموعا 39 هزار و 200 صندلی دارند و از محور جنوب، تا ایستگاه راه‌آهن شلمچه ادامه مسیر می‌دهد.

قطار گردشگری به بادرود

موسوی در ادامه این نشست از راه‌اندازی قطار گردشگری تهران-بادرود در آینده نزدیک خبر داد و اظهار کرد: تاکنون 23 قطار گردشگری خارجی به کشور ما وارد شده‌اند و اخیراً نیز قطار گردشگری تبریز تا ایستگاه رازی راه‌اندازی شده است.

معاون مسافری راه‌آهن افزود: همچنین ایستگاه راه‌آهن یزد، بافق، میبد و اردکان به‌سازی شد و 8 دستگاه آسانسور در آنها نصب شده است. موسوی همچنین گفت: 76 میلیارد تومان پروژه در دست اجرا داریم که تا پایان امسال افتتاح می‌شود.

اتصال راه‌آهن به مترو

معاون مسافری راه‌آهن از اتصال ایستگاه راه‌آهن تهران به خط 3 مترو تا پایان امسال خبر داد و افزود: در جابه‌جایی مسافران توسط قطارهای حومه‌ای تا اول آبان ماه امسال 2.76 میلیون نفر مسافر جابه‌جا شدند که نسبت به مدت مشابه سال قبل 19درصد رشد داشته است. موسوی همچنین گفت: 36میلیارد تومان اعتبار برای تجهیز مسافرت ریلی، از جمله ساخت نمازخانه و سرویس‌های بهداشتی در ایستگاه‌های راه‌آهن و بازسازی و تجهیز نمازخانه‌ها اختصاص یافته است.

 

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=1004

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.