• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
1

نشست نمایندگان سازمان همکاری اقتصادی اکو در ساری برگزار شد

  • کد خبر : 11430
  • ۱۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۴
نشست نمایندگان سازمان همکاری اقتصادی اکو در ساری برگزار شد

0 (0) نشست نمایندگان سازمان همکاری اقتصادی اکو در ساری برگزار شد دویست و چهارمین نشست شورای نمایندگان دائم سازمان همکاری اقتصادی (اکو) شامگاه دوشنبه در ساری گشایش یافت.   به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، سفرای 10 کشور عراق عضو اکو ، برای شرکت در دویست و سی و چهارمین نشست نمایندگان دائم این سازمان با یک رام […]

0
(0)

نشست نمایندگان سازمان همکاری اقتصادی اکو در ساری برگزار شد

دویست و چهارمین نشست شورای نمایندگان دائم سازمان همکاری اقتصادی (اکو) شامگاه دوشنبه در ساری گشایش یافت.

نشست نمایندگان سازمان همکاری اقتصادی اکو در ساری برگزار شد

 

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، سفرای 10 کشور عراق عضو اکو ، برای شرکت در دویست و سی و چهارمین نشست نمایندگان دائم این سازمان با یک رام قطار گردشگری از تهران به ساری آمدند و در بین راه از ایستگاه راه آهن فیروزکوه، پل ورسک و ایستگاه شیرگاه بازدید کردند.

محمد مهدی مظاهری رئیس موسسه فرهنگی اکو عصر امروز در دویست و سی و چهارمین نشست شورای نمایندگان دائم سازمان همکاری اقتصادی اکو در هتل سالاردره ساری، اظهار داشت: اکو ظرفیت بسیار فوق العاده ای در کشورهای منطقه دارد و حدود 733 میلیارد دلار بازار اقتصادی داشته است.

وی افزود: وابستگی فرهنگی تنگاتنگ و قابل توجه ای بین کشورهای عضو اکو ایجاد شده است.

مظاهری با اشاره به اینکه مازندران ظرفیت قابل ملاحظه ای در حوزه حمل و نقل، گردشگری، کشاورزی، صنعت دارد، تصریح کرد: این ظرفیت می‌تواند در قالب مجموعه فعالیت‌های خود موثر در توسعه اقتصادی مناطق باشد.

حسن خیریان پور، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران با اشاره به اینکه امیدواریم برای توسعه مناسبات اقتصادی بین کشورهای عضو اکو برقرار شود، افزود: امیدواریم ظرفیت بالقوه و بالفعل نهفته مازندران برای اعضا اکو در نشست ساری شناسانده و از این ظرفیت‌ها برای توسعه دیپلماسی و تعمیق مناسبات کشورهای عضو اکو استفاده شود.

به گزارش تسنیم، در این نشست دو وزه دبیرکل، اعضای دبیرخانه اکو، مدیران ارشد وزارت امور خارجه و رجا و هیئت‌هایی از کشورهای افغانستان، آذربایجان ، قزاقستان، جمهوری اسلامی ایران، قرقیزستان، پاکستان، تاجیکستان، ترکیه، ترکمنستان و ازبکستان حضور دارند.

نشست شورای نمایندگان دائم اکو با هدف تقویت مناسبات اقتصادی، توسعه مسائل زیربنایی و ترانزیتی و تبیین جایگاه این خطه شمال کشور برای اعضای این سازمان ایجاد شده است.

اکو نام اختصاری سازمان همکاری اقتصادی در سال 1948 با عضویت سه کشور ایران، ترکیه و پاکستان اعلام موجودیت کرد و ساختار جدید آن سال 1992 با پذیرش کشورهای افغانستان، تاجیکستان، آذربایجان، ازبکستان، ترکمنستان، قزاقستان و قرقیزستان تعریف شد.

 اکنون بیش از 18 درصد مساحت آسیا، 458 میلیون جمعیت و 668 میلیارد دلار حجم مبادلات تجاری سالیانه دارد که بیشترین حجم تجاری مربوط به ترکیه و ایران است.

نشست‌های پیشین نمایندگان دائم اکو در ایران در استان گیلان و بوشهر بود و مازندران سومین استان برگزار کننده این نشست در کشور و مجید بیزمارک مدیرکل امور بین‌المللی محیط زیست و توسعه پایدار وزارت امور خارجه نماینده جمهوری اسلامی در این نشست است.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=11430

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.