• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
5

نمی توان نقش راه آهن را در جابجایی گردشگران داخلی و خارجی نادیده گرفت

  • کد خبر : 21075
  • ۱۵ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۲
نمی توان نقش راه آهن را در جابجایی گردشگران داخلی و خارجی نادیده گرفت
معاون گردشگری وزیرمیراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: در توسعه گردشگری نمی توان نقش راه آهن را در جابجایی گردشگران داخلی و خارجی نادیده گرفت.
0
(0)

به گزارش ریل نیوز به نقل از روابط عمومی راه آهن جمهوری اسلامی ایران، «ولی تیموری» روز دوشنبه در چهل و دومین نشست ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر که با حضور تمام دستگاه های اجرایی کشور در راه آهن برگزار شد، افزود: برای توسعه گردشگری کشور حمل ونقل ریلی و برنامه ریزی های شرکت راه آهن در ایجاد انگیزه بیشتری در این بخش، برای ما نقطه قوت بزرگی است.
وی اظهارداشت: در یک شهر و روستا به عنوان مقاصد گردشگران داخلی، امکان ساخت فرودگاه وجود ندارد، لذا در این مناطق استفاده از قطارهای مسافری برای گردشگران داخلی بسیار اجتناب ناپذیراست و باید در این بخش از خدمات شرکت راه آهن استفاده بیشتری شود.
معاون گردشگری وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی یادآورشد: تحلیل های ما نشان می دهد که مقصد ۹۰ درصد گردشگران داخلی شهرهای کوچک و روستاها هستند وعموما اقشارمتوسط جامعه برای انجام سفرهای گردشگری در کشور تمایل بیشتری دارند.
تیموری سپس از برنامه های راه آهن در توسعه گردشگری داخلی و خارجی قدردانی کرد و گفت: سیر قطارهای مناسب می تواند در توسعه گردشگری در کشور بسیار تاثیرگذار باشد و وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به عنوان متولی گردشگری کشور از هرگونه برنامه ریزی و اقدامات راه آهن جمهوری اسلامی ایران در این زمینه حمایت می کند.
وی با بیان اینکه هم اکنون ۴۷۰۰ شرکت خدمات مسافرتی بخش خصوصی درکشور دارای مجوز برای فعالیت های قانونی در بخش گردشگری هستند، گفت: علاوه بر دستگاه های اجرایی، این شرکت ها نیز می توانند در توسعه گردشگری کشور بسیار ایفای نقش کنند.
معاون وزیر گردشگری تاکید کرد: بخش گردشگری یک حوزه فرابخشی است و تنها یک سازمان و یا دستگاه اجرایی در این بخش وظیفه ندارد، بلکه خدمت به مردم و گردشگران یک وظیفه عمومی است تا مردم عزیز ما با یک خاطره خوشی سفرهای خود را انجام دهند.
تیموری در پایان با اشاره به اهمیت جابجایی زائران حسینی توسط ناوگان ریلی کشور یادآورشد: خوشبختانه چهل و دومین نشست ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر با ایام اربعین تقارن شده و این وظیفه مهمی است تا همه دست اندرکاران سفر با اولویت بتوانند به زائران حسینی در این ایام خدمت رسانی کنند.
لازم به ذکر است، چهل و دومین نشست ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر با حضور مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران و نمایندگانی از دستگاه های اجرایی کشور روز دوشنبه ( ۱۵ مهرماه سال جاری) در شرکت راه آهن برگزار شد.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=21075

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.