• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
1

نوبخت: ماه‌های آینده پروژه راه‌آهن زاهدان به خاش افتتاح خواهد شد

  • کد خبر : 32296
  • ۱۶ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۶
نوبخت: ماه‌های آینده پروژه راه‌آهن زاهدان به خاش افتتاح خواهد شد
معاون رییس جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: با توجه به اینکه راه‌آهن چابهار به زاهدان پروژه بزرگی بوده که از نظر زیربنا برای استان لازم است در ماه‌های آینده بخش پروژه راه‌آهن زاهدان به خاش افتتاح خواهد شد.
0
(0)

محمدباقر نوبخت روز دوشنبه در سفر به سیستان و بلوچستان در جمع خبرنگاران اظهارداشت: با توجه به ماه‌های پایانی دوره خدمت دولت دوازدهم و با توجه به تعهداتی که نسبت به مردم خوب و شریف استان داریم این سفر انجام شد تا آخرین اقدامات برای تکمیل طرح‌ها پیگیری و انجام شود.

وی افزود: حدود ۴۶ طرح و پروژه به ارزش ۵۷۰ میلیارد تومان هم‌اینک در حال اجرا و پایان بوده که یکی از اهداف سفر به سیستان و بلوچستان بررسی این قسمت است.

معاون رییس جمهوری بیان کرد: ۱۷ هزار واحد مسکونی برای انسان‌های شریف و بزرگوار که توانایی مالی ندارند در سیستان و بلوچستان شروع شد و ۱۱ هزار و ۳۰۰ واحد آن‌ آماده شده که امروز کلید پنج هزارو ۷۰۰ واحد به ساکنان و صاحبان اصلی تقدیم می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: بررسی آخرین مسائل سیستان و بلوچستان جزو برنامه‌های سفر امروز به این استان است.

خط ریلی چابهار – سرخس به صورت یک خطه و برای جابجایی کالا و مسافر در حال ساخت بوده این خط ریلی ۹۰ درصد برای جابجایی کالا و حدود ۱۰ درصد برای مسافر پیش بینی شده است.
مسیر اصلی این خط ریلی از چابهار به زاهدان به طول ۶۱۰ کیلومتر سال ۱۳۸۹ کلنگ زنی شد اما از سال ۱۳۹۲ به طور جدی درحال اجراست.
این خط ریلی از دروازه شرقی اسکله شهید بهشتی چابهار آغاز و با عبور از شهرستان‌های کنارک، نیکشهر، ایرانشهر و خاش در نهایت به زاهدان متصل شده و پس از آن برای ارتباط با کشورهای آسیای میانه به سرخس متصل می‌شود.
از اهداف اصلی این خط ایجاد کریدور ریلی شرق کشور، اتصال بندر تجاری، ترانزیتی، اقتصادی و گردشگری چابهار به شبکه ریلی کشور و کشورهای آسیای میانه، کمک به توسعه سواحل مکران، ایجاد بستر مناسب برای توسعه و رشد اقتصادی سیستان و بلوچستان و اتصال کشورهای آسیای میانه و افغانستان به آبهای آزاد است.
راه ‌آهن چابهار- زاهدان- میلک – سرخس به عنوان اصلی ترین اولویت زیرساختی شرق کشور علاوه‌بر کسب منافع ملی حاصل از درآمدهای ترانزیتی، تاثیر مستقیمی بر اشتغالزایی و پیشرفت اقتصادی این نقطه از ایران اسلامی خواهد داشت.
ایجاد زیرساخت ریلی سبب دسترسی بهتر به معادن غنی استان شده و بهره‌برداری از آن‌ها را مقرون به صرفه می کند، علاوه بر این مقدمات لازم برای سرمایه گذاری در زمینه فعالسازی ظرفیت معادن غنی شرق کشور فراهم می شود.

منبع: ایرنا

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=32296

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.