• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
2

نگرانی پیرامون فرونشست زمین در مسیر راه آهن یزد-اقلید وجود ندارد

  • کد خبر : 29080
  • ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۷
نگرانی پیرامون فرونشست زمین در مسیر راه آهن یزد-اقلید وجود ندارد
عباس خطیبی گفت: می‌توانم این اطمینان خاطر را بدهم که آسیب جدی و اتفاق خاصی در مسیر راه آهن یزد-اقلید گزارش نشده که ما بخواهیم از این حیث نگران باشیم.
0
(0)

به گزارش ریل‌نیوز به نقل از یزدرسا، راه آهن یزد-اقلید، یکی از مهم ترین پروژه های ریلی کشور است که در سفر سال قبل رئیس جمهور به استان یزد نیز مورد توجه قرار گرفت و حسن روحانی از آن به عنوان مهم ترین پروژه های ریلی کشور نام برد. از سال گذشته تاکنون بارها مسئولین مختلف از بهره‌برداری این پروژه تا پایان امسال خبر داده‌‌اند.

با این وجود برخی از مشکلات زیرساختی مانند فرونشست زمین در نزدیکی مسیر این پروژه به ویژه در ابرکوه، نگرانی‌هایی را برای آینده این مسیر به وجود آورده است. به طوری که برخی از کارشناسان از لزوم فاصله‌گذاری بیشتر مسیر این راه‌آهن با محل هایی که زمین نشست کرده است، می‌گویند.

عباس خطیبی معاون ساخت و توسعه راه آهن، بنادر و فرودگاه‌های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور گفت: راه آهن یزد اقلید با طول حدود ۲۷۰ کیلومتر یکی از چند پروژه اولویت‌دار ریلی کشور است که ما در شرکت ساخت و توسعه زیربنا حمل و نقل کشور داریم و تلاش می‌کنیم که با توجه به پیشرفت خوبی که در چند سال گذشته به دست آمده بتوانیم تا پایان سال جاری فاز اول بهره‌برداری این پروژه را طی کنیم.

وی پیرامون مشکلات زیرساختی این پروژه و فرونشست زمین در مسیر آن اظهار داشت: حدود یک ماه قبل در سفر به استان یزد از این پروژه بازدید کردیم و موضوع فرونشست زمین در مسیر راه آهن یزد-اقلید بصورت شفاهی به ما منعکس شد؛ البته قبل از این سابقه‌ای در این خصوص نداشتیم و چیزی را در این رابطه دریافت نکرده بودیم.

معاون ساخت و توسعه راه آهن، بنادر و فرودگاه‌های کشور افزود: مطالعات مربوط به طرح‌های ریلی عمدتا چندین ساله است و ما از اوایل سال ۹۰ که بحث مطالعات و شروع کار اجرایی این محور را در دست اقدام داشتیم به چنین موضوعی برخورد نکرده بودیم.

خطیبی ادامه داد: اما زمانی که این مطلب به ما منعکس شد فورا به مهندسین مشاور این طرح که کار طراحی و نظارت این پروژه را عهده دارند به صورت مکتوب ابلاغ کردیم و از آن‌ها درخواست کردیم که گزارش‌هایی را به صورت میدانی داشته باشند و حتی از مراکز تحقیقاتی هم که در این زمینه کار کرده‌اند گزارش‌هایی را جمع‌آوری کنند.

زمانی که این گزارش آماده شود و به دست ما برسد متناظر با آن مبحث تدابیری که نیاز باشد را اتحاذ خواهیم کرد؛ اما از آنجایی که هر روزه در طول این ۲۷۰ کیلومتر همکاران ما در بخش‌های مختلف حضور دارند و کار می‌کنند می‌توانم این اطمینان خاطر را بدهم که آسیب جدی و اتفاق خاصی گزارش نشده که ما بخواهیم از این حیث نگران باشیم.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=29080

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.