• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
2

نیاز تهران به انجام قراردادهای فوری جهت تأمین واگن و اتوبوس/ مدیران شهری ریسک‌پذیر باشند

  • کد خبر : 22853
  • ۱۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۴
نیاز تهران به انجام قراردادهای فوری جهت تأمین واگن و اتوبوس/ مدیران شهری ریسک‌پذیر باشند
رئیس شورای شهر تهران با اشاره به نیاز پایتخت به اجرای قراردادهای فوری جهت تأمین واگن و اتوبوس‌، گفت: سرعت تصمیم‌گیری مدیران مانع از فرصت‌سوزی می‌شود و باید این افراد در تصمیم‌گیری‌ها ریسک‌پذیر باشند.
0
(0)

به گزارش ریل‌نیوز به نقل از خبرگزاری فارس، محسن هاشمی رئیس شورای شهر در مراسم افتتاح ۴۸ پروژه ترافیکی، عمرانی، اجتماعی و فرهنگی در منطقه ۲۱ تهران اظهار داشت: افتتاحیه‌های امروز نشان از شجاعت در تصمیم‌گیری مدیران دارد و اگر مسؤولین اجرایی کشور هم شجاعت در تصمیم‌گیری داشته باشد در شرایط موجود اعتباری، سازمانی، تحریم‌ها و کمبود بودجه پروژه‌های بیشتر افتتاح می‌شود.

وی افزود: در حال حاضر در اواخر پاییز ۹۸ هستیم و ۶۰ درصد زمان مدیریت شورای شهر پنجم به اتمام رسیده و باید از مدت زمان باقی‌مانده جهت خدمت رساندن به مردم کمال استفاده را کنیم و با همکاری شهرداری و معاونین آن همان‌طور که در جلسات هم‌اندیشی مطرح شده برنامه‌های اولویت‌محور تحقق‌پذیر را با عملگرایی به سرانجام برسانیم و نام نیکی از شورای پنجم و شهرداری برجای بگذاریم.

رئیس شورای شهر تهران تصریح کرد: مدیران در شهرداری باید با جسارت بیشتری تصمیم بگیرند، قوه قضائیه،‌ سازمان بازرسی و دیوان محاسبات خارج از موضوع نظارتی وارد شهرداری شده و اقدامات دستگاه‌هایی مانند دیوان محاسبات موانع جدیدی برای شهرداری ایجاد کرده است که امیدوارم با تصمیم حناچی این مسائل حل شود و مدیران با شهامت برای حل مشکلات خاص شهر تصمیم بگیرند. 

هاشمی تأکید کرد: لازم است مدیران با ریسک‌پذیری بیشتری تصمیم گرفته و بلاتکلیفی پروژه‌ها را حل کنند از جمله پروژه‌های عمرانی بلاتکلیف که حناچی باید در این راستا اقدام کند پروژه فرهنگی‌، آیینی صبا است که به دلیل اختلاف سرمایه‌گذار با شهردار منطقه علی‌رغم پیشرفت ۹۰ درصدی هنوز افتتاح نشده است.

وی بیان داشت: پروژه پایانه شرق نیز ۹۰ درصد پیشرفت داشته ولی هنوز در بلاتکلیفی قرار دارد و افتتاح نشده است.

رئیس شورای شهر تأکید کرد: این شورا و کمیسیون شهرسازی و عمران در مورد TOD وارد مباحثی شده و شهردار و معاونت‌های مربوطه باید تصمیماتی در این زمینه بگیرند تا درآمدی برای شهر نیز حاصل شود. 

هاشمی به ضرورت اجرای قراردادهای فوری برای تأمین واگن و اتوبوس در پایتخت اشاره کرد و گفت: در صورت عدم توجه به این مسأله دچار فرصت‌سوزی می‌شویم. زمانی در مترو شوخی می‌کردند که تا ما مدیران تصمیم بگیریم دو برادر کارگر می‌توانند ۱۰ متر تونل را بکنند و بیرون آیند.

وی خاطرنشان کرد: سرعت تصمیم‌گیری مدیران مهم است و باید فضای لازم را برای مدیران ارشد فراهم کنند تا مشکلاتی که به دلیل عدم تصمیم‌گیری راکد مانده حل کنند.

در ادامه محمد محمودی نماینده ملارد، شهریار و شهر قدس نیز اظهار داشت: لایحه قانون درآمد پایدار شهرداری در مجلس مطرح شده است و سال‌ها شهر را با تراکم‌فروشی و ضابطه‌فروشی اداره کرده‌اند و الان این لایحه راهکار خوبی برای ایجاد درآمد پایدار و اداره شهر است که انشاءالله طی یکی، دو هفته آینده موضوع به سرانجام می‌رسد. 

وی به افزایش سهم شهرداری‌ها از ارزش افزوده اشاره کرد و گفت: سه سال پیش شهرداری‌ها بیش از ۳ هزار میلیارد تومان از ارزش افزوده دریافت می‌کردند ولی اکنون به کمتر از ۱۷۰۰ میلیارد تومان رسیده است.

نماینده ملارد، شهریار و شهر قدس خاطرنشان کرد: سهم دولت از ارزش افزوده اکنون ۷۰ درصد و سهم شهرداری‌ها کمتر از ۳۰ درصد است که این موضوع در صحن مجلس مورد توجه قرار گرفته و انشاءالله سهم شهرداری و دولت یکسان خواهد شد.

حسن رحمانی شهردار منطقه ۲۱ هم در این مراسم اظهار داشت: با مشارکت شهروندان می‌توان رویکردهای خوبی در حوزه مدیریت شهری داشته باشیم. منطقه ۲۱ وسعتی بیش از ۵۲۰۰ هکتار دارد که حدود ۸۸ هکتار آن را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ زمین‌های بایر تشکیل می‌دهد.

وی افزود: در صورت عدم توجه به زمین‌های بایر، این نقاط تبدیل به مکانی برای آسیب‌های اجتماعی و تخلیه نخاله‌ها می‌شود. برهمین اساس ما تلاش کرده‌ایم کاربری‌هایی برای این زمین‌ها ایجاد کنیم.

وی افزود: کمبود منابع سبب طولانی شدن پروژه‌ها و افزایش هزینه‌های تمام‌شده می‌شود که با مشارکت شهروندان حس تعلق آنها به شهر را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ بیشتر کرده و پروژه‌ها زودتر به اتمام می‌رسند.

رحمانی از احداث اولین هتل در منطقه ۲۱ خبر داد و گفت: اقدامات لازم برای احداث این هتل در حال انجام است.

وی بیان داشت: این منطقه دارای ۸۵۰ هکتار فضای سبز است که پیش از این به روش سنتی آبیاری می‌شد و با برنامه‌ها و پروژه‌های جدید توانسته‌ایم روش‌های نوین را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در این زمینه استفاده کنیم. همچنین کار طراحی و ساخت مخزن‌شوی انجام گرفته تا از این طریق مخازن زباله را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ شستشو دهیم.

رحمانی گفت: منطقه ۱۷ نخستین رتبه مشارکت اجتماعی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در میان مناطق کسب کرده و موفق به دریافت ایزو ۲۶ هزار شده است.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=22853

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.