• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
2

هزینه ۷۰۰میلیارد تومانی هر کیلومتر از پروژه قطار شهری تبریز

  • کد خبر : 31031
  • ۱۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۰
هزینه ۷۰۰میلیارد تومانی هر کیلومتر از پروژه قطار شهری تبریز
رئیس شورای اسلامی شهر تبریز گفت: برای هر کیلومتر از پروژه قطار شهری تبریز ۷۰۰ میلیارد تومان هزینه شده است.
0
(0)

به گزارش ریل‌نیوز به نقل از ایسنا، شهرام دبیری در حاشیه بازدید از چهار ایستگاه آماده افتتاح قطار شهری تبریز اظهار کرد: در راستای سیاست گذاری شورای اسلامی شهر برای بهره برداری از خطوط مختلف مترو، اکنون چهار ایستگاه از خط ۱ آماده بهره برداری است که قرار است ۲۷ آذر توسط ریاست محترم جمهوری افتتاح شود.

وی با بیان اینکه برای این چهار ایستگاه، در مجموع ۷۵۰ میلیارد تومان هزینه شده است، افزود: تمامی ایستگاه های خط ۱ تقریبا آماده شده و فقط یک ایستگاه از این خط باقی مانده است.

وی ادامه داد: در حال برنامه ریزی برای خطوط ۲ و ۳ هستیم تا با تامین و پشتیبانی مالی لازم، پیشرفت کار در این خطوط با سرعت انجام شود.

رئیس شورای اسلامی کلانشهر تبریز خاطرنشان کرد: یکی از برنامه های مهم شورای اسلامی شهر در دوره پنجم، راه اندازی خطوط مترو بود که شاید بیشترین هزینه را هم در پی داشته است اما خوشبختانه می بینیم که این چهار ایستگاه به خوبی آماده بهره برداری شده و به زودی تقدیم شهروندان عزیز تبریزی خواهد شد.

وی در خصوص احداث سایر خطوط قطار شهری تبریز در سال های آینده، گفت: ما از شهردار و مدیرعامل محترم سازمان قطار شهری یک برنامه و طرح جامع برای خطوط مختلف مترو خواسته ایم؛ چرا که این پروژه بزرگ، بسیار پرهزینه است و احداث یک کیلومتر از آن نزدیک ۷۰۰ میلیارد تومان هزینه دارد.

وی افزود: بر اساس اولویت بندی که انجام می شود، تلاش می کنیم منابع مالی خطوط مختلف را تامین کنیم تا احداث آن طبق زمانبندی پیش برود.

دبیری یادآور شد: قرارداد خط ۲ منعقد شده و هم اکنون کار احداث آن انجام می شود و خط ۳ نیز به دلیل شمالی – جنوبی بودن آن، ضروری است که در صورت تامین منابع مالی، عملیات احداث این خط نیز شروع می شود.

وی در پایان گفت: جهت برقراری یک سیستم حمل و نقل ترکیبی، تلاش می کنیم که تراموا را نیز راه اندازی کنیم تا این خطوط مختلف کمک کند که میزان ترافیک و آلودگی هوا در تبریز به حداقل برسد.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=31031

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.