• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
0

هشت هزارو۹۵۲ واگن باری و مسافری در راه‌آهن شمال‌غرب تعمیر شد

  • کد خبر : 25976
  • ۳۰ فروردین ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۳
هشت هزارو۹۵۲ واگن باری و مسافری در راه‌آهن شمال‌غرب تعمیر شد
مدیرکل راه آهن منطقه شمال‌غرب کشور گفت: هشت هزارو ۹۵۲ واگن باری و مسافری در این منطقه از راه آهن طی سال گذشته تعمیر شد که این تعداد نسبت به مدت مشابه سال ماقبل آن ۳۸ درصد افزایش یافته است.
0
(0)

به گزازش ریل‌نیوز به نقل از ایرنا ، علی خدایی مطرح کرد: ۲۴ درصد تعمیرات مربوط به تعمیر ویژه ی واگن‌های باری، ۲۹ درصد ویژه واگن‌های مسافری، پنج درصد تعمیر ویژه لکوموتیو و مابقی نیز مربوط به تعمیرات جاری واگن های باری بوده است.
وی از تعمیر جاری هفت هزارو ۴۰۲ واگن باری در سال گذشته خبر داد و اظهارداشت: تعمیر ویژه واگن های باری ۹۳۶ مورد، واگنهای مسافری ۲۲ مورد و تعمیر ویژه لکوموتیو نیز ۵۹۲ دستگاه انجام شده است.
خدایی یادآوری کرد: در زمینه تعمیرات جاری واگن های باری رشد ۳۸ درصدی، ویژه واگن های باری ۲۴ درصد، ۲۹ درصدی تعمیرات ویژه واگن های مسافری و  تعمیر ویژه لکوموتیو  نیز رشد پنج درصدی یافته است.
وی به تعمیر واگن های مسافری و باری در سال ۹۷ اشاره کرد و ادامه داد: در این مدت ۶ هزارو ۷۰۰ واگن باری، ویژه واگن باری، ویژه واگن مسافری و ویژه لکوموتیو، تعمیر و در خط ریلی فعال شده اند. 
مدیرکل راه آهن منطقه شمال‌غرب کشور گفت: تعمیر جاری و ویژه واگن های باری در پست های بازدید، تعمیرات ویژه واگنهای مسافری در خطوط تعمیراتی و تعمیرات ویژه لکوموتیو در واحد تعمیرات دیزل اداره کل انجام شده است.
به گزارش ایرنا، راه آهن منطقه شمالغرب کشور مسیرهای قزوین، تاکستان، ابهر، خرمدره، زنجان و میانه را پوشش می دهد.
این اداره کل ۶۰۱ کیلومتر خطوط اصلی و فرعی دارد.
راه آهن منطقه شمالغرب کشور از تقسیمات کشوری جغرافیایی تبعیت نمی کند و راه آهن این منطقه در حوزه کاری و شبکه ریلی با حداقل ۶ استان در ارتباط است.
و در بخش باری نیز، تخلیه بار در ایستگاه باز بین المللی بناب با کد ‭‭‭‭‭‭‭‭‭۰۷۱۰‬‬‬‬‬‬‬‬‬ فعال می باشد و این ایستگاه در شبکه (UIC) شناخته شده است.
ایستگاه باز بین المللی بار بناب یک ایستگاه بعد از سلطانیه قرار دارد، ۲ ایستگاه باری دیگر نیز در راه آهن منطقه شمالغرب کشور و در استان‌های قزوین و مراغه فعال است و در این ایستگاه‌ها ترانزیت خارجی، حمل و بارگیری می شود.
ایستگاه باز بین المللی بناب، مبدا و مقصد بار ترانزیت در سطح شبکه های راه آهن‌های دنیا (UIC) شده است.
شبکه‌های راه آهن عضو اتحادیه بین المللی راه آهن‌ها می توانند از این ایستگاه به عنوان مبداء و مقصد کالا استفاده کنند.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=25976

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.