• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
4

هفتمین کنفرانس بین‌المللی «ایستگاه های آینده» به کار خود پایان داد

  • کد خبر : 22089
  • ۲۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۶
هفتمین کنفرانس بین‌المللی «ایستگاه های آینده» به کار خود پایان داد
آیین اختتامیه هفتمین کنفرانس بین‌المللی «ایستگاه آینده» شامگاه سه شنبه۲۱ آبان‌ماه با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیر عامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران،دبیر اجرایی اتحادیه بین المللی راه آهن ها، مدیر بخش مسافری ابن اتحادیه و جمعی از مهمانان و کارشناسان خارجی٬اعضای هیات علمی و مسئولان استانی در هتل اوین تهران برگزار شد.
0
(0)

به گزارش خبرنگار ریل نیوز، در مراسم اختتامیه هفتمین کنفرانس بین‌المللی «ایستگاه های آینده» که کار خود را از دیروز در تهران آغاز کرده بود،سعید رسولی مدیر عامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران با تشکر از مسؤلین برگزار کننده، دست اندرکاران،کارشناسان و هیات های خارجی شرکت کننده در این همایش گفت:امروزه تصور شهرنشینی و شهرسازی بدون در نظر گرفتن سیستم حمل و نقل ریلی مثل تصور آسمان خراش بدون آسانسور است که محال و غیر ممکن به نظر می رسد.
مدیرعامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه رویکردشهرسازی ریل پایه همان رویکرد شهرسازی توسعه پایدار است و امروزه جایگاه و ارزش آن به گونه‌ای است که در تمام برنامه‌ریزی‌ها مورد نظر قرار می‌گیرد افزود: امیدوارم دستاوردهای این کنفرانس‌ مهم و کنفرانس های مشابه این مورد توجه تصمیم‌گیران و سیاستمداران جهان قرار گیرد به گونه‌ای که در تصمیم گیری های کلان این دستاوردها را مورد استفاده قرار دهند.
معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: در دو روز برگزاری هفتمین کنفرانس ایستگاه های آینده در ایران نشست‌های متعددی علاوه بر نشست‌های علمی برای ارتباطات دیپلماتیک بین اعضای UIC برگزار شد که بر همکاری بیشتر اعضا با یکدیگر تأکید شد.
وی با بیان اینکه در این جلسات مشخص شد که UIC دارای ۱۲۰ گروه علمی برای بررسی موضوعات مختلف است افزود: ما در ایران نیز بنا را بر این گذاشتیم تا همانند این اتحادیه بین‌المللی کارگروه‌هایی را برای توسعه علمی در حوزه ریلی تشکیل دهیم تا دانشجویان بتوانند با دیتاهای واقعی به موارد علمی در این حوزه بپردازند.

رسولی تاکید کرد: موضوع مهمی که در توسعه ایستگاه‌های راه‌آهن باید مورد توجه قرار گیرد مدل اقتصادی است زیرا که دولت ها برای اقتصادی سازی ایستگاه ها یا منابع مالی کافی نداشته و یا بودجه برای این منظور در نظر نمی‌گیرد از این جهت باید برای اقتصادی سازی ایستگاه‌ها از بخش غیردولتی درخواست کرد تا در این حوزه سرمایه‌گذاری کنند.

مدیرعامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه بسته‌های تشویقی و حمایتی سرمایه گذاری توسط دفتر تامین سرمایه و اقتصاد حمل و نقل این شرکت برای سرمایه‌گذاران آماده شده است تصریح کرد: ما به دنبال آن هستیم تا با ارائه این بسته‌ها ایستگاه های راه آهن ایران را اقتصادی تر از پیش کنیم و بتوانیم برای توسعه ایستگاه های آینده ایران سرمایه‌گذار جذب کنیم.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=22089

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.