• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
1

هفت هزار زائر اربعین حسینی با قطار همدان جابه‌جا شدند

  • کد خبر : 21654
  • ۰۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۲
هفت هزار زائر اربعین حسینی با قطار همدان جابه‌جا شدند
مدیرکل راه‌آهن غرب کشور گفت: در روزهای اوج تردد زائران اربعین حسینی بیش از هفت هزار زائر با استفاده از قطارهای دوسویه همدان – مشهد و همدان – تهران جابه‌جا شدند.
0
(0)

به گزارش ریل نیوز به نقل از ایرنا ، سید سعید ابراهیم‌نژاد گفت : با توجه به شرکت گسترده عاشقان حسینی و حرکت آن‌ها برای رفت و برگشت به کربلا، قطار ویژه زائران اربعین از ۲۳ تا ۲۹ مهر راه‌اندازی شد.

وی با اشاره به استقبال خوب زائران از قطارهای راه‌آهن همدان، اظهار داشت: برای نخستین بار بود که زائران اربعین حسینی با استفاده از خط آهن خود را برای ورود به کشور عراق، به غرب کشور رسانند.

ابراهیم‌نژاد عنوان کرد: در این مدت تمام قطارهای مسیر دو سویه همدان – مشهد و همدان – تهران با تمام ظرفیت خود مسافران را جابه‌جا کردند.

وی ادامه داد: در روز ۲۷ مهرماه نیز یک قطار اتوبوسی از ساعت ۱۸:۴۰ با تمام ظرفیت زائران اربعین حسینی را از همدان به تهران منتقل کرد.

مدیرکل راه‌آهن غرب کشور گفت: بلیت های این قطار به مبلغ ۲۴ هزار و ۱۰۰ تومان عرضه شد که مسافران از آن ابراز رضایتمندی کردند.

وی با اشاره به اینکه چند روز قبل و بعد از اربعین حسینی موکب پذیرایی از زائران در راه‌آهن همدان راه‌اندازی شد، بیان کرد: در این موکب روزانه یک‌هزار صبحانه و غذای گرم در بین زائران توزیع و خدمات رفاهی در اختیار زائران اربعین حسینی قرار داده شد.

ابراهیم‌نژاد اضافه کرد: در حال حاضر قطار ۲سویه همدان – مشهد هر روز برقرار است که یک روز در میان شرکت حمل و نقل ریلی رجا با سالن‌های ترکیبی چهار و ۶ تخته مسافران را جابه‌جا می کند و شرکت حمل و نقل ریلی بن‌ریل نیز یک روز در میان با سالن های چهار تخته چهار ستاره برنامه حرکت دارد.

وی اضافه کرد: در حال حاضر استقبال از قطارهای این مسیر خوب است و با تمام ظرفیت مسافران را جابه‌جا می‌کند.

مدیرکل راه‌آهن غرب کشور با اشاره به اینکه قطار همدان – مشهد هر روز از ساعت ۱۵ حرکت دارد، افزود: بلیت‌های این مسیر با توجه به نوع و درجه قطار از ۱۱۶ هزار تومان تا ۲۱۱ هزار تومان فروخته می‌شود.

استان همدان با داشتن ۲ خط آهن مجزا به عنوان شاه‌راه‌ ریلی غرب کشور به حساب می‌آید.

طرح ساخت راه آهن همدان – تهران در سفر پر خیر و برکت رهبرمعظم انقلاب در سال ۸۳ به همدان مصوب شد.

نخستین قطار مسیر همدان – مشهد نیز تیر ماه سال ۱۳۹۶ با حضور حدود ۱۵۰ تن از خانواده های شهدا، ایثارگران و اصحاب رسانه استان همدان عازم مشهد مقدس شد.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=21654

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.