• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
1

همزیستی خودرو، عابر پیاده، تراموا و دوچرخه در مسیر «عرفان»

  • کد خبر : 28552
  • ۰۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۲
همزیستی خودرو، عابر پیاده، تراموا و دوچرخه در مسیر «عرفان»
اسکندرپور با اشاره به مسیر «عرفان» که حدفاصل دروازه قرآن تا دروازه اصفهان خواهد بود، گفت: در این مسیر علاوه بر دوچرخه، تراموا و عابر پیاده، خودروها هم به صورت محدود در یک خط (لاین) تردد می کنند.
0
(0)

به گزارش ریل‌نیوز به نقل از شبستان ، حیدر اسکندرپور، امروز (یکشنبه ۵ مرداد) در جمع خبرنگاران، گفت: در شیراز نقطه ای وجود ندارد که گردشگر بتواند بدون خودرو، مغازه و خیابان به گردشگری بپردازد و صرف گردشگری باشد.

 

شهردار شیراز گفت: برنامه‌ ریزی بر آنست که از دروازه قرآن تا دروازه اصفهان به عنوان مسیر پیاده برای استفاده از استفاده افراد پیاده، تراموا و دوچرخه استفاده شود، این پروژه در نهایت دروازه اصفهان و بازار وکیل شمالی را تقویت می کند.

 

وی با اشاره به اینکه گردشگر در طول مسیر از بازار وکیل شمالی به بازار وکیل جنوبی سپس به حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) می رسد، تاکید کرد: در هیچ کجای شیراز مسیری که تا این اندازه فرهنگی، تاریخی و مذهبی باشد، وجود ندارد.

 

اسکندرپور با یادآوری این مطلب مطالعات و کارشناسی ها برای این پروژه از مهر ۹۷ کلید خورد و به خاطر نقدها و کارشناسی ها اجرای آن به تاخیر افتاد، افزود: عملیات اجرایی پروژه حدفاصل پل «علی بن حمزه (ع)» تا دروازه اصفهان در یکی ۲ ماه آینده به بهره‌ برداری می‌ رسد.

 

شهردار کلان شهر شیراز اضافه کرد: مسیر اول حدفاصل چهارراه حافظیه تا پل «علی ‌بن حمزه (ع)» هم بهسازی می‌شود که عملیات بهسازی آن همزمان با عملیات اجرای طرح «باغ ملی»، آغاز می شود، احیای این باغ را در دستور کار داریم و ساختمان های موجود را بهسازی خواهیم کرد ولی ساخت و ساز آنچنانی در این باغ نخواهیم داشت.

 

وی با اشاره به مسیر «عرفان» که حدفاصل دروازه قرآن – خیابان «حافظ» تا پل «علی بن حمزه (ع)» – دروازه اصفهان خواهد بود و به بازار وکیل و حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) منتهی می شود، تاکید کرد: در این مسیر علاوه بر دوچرخه، تراموا و عابر پیاده، خودروها هم به صورت محدود در یک خط (لاین) تردد می کنند.

 

 

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=28552

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.