• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
0

هوشمندسازی خطوط ریلی با پهپاد توسط شرکت‌های دانش‌بنیان

  • کد خبر : 28289
  • ۲۵ تیر ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۷
هوشمندسازی خطوط ریلی با پهپاد توسط شرکت‌های دانش‌بنیان
با امضای تفاهم‌نامه مشترک میان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و وزارت راه و شهرسازی، از توان و ظرفیت دانش‌بنیان‌ها برای بومی‌سازی قطعات و سنسورهای مورد استفاده در لوکوموتیوها استفاده می‌شود.
0
(0)

به گزارش ریل‌نیوز به نقل از فلزات آنلاین، طی مراسمی تفاهم‌نامه هوشمندسازی حمل و نقل ریلی کشور با هدف هوشمندسازی خطوط ریلی با کمک پهپادها و دیجیتالی کردن لوکوموتیوها و با حضور سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهور و محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی امضا شد. در این همکاری مشترک قرار است از توان و ظرفیت دانش‌بنیان‌ها برای بومی‌سازی قطعات و سنسورهای مورد استفاده در لوکوموتیوها استفاده شود.

 

همچنین در این مراسم مرکز جهادی پیشرفت شرکت راه‌آهن افتتاح شد. این مرکز با هدف استفاده بهینه از توان داخلی برای رفع مسایل و موانع پیش روی توسعه حمل‌ونقل ریلی کشور راه‌اندازی شده است.

 

در این مرکز قرار است موضوعاتی مانند کاهش وابستگی به خارج، بالا بردن بهره‌برداری از ظرفیت‌های داخلی این حوزه بررسی شود و از توان و تخصص نیروی نوآور برای رفع چالش‌ها و مشکلات حمل‌ونقل ریلی بهره برده شود.

 

بر اساس اعلام معاونت علمی ریاست‌جمهوری، سورنا ستاری در این‌ مراسم با تاکید بر اینکه شرکت راه‌آهن در دوره مدیریت جدید بر موضوع نوآوری و استفاده از توان دانش‌بنیان‌ها در حل مسائل و مشکلات حمل‌ونقل ریلی تمرکز دارد، خاطرنشان کرد: تکیه بر توان داخلی و دانش‌بنیانی در زمان تحریم‌ها تنها راه برون‌رفت از این شرایط سخت اقتصادی است.

 

 

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=28289

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.