• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
2

هیات مدیره‌ای کم تعداد، امضایی نامعلوم و رفاقتی پایدار، آنچه این روزها برای «جعفری» رقم خورد

  • کد خبر : 33788
  • ۲۲ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۰
هیات مدیره‌ای کم تعداد، امضایی نامعلوم و رفاقتی پایدار، آنچه این روزها برای «جعفری» رقم خورد
هیات مدیره‌ای کم تعداد، امضایی نامعلوم و رفاقتی پایدار، آنچه این روزها برای «جعفری» رقم خورد، با حضور عبدالحسین پهلوان رئیس هیات مدیره بیمه دانا در شرکت بیمه امید به تازگی، تعداد اعضای هیات مدیره بیمه دانا کم تعداد شد، خاطره‌ای که دوباره برای جعفری در حال تکرار است؛ خاطره ای از سینا.
0
(0)

هیات مدیره‌ای کم تعداد، امضایی نامعلوم و رفاقتی پایدار، آنچه این روزها برای «جعفری» رقم خورد، با حضور عبدالحسین پهلوان رئیس هیات مدیره بیمه دانا در شرکت بیمه امید به تازگی، تعداد اعضای هیات مدیره بیمه دانا کم تعداد شد، خاطره‌ای که دوباره برای جعفری در حال تکرار است؛ خاطره ای از سینا.

به گزارش پایگاه خبری ریل‌نیوز به نقل از رازپول: چندی پیش بود که خبر جدایی موسی رضایی میرقاعد عضو هیات مدیره بیمه دانا به عنوان مدیرعامل بیمه اتکایی امین خبر ساز شد.

پس از این تغییر در هیات مدیره موضوع استعفای میرطاهر نیز که به عنوان مدیرعامل و عضو هیات مدیره صبا تامین انتخاب شده بود و پس از آن به عنوان عضو غیر موظف هیات مدیره بورس نیز مسئولیت گرفت، بار دیگر هیات مدیره بیمه دانا را به صدر اخبار رساند.

غلامحسین پهلوان سومین فردی است که از چندی پیش خبر حضور او در بیمه امید شنیده شد  و تائیدیه عضویت در هیات مدیره دریافت کرده.

او در روزهای آینده احتمالا به عنوان مدیرعامل این شرکت معارفه خواهد شد .

از سوی دیگر فرامرز خجیر نیز ظاهرا این روزها از سوی یک شرکت بیمه دیگر برای عضویت در هیات مدیره معرفی شده است.

حسین حسینی نیز که در آخرین صورت جلسه بیمه دانا به عنوان عضو علی البدل هیات مدیره معرفی شده بود، نیز هم اکنون قائم مقام بیمه تجارت نو و کاندیدای عضویت در هیات مدیره یک شرکت بیمه‌ای است.

بنابراین با این شرح در ترکیب هیات مدیره بیمه دانا تنها رضا جعفری به عنوان مدیرعامل خارج از هیات مدیره باقی می‌ماند و سید مجتبی عطری.

اما ظاهرا این سرنوشت رضا جعفری است که مانند بیمه سینا با هیات مدیره‌ای کم تعداد شرکت‌ها را اداره کند.

این در حالی است که بررسی اطلاعات بیمه دانا در سازمان ثبت شرکت‌ها نشان می‌دهد که ظاهرا هنوز امضای رضا جعفری به عنوان مدیرعامل این شرکت در این سازمان به ثبت نرسیده است و همچنان در حال طی مراحل قانونی است.

دستکم اطلاعات مندرج چنین چیزی را نشان می‌دهد چراکه آخرین اطلاعات ثبت شده از دانا در ثبت شرکت‌ها مربوط به افزایش سرمایه است.

آگهی تغییرات متعدد شرکت بیمه دانا
آگهی تغییرات متعدد شرکت بیمه دانا

بیمه دانا این روزها ماموریت مهمی را برعهده دارد و بیمه فرهنگیان یکی از ماموریت‌های مهمی است که بخش قابل توجهی از پرتفوی بیمه دانا در اختیار این مشتری قراردارد.

از سوی دیگر جایگاه این شرکت را به لحاظ سهم بازار تغییر داده است.

با چنین وضعیتی و با وجود رفت و آمدهای متعدد در این شرکت و جدایی برخی اعضای هیات مدیره پرسش مهم این است که تصمیمات مهم در این شرکت چگونه اتخاذ می‌شود و با جدایی اعضا هیات مدیره اسناد مالی شرکت به امضای چه کسانی می‌رسد؟

شفاف نبودن روند ثبت امضای مدیر عامل فعلی در سازمان ثبت از دیگر پرسش های اساسی است که علی رغم گذشت بیش از ۷ ماه از حضور وی چرا امضای ایشان تاکنون به صورت رسمی به ثبت نرسیده است؟ و چه موانعی در این زمینه وجود دارد؟ با این وجود تصمیماتی که وی در این روزها در بیمه دانا گرفته است بر موازین چه قانونی توجیه می شود؟

بر اساس آخرین اطلاعات مندرج در صورت‌های مالی بیمه دانا ۵۳درصد سهام این شرکت در اختیار سهام داران سهام عدالت است و به نظر می‌رسد که بیمه مرکزی، وزارت اقتصاد و مجلس باید نسبت به حکمرانی صحیح در این شرکت حساس باشند.

صنعت بیمه رضا جعفری را از منصوبان وزیر اقتصاد در این شرکت می‌داند و انحرفات از معیار احتمالی در بیمه دانا به عملکرد وزیر اقتصاد و منصوبان وی نسبت داده خواهد شد.

 

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=33788

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.