• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
1

ورود بیش از ۴ میلیون زائر تا شب گذشته به مشهد

  • کد خبر : 4088
  • ۰۳ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۳
ورود بیش از ۴ میلیون زائر تا شب گذشته به مشهد

0 (0) به گزارش ایکنا از خراسان رضوی، هفتمین جلسه خدمات سفر استان، صبح امروز، دوم فروردین‌ماه در ساختمان شهدای دولت استانداری خراسان رضوی برگزار شد. در آغاز این جلسه مهدی فروان، مدیر کل هماهنگی امور رفاهی زائران استانداری خراسان رضوی، عنوان کرد: ۱۰۰۰ هزار هفت‌سین در اماکن تاریخی، فرهنگی و ورودی چیده شده و […]

0
(0)

به گزارش ایکنا از خراسان رضوی، هفتمین جلسه خدمات سفر استان، صبح امروز، دوم فروردین‌ماه در ساختمان شهدای دولت استانداری خراسان رضوی برگزار شد.
در آغاز این جلسه مهدی فروان، مدیر کل هماهنگی امور رفاهی زائران استانداری خراسان رضوی، عنوان کرد: ۱۰۰۰ هزار هفت‌سین در اماکن تاریخی، فرهنگی و ورودی چیده شده و ۱۲ استراحتگاه موقت عشایری در مسیر منتهی به مشهد برای اولین بار در نظر گرفته شده است.
وی در رابطه با جشن «نوروزگاه» که برای اولین بار در مشهد برگزار می‌شود، گفت: افتتاحیه این مراسم امروز در کنار آرامگاه فردوسی و هم‌زمان در شهرستان‌های کلات، گناباد و خواف برگزار خواهد شد، همچنین نوروزگاه مشترک میان کشورهای ایران و افغانستان در مرز تایباد و بین کشور ایران و ترکمنستان در مرز سرخس این جشن برگزار می‌شود.
اپلیکیشن «مشهدی شو» از بارزترین شاخصه‌های ستاد اجرایی خدمات سفر
فروزان از ایجاد ۲۱ واحد بوم‌گردی در شهرستان‌های خراسان رضوی خبرداد و افزود: اپلیکیشن جامع خدمات رفاهی و گردشگری به نام «مشهدی شو» برای استفاده زائران و گردشگران ایجاد شد که از بارزترین شاخصه‌های ستاد اجرایی خدمات سفر بوده است.
مدیر کل هماهنگی امور رفاهی زائران استانداری خراسان رضوی با اشاره به اینکه آمار کمیته حمل و نقل و آمار سال گذشته با رشد ۱۰/۲ درصدی حدود ۳۱ میلیون و ۳۵۴ هزار و ۶۴ نفر به مشهد مشرف شدند، تصریح کرد: ۲۲/۴ درصد از طریق وسیله نقلیه شخصی و ۵/۱ درصد وسیله نقلیه جاده‌ای وارد مشهد شدند.
وی با بیان اینکه ۱۰ مسیر منتهی به مشهد مقدس از استان‌ها و هفت شهرستان که بیشترین حجم مسافر بین جاده‌ای دارند و از اتوبوس استفاده می‌کنند شناسایی شد، تشریح کرد: ۴۶۰۰ دستگاه اتوبوس برای این مسیرها در نظر گرفته شد، همچنین روزانه ۹۸ راند قطار مسافربری با ظرفیت ۴۰ هزار و ۳۵۸ نفر از۲۵ اسفندماه سال گذشته تا ۱۵ فروردین ماه سال جدید عملیاتی خواهد شد.
فروزان با اشاره به اینکه از شهرهای تبریز، تهران، بندرعباس و شیراز امکان حمل خودرو با راه‌آهن به مشهد فراهم شده است، ابراز کرد: قطار بین‌المللی نخجوان با سه واگن به مشهد خواهد آمد و در بخش فرودگاهی روزانه ۲۱۰ پرواز به صورت میانگین ۷ هزار مسافر را جابه‌جا خواهد کرد که در این زمینه ۹ درصد افزایش پرواز پیش‌بینی شده است.
مدیر کل هماهنگی امور رفاهی زائران استانداری خراسان رضوی با بیان اینکه در حوزه خدمات شهری برنامه‌های خوبی انجام شده است، تصریح کرد: زنگ درختکاری و کاشت نهال از ۱۴ اسفند سال گذشته، طراحی و شناسایی چندین نقطه برای گل‌کاری، ایجاد پنج ایستگاه استقبال از زائر و … از جمله این خدمات است.
وی با اشاره به اینکه در حوزه شهرداری ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار بوته گل در شهرستان‌ها کاشته شده است، عنوان کرد: ۶۱ هزار مترمربع نقاشی دیواری کشیده شد و ۱۲۰۰ سرویس بهداشتی هم در سطح استان تعبیه شده است.
فروزان در رابطه با فعالیت‌های فرهنگی اجتماعی گفت: در این کمیته ۱۲ نمایش صحنه‌ای، برگزاری نمایشگاه کتاب و محصولات فرهنگی، برگزاری جشن‌ها و جشنواره‌ها با حضور هنرمندان و … صورت گرفته است.

نظارت بر ارائه خدمت به زائران

مدیر کل هماهنگی امور رفاهی زائران استانداری خراسان رضوی با اشاره به اینکه کمیته تنظیم بازار با ۲۵۰ بازرس، کارشناس و ۲۰۰ ناظر افتخاری در سطح استان فعالیت می‌کنند، بیان کرد: ستاد خدمات سفر نظارت کامل بر ارائه‌دهندگان خدمات به زائران دارند که با ۵۰ بازرس پیش‌بینی ۲۵۰۰ بازدید نظارتی در نوروز خواهد داشت.
وی با بیان اینکه تا پایان شب گذشته ۴ میلیون و ۱۰۸ هزار و ۱۹۷ نفر وارد خراسان رضوی شدند، عنوان کرد: ۱۲۲ هزار و ۵۱۴ نفر از طریق راه‌آهن، ۷۸ هزار و ۸۶۳ نفر از طریق هوایی، ۲۲۷ هزار و ۸۴۹ نفر از طریق اتوبوس‌های بین شهری، ۲ میلیون و ۳۸ هزار و ۸۵۲ نفر با وسیله نقلیه شخصی خود وارد استان شدند که در حوزه مشهد و استان معادل ۵ رصد رشد جمعیت داشتیم.

ورود بیش از 4 میلیون زائر تا شب گذشته به مشهد

در هفتمین جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر استان، علیرضا رشیدیان، استاندار خراسان رضوی با اشاره به اینکه فضای استان با توجه به اتمام سالروز شهادت امام هادی(ع) باید حال و هوای شادتری به خود بگیرد، تشریح کرد: در این زمینه شهرداری‌ها و دستگاه‌های مربوطه باید اقدامات مناسبی در جهت ایجاد فضای بهارانه در سطح استان انجام دهند.

ماندگاری سفر زائران با ایچاد فضای شادی ونشاط

وی با بیان اینکه حال و هوای عیدانه در سطح استان باید به گونه‌ای باشد که در زائران و مجاوران ایجاد نشاط و شادابی کند، ابراز کرد: با رعایت رفاه و آسایش مجاوران باید این شادابی را ارتقا دهیم، زیرا هرچه بیشتر بتوانیم فضای مفرح فرهنگی در کنار طبیعت وفضاهای تاریخی برای زائران فراهم کنیم در راستای افزایش ماندگاری سفر زائران گام برداشت‌ایم.
استاندار خراسان رضوی با اشاره به اینکه در سال جاری تسهیلات خوبی برای آسانی سفر زائران به مشهد فراهم شده است، عنوان کرد: از جمله آن‌ها می‌توان به تخفیف‌های ویژه مراکز اقامتی و هتلی اشاره کرد که این امر موجب شده، ظرفیت بیش از ۹۰ درصد هتل‌های مشهد تا به امروز تکمیل باشد؛ البته امیدواریم، در نیمه دوم تعطیلات هم این تخفیف‌ها ادامه داشته باشد.
وی با بیان اینکه تأمین امنیت و آرامش زائران به عنوان یکی از اصلی‌ترین اهداف باید مدنظر همه بخش‌ها قرار گیرد، تشریح کرد: برای کاهش حوادث باید در راستا ایمن‌سازی جاده‌ها و ارتقا فرهنگ رانندگی گام برداشت و همچنین اقدامات لازم برای اصلاح نقاط حادثه‌خیز در جاده‌های استان صورت گیرد.

رشیدیان در پایان گفت: باید در خصوص اقدامات و برنامه‌های ویژه از جمله برنامه‌های فرهنگی نوروزگاه که امروز در آرامگاه فردوسی و دو نوروزگاه ویژه در مرزهای مشترک استان با افغانستان و ترکمنستان برگزار می‌شود، اطلاع‌رسانی به موقع صورت گیرد تا همگان از این برنامه‌ها آگاه شوند.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=4088

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.