• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
3

ورود رسمی اشتادلر به بازار ایران

  • کد خبر : 778
  • ۲۰ مهر ۱۳۹۶ - ۵:۲۹

0 (0) ورود رسمی اشتادلر به بازار ایران روز گذشته در محل ساختمان صندوق توسعه فرهنگیان، قرارداد همکاری بین شرکت واگن‌سازی پلورسبز و شرکت سوئیسی اشتادلر امضا شد. تامین مالی این قرارداد که با یکی از سه برند معتبر تولیدکننده صنایع ریلی اروپا یعنی اشتادلر است که به‌صورت قرض «بانک به بانک» است و سقف […]

0
(0)

ورود رسمی اشتادلر به بازار ایران

روز گذشته در محل ساختمان صندوق توسعه فرهنگیان، قرارداد همکاری بین شرکت واگن‌سازی پلورسبز و شرکت سوئیسی اشتادلر امضا شد. تامین مالی این قرارداد که با یکی از سه برند معتبر تولیدکننده صنایع ریلی اروپا یعنی اشتادلر است که به‌صورت قرض «بانک به بانک» است و سقف مشخصی ندارد؛ ضمن اینکه برای ایجاد این ارتباط بانکی نیازی به تضمین دولت یا بانک مرکزی نیست و این وجه تمایز این فاینانس سوئیسی است.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، سیدکیوان امامی، مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری فرهنگیان در این مراسم، ضمن بیان این نکته که هم‌اکنون کشور به 25هزار دستگاه واگن نیاز دارد، گفت: با توجه به موقعیت سوق‌الجیشی ایران شرکت پلورسبز و صندوق توسعه فرهنگیان ضرورت توسعه صنعت ریلی را دریافته‌اند و با ایجاد بستر لازم برای رشد این صنعت، راه ورود سرمایه‌گذاران خارجی را هموارتر می‌کنند.

امامی‌ در مراسم امضای این قرارداد، از ضرورت بومی‌سازی تولیدات ریلی یاد کرد و شرکت اشتادلر را آماده برای این کار دانست. او توضیح داد که شرکت اشتادلر، در همه کشورها از جمله ایران، نخست عده‌ای را برای آموزش دیدن در دوره‌های مختلف خود تعیین می‌کند و سپس همان تعداد، به آموزش نیروهای بومی خواهند پرداخت که پس از آن، اکثر قریب به اتفاق این نیروها از کارکنان و شهروندان بومی خودِ آن کشورها خواهند بود.

امامی در ادامه سخنان خود افزود: ارزش این قرارداد فعلا مشخص نیست و ارزش آن بستگی به ساختار پروژه دارد. اما طبق پیش‌بینی‌ها و سیاست‌های کشور، سهم داخل در تولید واگن در بازه 5 ساله به 55 درصد افزایش یافته و موسسه بانکی سوئیسی به نام «SERV» تامین‌کننده مالی پروژه خواهد بود.

در ادامه محمد رحمانی، مدیر خاورمیانه و آفریقای شمالی شرکت اشتادلر سوئیس در پاسخ به خبرنگار تین درخصوص نحوه انتقال تکنولوژی اشتادلر به ایران گفت: انتقال فناوری اول در کشور سوییس و با نظارت اشتادلر با آموزش تعدادی از پرسنل ایرانی انجام خواهد شد که در ادامه، این افراد در بازگشت به کشور خود، نیروی کار خود را تحت آموزش قرار خواهند داد و از آنجا که آموزش این نیروها مثل آموزش به نیروهای سوئیسی انجام می‌شود، تولیداتی که در ایران انجام می‌شود نیز به لحاظ کیفی عینا همان تولیداتی است که در سوئیس عرضه می‌شود.

او در زمینه تاثیر برجام بر مراودات اقتصادی ایران و سوئیسو تاثیر سنگ‌اندازی‌های جدید امریکا بر روابط اقتصادی دو کشور گفت: سوئیس همواره از مناقشات دور بوده و پیش از این‌ها نیز با ایران روابط خوبی داشته است. در صورت ایجاد مشکل در مسیر برجام نیز سوئیسی‌ها به روابط خود ادامه می‌دهند.

محمد رحمانی همچنین با اشاره به این‌که اشتادلر 7000 کارمند در اروپای غربی، الجزایر و آمریکا دارد گفت: امیدواریم در ایران نیز مشغول به کار شویم، گردش مالی ما بیش از 2.5 میلیارد یورو در سال و ظرفیت تولید ما 1500 دستگاه انواع واگن در سال است. ما در حوزه تعمیر و نگهداری تجهیزات ریلی نیز فعال هستیم و قطارهای اشتادلر در کشورهای هلند، انگلستان، حوزه اسکاندیناوی نیز وجود دارند.

او ادامه داد: اشتادلر در 1990 با 40 نفر مشغول به کار بود که این تعداد امروز به 7000 نفر افزایش‌یافته است.

رحمانی افزود: ما در زمینه پایبندی به قوانین دو کشور، به قوانین کشور میزبان و سوئیس متعهد هستیم و همیشه بر همین اساس فعالیت کرده‌ایم.

محمد رحمانی درباره شرایط بازپرداخت وام مورد نظر گفت: این وام با شرایط بلندمدت و با دوره 14 ساله بازپرداخت، اعطا می‌شود؛ چراکه بانک‌های خوبی در ایران هستند که می‌توان از آن‌ها از روش بانک به بانک برای تأمین مالی پروژه‌های تولید واگن استفاده کرد.

رحمانی، سود اشتادلر از این پروژه را نیز تابعی از مشتری، زمان و مذاکرات دانست و شرایط مالی بسته‌های سرمایه‌گذاری را رقابتی دانست.

او در زمینه ارائه خدمات پس از فروش گفت: خدمات پس از فروش تولیدات مشترک تا 30 سال می‌تواند ادامه داشته باشد و دلیل ارائه این خدمات هم اطمینان بسیار بالایی است که اشتادلر به تولیدات خود دارد.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=778

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.