• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
4

ورود قطارهای ۴ و ۵ ستاره به مسیر ریلی جنوب

  • کد خبر : 21847
  • ۱۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۴
ورود قطارهای ۴ و ۵ ستاره به مسیر ریلی جنوب
معاون مسافری راه‌آهن گفت: در مسیر ریلی جنوب با توجه به شرایط ویژه و خاص راه‌آهن، قطارهای 2 و 3 ستاره را به قطارهای 4 ستاره تبدیل کردیم حتی در مسیر اهواز، قطار 5 ستاره به صورت یک روز در میان راه‌اندازی شده است.
0
(0)

به گزارش ریل نیوز به نقل از فارس میرحسن موسوی گفت: در مسیر ریلی جنوب با توجه به شرایط ویژه و خاص راه‌آهن، قطارهای دو و سه ستاره را به قطارهای چهار ستاره تبدیل کردیم.

وی اضافه کرد: در حال حاضر در مسیر‌های رفت و برگشت تهران-خرمشهر، خرمشهر-مشهد و اهواز-مشهد، سیر این قطارهای چهار ستاره وجود دارد.

معاون مسافری راه‌آهن تأکید کرد: وضعیت قطارها در مسیر اهواز از منظر رتبه و درجه ارتقاء یافته است حتی ما در مسیر اهواز، قطار پنج ستاره به صورت یک روز در میان راه‌اندازی کرده‌ایم.

موسوی اظهار کرد: همچنین در ‌مسیر اهواز قطار بدون تهویه تردد داشت که کلاً این قطارها را از این خط خارج کرده‌ایم.

وی بیان داشت: برای همه مسائل جزئی قطارها در بخش راهبری، کترنیگ، تجهیزات و ایمنی، دستورالعمل‌هایی داریم که با حضور خود شرکت‌های ریلی خصوصی تهیه، تصویب و ابلاغ شده است.

معاون مسافری راه‌آهن ادامه داد: همین دستورالعمل‌ها چارچوب نظارت راه‌آهن را ‌شکل می‌دهد، بر اساس همین دستورالعمل‌ها، همکاران راه‌آهن در مبدأ، مقصد و بین ‌راه سوار قطار می‌شوند و قطارها را چک و بررسی می‌کنند.

موسوی اضافه کرد: محل‌هایی که مسافر درباره واگن و کیفیت خدمات دریافتی اعتراضی داشته باشد، می‌تواند از طریق سامانه تلفنی ۵۱۴۹ به ما گزارش دهد.

وی بیان کرد: ما از جهت کسر خدمات هم دستورالعمل داریم که مشخص می‌کند چه چیزهایی کسر خدمات است‌ و اگر این کسر خدمات احراز شود، تلفن‌گرام می‌دهیم، بابت کسر خدمات شرکت را جریمه می‌کنیم و پول آن را به مسافر برمی‌گردانیم.

معاون مسافری راه‌آهن توضیح داد: مثلاً اگر در واگنی تهویه کار نکند یا دیزل خراب باشد، بلافاصله تلفن‌گرام می‌دهیم، به مسافران اطلاع‌رسانی می‌کنیم و مسافر تا یک ماه مهلت دارد بابت خدماتی که باید دریافت می‌کرداما دریافت نکرده‌ است، ‌خسارت دریافت کند.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=21847

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.