• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
4

ورود ۴۲۸ دستگاه ناوگان جدید به ارزش ۱۵۰۰میلیارد تومان به شبکه ریلی/حوزه ریلی اولویت وزارت راه‌ و شهرسازی در حمل‌ونقل است

  • کد خبر : 33899
  • ۲۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۰
ورود ۴۲۸ دستگاه ناوگان جدید به ارزش ۱۵۰۰میلیارد تومان به شبکه ریلی/حوزه ریلی اولویت وزارت راه‌ و شهرسازی در حمل‌ونقل است
وزیر راه و شهرسازی با اعلام ورود ۴۲۸ دستگاه ناوگان تولید داخل و بازسازی شده به شبکه ریلی کشور با ارزش یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اولویت وزارت راه و شهرسازی در حمل‌ونقل، را حوزه ریلی عنوان کرد.
0
(0)

به گزارش ریل‌نیوز به نقل نقل پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی مهرداد بذرپاش در مراسم ورود ۴۲۸ دستگاه ناوگان تولید داخل و بازسازی شده به شبکه ریلی کشور ضمن خداقوت به مدیران و تلاشگران راه‌آهن گفت: جهت گیری اصلی وزارت راه و شهرسازی پیشران پیشرفت کشور در توسعه است و صنعت ریلی در صدر این پیشران قرار دارد.

وی افزود: نمی‌توان درباره کشور پیشرفت صحبت کرد و نظام حمل‌ونقل آن را ندید.

بذرپاش خاطر نشان کرد: در مطالعه دلایل پیشرفت کشورهای توسعه یافته قطعا نخواهید دید که صنعت حمل‌ونقل آن غیر پیشرفته و یا نامناسب باشد.

وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: در صنعت حمل‌ونقل نیر صنعت ریلی اصلی ترین صنعت است.

وی ادامه داد: باید مکانیزم‌های تشویقی را تقویت کنیم تا هرچه قدر می‌توانیم حمل‌ونقل و جابجایی بار و مسافر را به حوزه ریلی انتقال دهیم و این کار جز با افرایش جذابیت سرمایه‌گذاری در این حوزه ممکن نیست چرا که منابع دولتی پاسخگوی ارتقای کیفیت این حوزه نخواهد بود.

بذرپاش با بیان اینکه وارث انباشته‌ای از عقب افتادگی‌ها در این بخش هستیم، گفت: باید بدانیم که صنعت ریلی ما در صدر عوامل پیشران قرار دارد و جهت‌گیری‌ها و سیاست‌گذاری‌های ما برای افزایش انگیزه بخش خصوصی و دولتی برای رونق این حوزه است.

وی تاکید کرد: هنوز به ۳۰ درصد سهم بار در ریل نرسیدیم و در میزان ۱۰ درصدی قرار داریم.

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر رقابت پذیر کردن کالا و خدمات گفت: در زنجیره تامین و تولید کالا و خدمات باید همه فاکتورها را برای کاهش قیمت تمام شده کالا و خدمت پایین بیاوریم که البته با دستور و حرف ممکن نیست.

وی تاکید کرد: توسعه حمل‌ونقل به ویژه حوزه ریلی تاثیر مستقیم در پیشرفت کلی کشور دارد و فعال شدن بخش خصوصی در حوزه نوسازی اقدام قابل توجهی است که باید بیشتر به آن توجه شود.

بذرپاش با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب بر توسعه حمل‌ونقل ریلی و موقعیت ژئوپلیتیک کشور گفت: این موقعیت خدادادی کشور ماست که هر کشوری برای کاهش هزینه‌ها و زمان عبور کالای خود باید از مسیر ایران بگذرد.

وی با اشاره به اینکه کاهش ۷برابری مصرف انرژی از جمله پیامدهای توسعه حمل‌ونقل ریلی است، گفت: اولویت اصلی من در حوزه حمل ونقل حوزه ریلی است چرا که قدرت سیاسی، اقتصادی و ارتقا ثروت عمومی، افزایش امنیت جانی مردم، ارزانی کالا و خدمات از این مسیر می‌گذرد.

وزیر راه وشهرسازی ارزش ناوگان جدید را بیش از یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: امروز در بخش تکنولوژی و فناوری کمتر بخشی است که جوانان ایرانی به آن دست نیافته‌اند و از همه توان و تخصص جوانان ایرانی در حوزه تکنولوژی و فناوری استفاده می‌کنیم و کمبودی در این حوزه نداریم.

وی در پایان بر لزوم عذرخواهی از مردم در صورت ارائه خدمات نامطلوب و یا تاخیر در قطارها و پروازها درصورتی که قصور از جانب مجموعه باشد، تاکید کرد

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=33899

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.