• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
5

وزارت راه می تواند از حریم راه استفاده کند و راه آهن بسازد

  • کد خبر : 34053
  • ۰۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۳:۴۹
وزارت راه می تواند از حریم راه استفاده کند و راه آهن بسازد

5 (1) راه حریمی دارد و این حریم راه و اتوبان برای وزارت راه است و کسی نمی تواند تا مسافت خاصی به ساخت و ساز اقدام کند؛ بنابراین وزارت راه می تواند از این حریم استفاده کند و راه آهن بسازد. به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، عباس قربانعلی بیک  با بیان […]

5
(1)

راه حریمی دارد و این حریم راه و اتوبان برای وزارت راه است و کسی نمی تواند تا مسافت خاصی به ساخت و ساز اقدام کند؛ بنابراین وزارت راه می تواند از این حریم استفاده کند و راه آهن بسازد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، عباس قربانعلی بیک  با بیان این مطلب در مورد پروژه رشت – آستارا بیان کرد: در حال حاضر ما چند مسیر اتصال به روسیه و آسیانه میانه داریم، از جمله خطوط ریلی سرخس و اینچه برون که هر دو هم واقعیتشان با ادعایی که اول می شد، تفاوت دارد. بنابراین باید به نحوه مطالعه اجزا و جزئیات سیستم توجه داشت، شیوه هایی که در یک پروژه کار می شود می تواند آن را به متروپل آبادان تبدیل کند یا یک پروژه با خیر و برکت.

وی خاطرنشان کرد: مسئله این است که ما باید بدون تعصب این پروژه را دقیق بررسی کنیم و برای گزینه های مختلف وقت بگذاریم؛ نه اینکه بخواهیم تنها از یک مشاور مشورت بگیریم، زیرا اغلب مشاورین تحت تاثیر کارفرما هستند و مطابق دستور آنها اظهار نظر می کند و طرح توجیهی می دهد بدون آنکه به ابعاد حقیقی مساله بپردازد که این موضوع به صلاح نیست.

این پیشکسوت حوزه حمل ونقل گفت: از طرف دیگر باید گزینه های مختلف این پروژه را هم مد نظر داشته باشیم، زیرا احداث خطوط ریلی زمان بر است و در خصوص زمین های شمال که تملک زمین بسیار سخت است هم، هزینه برتر خواهد بود، زیرا در این زمین ها ارزش زمین با واگذاری برای حمل ونقل ریلی پایین می آید بر خلاف اینکه با راه اندازی اتوبان ارزش زمین بالا می رود.

قربانعلی بیک ادامه داد: برای این موضوع راهکاری پیشنهاد کردیم که از این فرصت استفاده کنند و آن هم توازی راه و راه آهن است؛ راه حریمی دارد و این حریم راه و اتوبان برای وزارت راه است و کسی نمی تواند تا مسافت خاصی به ساخت و ساز اقدام کند؛ بنابراین وزارت راه می تواند از این حریم استفاده کند و راه آهن بسازد. این موضوع باعث می شود مشکل تملک زمین در مناطقی مانند شمال که زمان بر و پرهزینه است حل شود. کما اینکه در کشورهای اروپایی هم سال هاست که این کار را انجام می دهند.

وی خاطرنشان کرد: قبل از اینکه برای پروژه های این چنینی وارد عمل شویم باید روی آن فکر کنیم و گزینه های مختلف را ببینیم؛ زیرا اگر زوایای مختلف این پروژه ها دیده نشود، با اعتبار و بودجه هم نمی توان راه به جایی برد. سرمایه ای که قرار است روسیه بدهد هم اگر ما روی آن فکر نکرده باشیم، باعث می شود که آثار مثبت پروژه برای ما کم و آثار منفی آن زیاد شود.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد آرا: 1

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=34053

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.