• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
2

وزیر راه از بانکها خواست تا در اعطای تسهیلات به شرکت‌های ریلی تسریع کنند/رسوب یک ساله چرخ و محور قطار در گمرک شگفت‌انگیز است

  • کد خبر : 30625
  • ۲۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۰
وزیر راه از بانکها خواست تا در اعطای تسهیلات به شرکت‌های ریلی تسریع کنند/رسوب یک ساله چرخ و محور قطار در گمرک شگفت‌انگیز است
وزیر راه و شهرسازی ضمن درخواست از بانک‌ها برای تسریع در پرداخت تسهیلات به شرکت های ریلی گفت:‌ در شرایطی که مقام معظم رهبری، رئیس جمهور و مصوبات ستاد اقتصادی کشور بر این استوار است که هیچ یک از نهادهای تولید در گمرکات نماند، شگفت‌انگیز است که چرخ و محور واگن، یک سال در گمرک رسوب می‌کند.
0
(0)

به گزارش خبرنگار ریل نیوز، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در مراسم  ورود ۱۲۲ دستگاه ناوگان ریلی جدید با بیان اینکه از بانک‌ها تقاضا دارم که هرچه سریع‌تر اقدامات لازم برای پرداخت تسهیلات به شرکت‌های ریلی را در دستور کار خود قرار دهند، گفت: از بانک‌ها به ویژه بانک ملت انتظار داریم که تسهیلات مربوط به شرکت‌های ریلی را که به آن‌ها واگذار شده، طبق وعده‌ای که اعلام کرده بودند زودتر پرداخت کنند.
بیشتر بخوانید
رونمایی از اولین سیستم ترمز ملی واگن‌های باری کشور
او ادامه داد: با رایزنی‌هایی که با بانک مرکزی انجام داده‌ایم و با توجه به تامین و برآورد خسارت‌ها، امیدواریم این تسهیلات به موقع پرداخت شوند.
وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در حوزه خصوصی سازی تصمیمات مهمی گرفته شده است، افزود: امیدواریم با اخذ تصمیمات درست بتوانیم این مشکلات را رفع کنیم.

به گفته این مقام مسئول برخی از این دستگاه‌ها در حوزه خصوصی سازی با مشکلاتی رو‌به‌رو بوده‌اند که امیدواریم هرچه سریعتر اقدامات لازم در این زمینه صورت گیرد.

اسلامی با بیان اینکه ما باید بتوانیم گره از تولید برداریم گفت: در فرآیند خصوصی سازی با مشکلاتی روبه‌رو بوده‌ایم که بخشی از کارخانه‌ها از این مشکلات در حوزه خصوصی سازی در رنج بودند که امیدواریم بخشی از این مشکلات هرچه سریع‌تر رفع شود.

رسوب یک ساله پیچ و مهره‌های کارخانه‌های ریلی در گمرک
اسلامی با بیان اینکه مرحله ششم و هفتم بهره‌برداری از ناوگان ریلی امروز رونمایی شد، گفت: امروز مراحل ورود ۱۲۲ دستگاه ناوگان ریلی تولید داخلی و تدارک ۱۵ دستگاه لوکوموتیو جرثقیل دار با استفاده از تسهیلات مالی خارجی به بهره‌برداری رسید.

او ادامه داد: امسال سال کاهش تولید است و با توجه به آن که دولت از ماه‌های گذشته در جنگ اقتصادی قرار گرفته اجرای چنین پروژه‌هایی نقش بسیار موثری در کاهش وابستگی به خارج دارد.

وزیر راه و شهرسازی توضیح داد: تهاجم همه جانبه دشمن تمام شریان‌های اقتصادی کشور را تحت تاثیر خود قرار داده و بنابراین لازم است که ما در جهت برداشتن موانع تولید اهتمام ویژه داشته باشیم.

اسلامی توضیح داد: تلاش می‌کنیم با کارگران حوزه حمل و نقل ریلی، روان‌تر و راحت‌تر و با اعتماد سازی متقابل در جامعه بتوانیم این برنامه‌ها را با اولویت‌های خود را ادامه دهیم.

وزیر راه و شهرسازی در ادامه به صحبت‌های شرکت راه آهن در اراک و مپنا اشاره کرد و گفت: گزارش‌های که شرکت اراک مپنا ارائه کرده اند در جای خود قابل تامل است که باید هرچه سریعتر مدیرعامل شرکت راه آهن به این موضوع رسیدگی کند و با اقدامات به هنگام بتوانند در حوزه ریلی همچنین برداشتن موانع اقدام کنند.

اسلامی تاکید کرد: در شرایط کنونی و پر التهاب که کشور ما جنگ اقتصادی را تجربه کرده در این زمینه باید به ساز و کار‌ها توجه کنند تا بتوانیم اقداماتی در حوزه گره گشایی برداریم.

او با اشاره به اینکه زمانی که دستورات از سوی مقام معظم رهبری و همچنین رئیس جمهور و همچنین دستگاه‌های مختلف اعلام شده انتظار می رود که گمرک در بحث ترخیص کالا اقدامات متناسب را انجام دهد و تصریح کرد: نباید کالای مورد نیاز دستگاه‌های مختلف در گمرکات از جمله چرخ و پیچ و مهره‌های ریلی باقی بماند و در یک سال گذشته ترخیص نشدن این کالا‌ها در گمرکات شگفت انگیز است و باید هرچه سریع‌تر اقدامات لازم برای ترخیص آن صورت گیرد.

او ادامه داد: ما امروز با همت مهندسان و پژوهشگران داخلی از یک ترمز داخلی رونمایی کردیم که نشانگر پیشرفت در حوزه حمل و نقل ریلی است.

اسلامی تصریح کرد: در این راه ما نیازمند مراقبت‌های ویژه هستیم و باید ساز و کار برای شرایط کنونی که مورد تحریم‌های ظالمانه قرار گرفته‌ایم صورت گیرد. همچنین در بحث زیرساخت‌ها از ظرفیت تولید ملی استفاده شده و برای اولین بار در تمامی خطوط ریلی از این ظرفیت‌ها استفاده می‌کنیم.

وزیر راه و شهرسازی توضیح داد: هرجا که خطوط ریلی ایجاد شده زیرساخت‌های آن را هم متناسب با آن توسعه می‌دهیم و با حمایت از تولید داخل از این بخش و فرصت‌ها استفاده می‌کنیم؛ و با استفاده از نیروی انسانی حرفه‌ای گام‌های بزرگی در این بخش بر می داریم.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به تجهیز، نوسازی و روزآمدسازی در بخش ناوگان ریلی، گفت: در بخش زیرساخت از ظرفیت تولید ملی بهره‌مند بوده‌ایم، برای اولین بار است که امسال زیرساخت ریلی را توسعه می‌دهیم و در کنار آن نیروی انسانی به عنوان بالاترین ارزش ما در شرکت راه‌آهن در قالب سامانه‌ای اطلاعات آن‌ها بررسی می‌شود تا سازمانی هوشمند و کارآمد در راه‌آهن داشته باشیم.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=30625

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.