• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
1

وزیر راه: راه‌آهن خواف ـ هرات تکمیل می‌شود‌

  • کد خبر : 18097
  • ۰۷ تیر ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۴
وزیر راه: راه‌آهن خواف ـ هرات تکمیل می‌شود‌

0 (0) وزیر راه: راه‌آهن خواف ـ هرات تکمیل می‌شود‌ وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه توسعه زیرساخت‌های ارتباطی با وجود کمبودهای مالی دنبال می‌شود، گفت: راه‌آهن خواف ـ هرات تکمیل می‌شود‌. محمد اسلامی ظهر روز پنجشنبه در مراسم افتتاح رسمی پروژه ساماندهی و احداث پل‌های بزرگ و خاص تقاطع سنگ بست شهرستان فریمان […]

0
(0)

وزیر راه: راه‌آهن خواف ـ هرات تکمیل می‌شود‌

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه توسعه زیرساخت‌های ارتباطی با وجود کمبودهای مالی دنبال می‌شود، گفت: راه‌آهن خواف ـ هرات تکمیل می‌شود‌.

محمد اسلامی ظهر روز پنجشنبه در مراسم افتتاح رسمی پروژه ساماندهی و احداث پل‌های بزرگ و خاص تقاطع سنگ بست شهرستان فریمان اظهار داشت: منابع مالی همواره با کمبود و نقصان روبه‌روست، اما وزارت راه توسعه زیرساخت‌ها را همواره در دستور کار دارد و این مهم یک اصل ثابت و پابرجا است.

وزیر راه و شهرسازی گفت: در تلاش هستیم به هر طریق ممکن توسعه زیرساخت‌ها را دنبال کنیم؛ وزارت راه و شهرسازی در تلاش است تا شرایط توسعه کشور را از این طریق فراهم کند.

اسلامی خاطرنشان کرد: دو پروژه‌ای که امروز عملیات ساخت آنها آغاز شد شامل بخشی از محورهای ارتباطی تربت حیدریه ـ زاوه و مشهد ـ فریمان همواره جز مواردی بوده ‌که برای بهسازی و رفع ایراداتشان تقاضا وجود داشت زیرا ترافیک در این دو محور زیاد و عرض جاده‌ها کم است.

وی افزود: تاکنون ساخت 50 کیلومتر از محور ترانزیتی مشهد – فریمان- تایباد – دوغارون انجام شده و تنها ساخت 10 کیلومتر از آن تا تپه سلام باقی مانده است.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: با تکمیل ساخت راه‌آهن خواف ـ هرات و تکمیل ساخت محور ارتباطی تربت حیدریه – خواف و به ویژه شهر فرودگاهی مشهد یک مرکز بزرگ حمل و نقل و ترانزیت برای شمال شرق کشور و منطقه غرب آسیا به وجود می‌آید.

اسلامی با اشاره به اینکه از طریق تکمیل ساخت پروژه‌های مزبور قادر خواهیم بود برخی از بازارهای از دست رفته کشور در مرزهای شرقی و شمال شرقی را احیاء کنیم تاکید کرد: همچنین با ایجاد تسهیلاتی که می‌تواند مزیت رقابتی ایجاد کند این بخش اقتصادی که در مبادلات تجاری مؤثر است را می‌توان مثمر کرد.

منبع: تسنیم

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=18097

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.