• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
2

 وزیر راه و شهرسازی به موضوع واگذاری “واگن‌پارس” به “مپنا” ورود کند

  • کد خبر : 30793
  • ۰۴ آذر ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۷
 وزیر راه و شهرسازی به موضوع واگذاری “واگن‌پارس” به “مپنا” ورود کند
استاندار مرکزی گفت: مجموعه واگن‌پارس یک‌سال پیش توافقی را برای واگذاری به مپنا داشته است اما با گذشت یک سال همچنان این موضوع عملیاتی نشده و وزارت دفاع به تازگی موضوع بدهی قرارداد قبلی مجموعه را مانع عملیاتی شدن توافق می‌داند.
0
(0)

به‌ گزارش ریل‌نیوز به نقل از تسنیم ، سیدعلی آقازاده ظهر امروز در آیین رونمایی از نخستین لکوموتیو پارس ۳۳ به عنوان جدیدترین محصول شرکت واگن پارس اراک که در ارتباط ویدئوکنفرانسی با وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان راه‌آهن کشور انجام شد با اشاره به فعالیت مجموعه واگن‌پارس اراک اظهار داشت: مجموعه واگن‌پارس در مدت ۴ سال اخیر تمام تلاش خود را به منظور تولید به کار گرفته و اکنون با پشت سر گذاشتن سختی‌ها و موانع و مشکلات نیازمند حمایت است و امیدواریم با حمایت بیشتر به موفقیت‌های بیشتری دست یابد.

وی با اشاره به اینکه تولید این محصول می‌تواند در حوزه فنی و مهندسی نقطه عطفی هم برای مجموعه واگن‌پارس و هم برای کشور باشد به وزیر راه و شهرسازی گفت: مسئولیت‌هایی را در وزارت دفاع و وزارت کشور داشته‌اید، از این رو تقاضا می‌شود به واسطه این مسئولیت‌ها به موضوع واگن پارس ورود کنید.

استاندار مرکزی ادامه داد: مجموعه واگن‌پارس یک سال پیش توافقی را برای واگذاری به مپنا داشته است اما با گذشت یک سال همچنان این موضوع عملیاتی نشده و وزارت دفاع به تازگی موضوع بدهی قرارداد قبلی مجموعه را مانع عملیاتی شدن توافق می‌داند.

آقازاده تصریح کرد: از این رو از وزیر راه و شهرسازی تقاضا می‌شود که در جلسه هیئت وزیران مذاکراتی با وزیر دفاع داشته باشد تا این قرارداد امضا شود چراکه این امر می‌تواند برای واگن پارس و ورود تکنولوژی جدید به شرکت راهگشا باشد.

 وی بیان کرد: همچنین از دیگر مزایای تسریع در این کار، ارتقا صنعت ریلی است و علاوه بر این انگیزه کارکنان و پرسنل مجموعه واگن‌پارس هم بالا می‌رود و به طور قطع روزهای بهتری برای این مجموعه رقم می‌خورد.

استاندار مرکزی ادامه داد: مجموعه واگن پارس اراک از قدیمی‌ترین مجموعه‌های واگن‌ساز و لوکوموتیوساز در کشور بوده و تنها شرکت انحصاری در این حوزه است اما متاسفانه در دهه‌های اخیر از این ظرفیت به درستی استفاده نشده و بهره‌وری نشده است.

آقازاده عنوان کرد: بیشتر فعالیت این مجموعه در حوزه تعمیر و بازسازی و نوسازی واگن‌های مسافری و ساخت واگن باری بوده است، اما به همت کارکنان آن شاهد استفاده از این ظرفیت مغفول مانده هستیم.

وی افزود: رهایی از وابستگی به خارج از کشور در صنعت لوکوموتیو به واسطه ساخت لکوموتیو با قدرت ۳۳۰۰ اسب بخار در شرکت واگن پارس اراک مهیا شده و همچنین این شرکت به عرصه تولید شاسی برای نخستین بار وارد شده است.

استاندار مرکزی با اشاره به اینکه ساخت این لکوموتیو چرخه صنعت ریلی کشور را تکمیل گفت: امیدواریم در آینده شاهد بهره‌برداری بیشتر از لکوموتیوهای تولیدی در این مجموعه باشیم.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=30793

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.