• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
1

پاکستان خواستار سرمایه گذاری ایران در توسعه راه آهن شد

  • کد خبر : 4611
  • ۲۵ فروردین ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۹
پاکستان خواستار سرمایه گذاری ایران در توسعه راه آهن شد

0 (0) به گزارش پنجشنبه شب ایرنا ، ‘سعد رفیق’ امروز در دیدار با ‘عباس آخوندی’ وزیر راه و شهرسازی کشورمان، راهبرد پاکستان را توسعه همکاری ها با ایران در همه زمینه ها به ویژه امور زیربنایی عنوان کرد. وی با تاکید بر لزوم احیای خط مسافری قطار ‘ کویته – زاهدان ‘ و تشریح […]

0
(0)

به گزارش پنجشنبه شب ایرنا ، ‘سعد رفیق’ امروز در دیدار با ‘عباس آخوندی’ وزیر راه و شهرسازی کشورمان، راهبرد پاکستان را توسعه همکاری ها با ایران در همه زمینه ها به ویژه امور زیربنایی عنوان کرد.
وی با تاکید بر لزوم احیای خط مسافری قطار ‘ کویته – زاهدان ‘ و تشریح توافق های پیشین دو کشور در این باره گفت:اسلام آباد در نظر دارد که نوسازی این شبکه ریلی را به شرکت های بین المللی واگذار کند و اگر شرکت های ایرانی بتوانند در این زمینه فعالیت کنند، از مشارکت آنان استقبال می کنیم.
وزیر راه آهن پاکستان با اعلام آمادگی کشورش برای افزایش ترافیک باری با ایران، افزود:اسلام آباد همچنین آمادگی دارد تا واگن های باری مسیر ریلی کویته – زاهدان را افزایش دهد.
مقام پاکستانی همچنین درباره قطار مسافری کویته پاکستان به زاهدان ادامه داد:اگر بخواهیم این خط به صورت مداوم فعال باشد ، باید نسبت به نوسازی آن اقدام و برخی هماهنگی ها در موضوع های امنیتی و ایمنی مسافران انجام شود.
وی پیشنهاد کرد که برای پیگیری موثر امور مربوط به همکاری های ریلی دو جانبه، کمیته ای کاری متشکل از مسئولان اجرایی دو کشور طی هفته آینده تشکیل و امور با جدیت بیشتر پیگیری شود.
وزیر راه و شهرسازی کشورمان نیز در این دیدار با بیان ظرفیت های همکاری دو کشور در زمینه راه آهن و افزایش حمل و نقل بار و مسافر، افزود:لازم است که راه آهن گوادر به چابهار اجرایی و تکمیل شود.
آخوندی ادامه داد:قطار باری اسلام آباد به استانبول که از مسیر ایران می گذرد، ظرفیت قابل توجه ترانزیتی کشورهای عضو اکو است که می توان با توسعه و بازسازی زیربناهای ریلی، اقتصاد سه کشور را متحول کرد.
وی بر همکاری سه جانبه مسئولان راه آهن پاکستان، ایران و ترکیه برای سرعت بخشی اجرای قطار ترانزیتی تاکید کرد.
به گزارش ایرنا، آخوندی که به همراه هیاتی 20 نفره در حوزه‌های جاده‌ای، ریلی، دریایی و هوایی به پاکستان سفر کرده است، در نخستین روز حضور در این کشور با ‘ میرحاصل خان بزنجو’ وزیر امور کشتیرانی و دریانوردی ، ‘اکرم خان درانی’ وزیر کار و شهرسازی و ‘سعد رفیق’ وزیر امور راه آهن پاکستان دیدار و گفت و گو کرد.
در دیدار آخوندی با وزیر امور کشتیرانی و دریانوردی پاکستان، بر راه اندازی خط کشتیرانی مسافری بین بنادر چابهار و کراچی برای رونق ترانزیت و گردشگری بین دو کشور تاکید شد.
وزیر راه و شهرسازی کشورمان در این دیدار گفت:همکاری‌های بین بنادر چابهار ایران و گوادر پاکستان باید بر اساس قرارداد خواهرخواندگی بین دو بندر افزایش یابد.
وی همچنین در دومین روز سفر خود به پاکستان قرار است فردا ( جمعه) راهی شهر کراچی شود.
آخوندی در کراچی با حضور در آرامگاه محمد علی جناح بنیانگذار پاکستان، به مقام رهبر فقید پاکستانی ها ادای احترام می کند.
بازدید از بنادر کراچی و عزیمت به بندر گوادر نیز از دیگر برنامه های وزیر راه و شهرسازی است.
ایران و پاکستان با بیش از 900 کیلومتر مرز خاکی و آبی از ظرفیت بالای حمل و نقل به ویژه در بخش ترانزیت برخواردارند، ظرفیتی که دو کشور می‌توانند با همکاری یکدیگر در ترانزیت کالا بین آب‌های آزاد و کشورهای آسیای میانه از آن استفاده کنند.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=4611

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.