• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
1

پایان شهریورماه همدانی‌ها صاحب ایستگاه راه‌آهن شایسته‌ای می‌شوند

  • کد خبر : 27437
  • ۲۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۹
پایان شهریورماه همدانی‌ها صاحب ایستگاه راه‌آهن شایسته‌ای می‌شوند
درحال حاضر کریدور راه‌آهن کشور به‌صورت اسمی در همدان بوده، اما تا خط ملایر و سنندج به همدان متصل نشود، این مسیر ناقص است.
0
(0)

به گزارش ریل‌نیوز به نقل از سپهر‌غرب ، سیدسعید ابراهیم‌نژاد با اشاره به اینکه در سال ۹۹ خط همدان به ملایر با سرعت بیشتر و در دو قطعه مشغول به‌کار است، خاطرنشان کرد: با برگزاری تشریفات قانونی و شناخت پیمانکار این خط به‌سرعت درحال ساخت است و امیدواریم با اختصاص بودجه لازم و تعهد به‌موقع، همدان از طریق ریل هم به ملایر متصل شود.

وی افزود: با امکانات و سرمایه‌گذاری که در خط آهن همدان صورت گرفته، می‌تواند شرایط بسیار خوبی در انتقال بار از استان به مبادی مختلف صورت بگیرید که نیازمند هماهنگی بین دستگاهی با متولیان مرتبط در استان است.

مدیرکل راه‌آهن غرب کشور با بیان اینکه معادن متعدد در سطح استان وجود دارند و انتقال مواد معدنی خام به سایر استان‌ها از طریق ریل مقرون‌به‌صرفه خواهد بود، یادآور شد: برای کلید خوردن این کار طی چند روز آینده نخستین محموله مواد خام معدنی از طریق خط آهن همدان به مقصد سنگان بارگیری و منتقل خواهد شد.

وی در ادامه با بیان اینکه ایستگاه فعلی مسافری همدان ازنظر ساخت‌وساز به پیشرفت خوب فیزیکی رسیده، ادامه داد: یک ایستگاه استاندارد که همه امکانات رفاهی اعم از غرفه‌های مختلف فروش مواد غذایی، سوغات، کافی‌شاپ، رستوران و سایر امکانات رفاهی در آن درنظر گرفته شده است.

ابراهیم‌نژاد گفت: با پیش‌بینی‌های انجام‌شده و تأمین اعتبار مورد نیاز پایان شهریورماه ایستگاه ترانزیت و مسافری همدان به بهره‌برداری خواهد رسید و مسافران با احراز هویت و تطبیق بلیت از گیت‌ها عبور خواهند کرد.

وی در ادامه با اشاره به ثمر نشستن پیگیری‌های زیاد در زمینه برقراری قطار روزانه همدان به تهران، اظهار کرد: با هماهنگی انجام‌شده مراحل آزمایشی و کارشناسی ورود قطار دو طبقه مسیر همدان به تهران درحال نهایی شدن است.

مدیرکل راه‌آهن غرب کشور افزود: درصورت برقراری این خط قطعاً هرروز مسافران ساعات اولیه صبح به تهران منتقل خواهند شد و عصر هم از پایتخت به همدان منتقل می‌شوند.

وی گفت: نرخ‌گذاری درنظر گرفته‌شده برای این قطار حدود ۵۰ هزار تومان خواهد بود که با درنظر گرفتن سه‌ساعته انتقال مسافران به تهران، مقرون به صرفه خواهد بود و امیدواریم که با استقبال مردم فعالیت آن ادامه‌دار باشد.

 

 

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=27437

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.