• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
1

پرداخت یارانه بلیت مترو به شهرداری تهران بابت صرفه‌جویی سوخت

  • کد خبر : 23004
  • ۲۳ آذر ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۸
پرداخت یارانه بلیت مترو به شهرداری تهران بابت صرفه‌جویی سوخت
شهربانو امانی، عضو شورای اسلامی شهرتهران، از پرداخت یارانه بلیت مترو به شهرداری تهران بابت صرفه‌جویی در مصرف سوخت خبر داد.
0
(0)

به گزارش ریل‌نیوز به نقل از اعتمادآنلاین، شهربانو امانی، عضو شورای اسلامی شهرتهران، در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: « بالاخره طلسم ماده ۱۲شکسته شد و تلاش شورا و مدیریت شهری قفل این ماده را باز کرد. از این پس به ازای هر سفر در روز ۹٫۸ سنت (۱۲۰۰تومان) بابت صرفه جویی سوخت به شهرداری یارانه بلیت مترو پرداخت خواهد شد که این درآمد صرف توسعه ‎حمل ونقل عمومی می‌شود.»

همچنین علی اعطا، سخنگوی شورای شهر تهران، با بیان اینکه اولین دستور پرداخت منابع حاصل از صرفه‌جویی سوخت به مترو تهران از سوی شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت وابسته به شرکت ملی نفت ایران صادر شد، اظهار کرد: شورای اقتصاد در خرداد ماه ۱۳۹۶ بر اساس ماده ۱۲ قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر و ارتقای نظام مالی کشور، طرح توسعه حمل و نقل مسافر با قطار شهری در تهران و هشت کلانشهر را تصویب کرد.

وی با اشاره به اینکه براساس مصوبه شورای اقتصاد به ازای هر افزایش سفر ناشی از افزایش واگن‌های جدید به مترو تهران، مبلغ ۹٫۸ سنت (حدود ۱۲۰۰ تومان) از محل منابع حاصل از صرفه جویی سوخت به مترو پرداخت خواهد شد، گفت: از خرداد ماه سال۱۳۹۶  تاکنون ۱۰۵ واگن به ناوگان شرکت بهره‌برداری مترو تهران اضافه شده است که پس از ارسال صورت وضعیت صرفه‌جویی تأیید شده توسط شهرداری تهران، دستور پرداخت بخش اول سهم دولت از منابع حاصل از صرفه‌جویی سوخت صادر شده است.

سخنگوی شورای شهر تهران ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود این رقم برای پاییز سال جاری حدود سه میلیون دلار باشد. آقای مهندس زنگنه – وزیر نفت با نگاه مثبتی که به مترو دارد، پرداخت صورت وضعیت بازه زمانی شروع طرح در خرداد ۱۳۹۶ تا زمان ابلاغ قرارداد (تیرماه سال ۱۳۹۸) که حدود ۱۰ میلیون دلار می شود را در هیأت مدیره شرکت ملی نفت ایران تصویب کرده است که امید داریم به زودی پرداخت شود. این منابع صرف خرید واگن جدید و توسعه حمل و نقل مسافر با قطار شهری خواهد شد.

وی با بیان اینکه پس از افزایش قیمت بنزین در اواخر آبان ماه سال جاری، میزان سفرهای درون‌شهری با مترو به‌طرز محسوسی افزایش یافته است، اظهارکرد: براساس گزارش‌های ارائه شده شنبه (۲۵ آبان ماه) ۱٫۸۸۱٫۵۷۱ مسافر، مترو را برای سفرهای درون شهری خود انتخاب کردند که رتبه دوم شلوغ‌ترین روز در تاریخ مترو را به خود اختصاص داده است و روز شنبه (۲ آذرماه) نیز با جذب ۱٫۸۷۲٫۷۸۸ مسافر رتبه سوم شلوغ‌ترین روز تاریخ در مترو ثبت شده است.

اعطا تاکید کرد: انتظار می‌رود شهروندان با استفاده کمتر از خودروی شخصی و انجام سفرهای روزانه با مترو به کاهش آلودگی هوا و توسعه حمل و نقل ریلی در تهران کمک کنند.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=23004

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.