• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
0

پروژه راه‌آهن اردبیل -میانه تا ۱۴۰۰ تکمیل می‌شود

  • کد خبر : 27061
  • ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۰
پروژه راه‌آهن اردبیل -میانه تا ۱۴۰۰ تکمیل می‌شود
معاون شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ و نقل کشور گفت: پروژه راه‌آهن اردبیل- میانه تا سال ۱۴۰۰ تکمیل و آماده بهره‌برداری می‌شود.
0
(0)

به گزارش ریل‌نیوز به نقل از ایرنا ، عباس خطیبی روز سه‌شنبه در بازدید از عملیات ریل‌گذاری راه‌آهن اردبیل – میانه افزود: در این مسیر ۱۷۵ کیلومتری بیش از ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی زیرسازی شده و ۴۵ درصد پیشرفت کلی هشت ایستگاه موجود در مسیر است.
وی با اشاره به اینکه پیشرفت فیزیکی ایستگاه اصلی بالای ۹۰ درصد است، اظهارداشت: در بحث روسازی نیز حدود هفت درصد پیشرفت فیزیکی داریم و همه قطعات طبق جدول زمان‌بندی شده پیش می‌رود.
وی با بیان اینکه منابع مالی بسیار خوبی برای این پروژه اختصاص داده شده، گفت: بیش از ۱۰۷۰ میلیارد تومان برای این پروژه اعتبار در نظر گرفته شده و در موعد مقرر پیمانکاران مطالبات خود را دریافت می‌کنند.
معاون شرکت ساخت و توسعه راه‌آهن ادامه‌داد: در پروژه راه‌آهن اردبیل – میانه تا بحال۱۳ کیلومتر ریل‌گذاری شده و طبق برنامه هر ماه هشت کیلومتر به این میزان افزوده می‌شود و در صورت افزایش نوبت کاری و پشتیبانی به ۱۷ کیلومتر نیز می‌رسد.
خطیبی با اشاره به اینکه استاندار اردبیل و دولت برای اجرای این پروژه طبق برنامه زمان‌بندی مصمم هستند، گفت: همزمان در هفت نقطه دیگر کشور پروژه راه‌آهن اجرا می‌شود و باید در اسرع وقت پشتیبانی لازم این پروژه‌ها صورت گیرد.
وی تصریح‌کرد: برای تکمیل این پروژه بزرگ بانک ملی، وزارت راه و شهرسازی ، معاونت ساخت و توسعه راه‌آهن بویژه استاندار اردبیل نهایت تلاش خود را برای جذب اعتبار مورد نیاز و پشتیبانی پروژه بکار بسته‌اند.
معاون شرکت ساخت و توسعه راه‌آهن از اختصاص۳۴۰ میلیارد تومان برای پروژه راه‌آهن اردبیل _ میانه در سه ماه گذشته خبر داد و افزود: تزریق این مبلغ در زمان کوتاه در نیمه اول سال کم سابقه بوده و نشان دهنده اهمیت پروژه برای دولت است بطوری که در ۲ سال گذشته بیش از ۶۷۰ میلیارد تومان برای این پروژه هزینه شده است.
او با بیان اینکه راه‌آهن اردبیل یکی از ۹ پروژه ریلی اولویت‌دار کشور است ، گفت: این پروژه یکی از پروژه‌های مهم مرکز سه استانی که در دستور جدی دولت قرار دارد و در این پروژه حتی در جریان کرونا با رعایت پروتکل‌های بهداشتی تمام کارگاه‌ها با تمام ظرفیت فعالیت کردند.
عباس خطیبی به همراه استاندار اردبیل از بخش‌های مختلف راه‌آهن میانه – اردبیل بازدید و از نزدیک پیشرفت کار و مشکلات موجود را مورد ارزیابی قرار داد.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=27061

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.