• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
2

پروژه راه آهن اصفهان-شهرکرد-اهواز در اولویت طرح های ریلی کشور قرار گرفت

  • کد خبر : 4922
  • ۰۷ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۶
پروژه راه آهن اصفهان-شهرکرد-اهواز در اولویت طرح های ریلی کشور قرار گرفت

0 (0) پروژه راه آهن اصفهان-شهرکرد-اهواز در اولویت طرح های ریلی کشور قرار گرفت شهرکرد-معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی گفت: در آخرین جلسه برای تصمیم گیری طرح های ریلی کشور پروژه راه آهن اصفهان-شهرکرد-اهواز اولویت دار ترین محور ریلی کشور عنوان شد که مقرر شد هرچه سریعتر ساخت این پروژه آغاز شود. […]

0
(0)

پروژه راه آهن اصفهان-شهرکرد-اهواز در اولویت طرح های ریلی کشور قرار گرفت

معاون وزیر راه

شهرکرد-معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی گفت: در آخرین جلسه برای تصمیم گیری طرح های ریلی کشور پروژه راه آهن اصفهان-شهرکرد-اهواز اولویت دار ترین محور ریلی کشور عنوان شد که مقرر شد هرچه سریعتر ساخت این پروژه آغاز شود.

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، مهرداد تقی زاده بهجتی روز پنجشنبه در سفر به شهرکرد در جلسه کمسیون مدیریت ایمنی و حمل و نقل با اشاره به راه آهن اصفهان-شهرکرد-اهواز گفت:این راه آهن طبق طرح مطالعاتی انجام شده توسط شرکت خارجی و شرکت مترو ایران  از سال ۸۳ آغاز شد، متاسفانه در دولت های نهم و دهم به این طرح توجهی نشد، اما این طرح در دولت یازدهم در دستور کار دولت قرار گرفت.

وی افزود: در آخرین جلسه برای تصمیم گیری طرح های ریلی کشور پروژه راه آهن اصفهان-شهرکرد-اهواز اولویت دار ترین محور ریلی کشور عنوان شد که مقرر شد ساز و کاری تمهید شود که هرچه سریعتر ساخت این پروژه آغاز شود.

تقی زاده گفت: این راه آهن گلوگاه محور جنوب بوده که از دلایل اهمیت این پروژه محسوب می شود و باید بصورت جدی فعال شود.

معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی افزود: مطالعات این طرح انجام شده است و در حال حاضر در مرحله تأمین اعتبار و جذب سرمایه گذار برای این پروژه است.

وی در ادامه با اشاره به ناوگان حمل و نقل هوایی کشور گفت: در حال حاضر تعداد زیادی از ناوگان حمل و نقل هوایی جدید هستند و سال گذشته تعدادی هواپیما تحویل گرفته شده است.

تقی زاده با اشاره به اینکه خطوط هوایی قطعا امن است، افزود: سیستم حمل و نقل کشوری تحت هیچ شرایطی ریسک پرواز هواپیمای مسافربری را نمی پذیرد و برای پروازهای مسافربری در شرایط ریسک صفر اجازه پرواز داده می شود.

معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی با اشاره به خودرو محور بودن جابجایی ها در ایران گفت: باید تلاش شود شرایطی فراهم شود که از خودرو محوری فاصله بگیریم که این موضوع چه به لحاظ تصادفات جاده ای و چه به لحاظ مصرف سوخت و آلودگی هوا از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی افزود: در شرایطی این مهم تحقق می یابد که سیستم حمل ونقل ریلی، هوایی و اتوبوس ها همواره بهبود یاید.

تقی زاده گفت: باید شرایطی فراهم شود که مردم احساس کنند که سفر های برون شهری با حمل و نقل عمومی هم از لحاظ هزینه و هم از لحاظ ایمنی بهتر و مطمئن تر است.

معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی گفت: متاسفانه تعداد کشته ها در تصادفات جاده ای به ازای هر یکصد هزار نفر ۲۰ نفر است که با کاهش سفرها با خودروهای شخصی و استفاده از حمل و نقل عمومی این آمار کاهش خواهد یافت.

وی اظهار کرد: حمل و نقل در مسافت های طولانی باید ساماندهی شود که این مساله ارتباط مستقیمی بین قیمت سوخت و تلفات جاده ای وجود دارد که هرچه سوخت ارزان تر باشد تلفات جاده ای بیشتر می شود که در این شرایط باید هزینه سفر با خودروهای شخصی افزایش و سفر با حمل و نقل عمومی کاهش یابد.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=4922

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.