• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
2

پروژه ریلی سریع‌السیر اراک-قم با مشارکت ایتالیا اجرا می شود

  • کد خبر : 2129
  • ۰۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۶
پروژه ریلی سریع‌السیر اراک-قم با مشارکت ایتالیا اجرا می شود

0 (0) پروژه ریلی سریع‌السیر اراک-قم با مشارکت ایتالیا اجرا می شود تابناک مرکزی: مدیرکل راه آهن اراک گفت: راه اندازی قطار سریع السیر اراک – قم از جمله طرح های بزرگ ریلی است که با مشارکت راه آهن ایران و ایتالیا به انجام می رسد و هم اکنون در مرحله مطالعات قرار دارد. به […]

0
(0)

پروژه ریلی سریع‌السیر اراک-قم با مشارکت ایتالیا اجرا می شود
تابناک مرکزی: مدیرکل راه آهن اراک گفت: راه اندازی قطار سریع السیر اراک – قم از جمله طرح های بزرگ ریلی است که با مشارکت راه آهن ایران و ایتالیا به انجام می رسد و هم اکنون در مرحله مطالعات قرار دارد.

به گزارش تابناک مرکزی به نقل از ایرنا، سید جلال‌الدین کوکنار در نشست خبری شورای حمل و نقل استان مرکزی که به مناسبت هفته حمل و نقل در اراک برگزار شد، اظهار داشت: اصلی ترین برنامه اداره کل راه آهن استان مرکزی در سال ۹۶ ارتقای سطح ایمنی در این حوزه بوده که به این منظور در محدوده شهری علاوه بر انجام اقدامات ایمن سازی، هشت مورد زیر گذر احداث کرده ایم.

وی افزود: سه زیرگذر در منطقه کرهرود و دو زیر گذر در شازند احداث و به بهره برداری رسیده اند و درحال حاضر یک زیرگذر نیز در شمال شهر شازند درحال احداث است، همچنین علاوه بر ارتقای سطح ایمنی، بالا بردن سرعت قطار و بازسازی خطوط ریلی نیز در دستور کار قرار دارد.

مدیرکل راه آهن اراک خاطرنشان کرد: از ابتدای امسال تاکنون یک هزار بند جوش ریلی در استان به انجام رسیده، همچنین با تعویض سامانه ریلی فرسوده توانسته ایم سرعت قطارها را به ۱۲۰ کیلومتر افزایش دهیم که قابلیت افزایش تا ۱۴۰ کیلومتر بر ساعت را نیز دارد.

کوکنار تصریح کرد: بهره گیری از قطارهای مسافربری و باربری استان مرکزی افزایش یافته و باربری امسال ۱۷ درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته که براساس سیاست های تعیین شده این میزان باید به ۵۰درصد تا پایان سال برسد.

وی ادامه داد: تخلیه بار در سیلوهای گندم، عرصه های دامی، پتروشیمی و پالایشگاه به خوبی به انجام می رسد و ضریب تخلیه ۲۷ درصد و ضریب بارگیری ۱۷ درصد افزایش یافته، همچنین قطار مسافربری اراک به مشهد هر روزه با ضریب اشغال ۸۰ درصد حرکت می کند.

مدیرکل راه آهن اراک عنوان کرد: در حال حاضر ۱۵ ایستگاه از مجموع ایستگاه های ریلی استان مرکزی مجهز به علائم الکتریکی شده اند و برای تجهیز هر ایستگاه به این سیستم، مبلغی معادل یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان هزینه شده است.

کوکنار بیان کرد: راه اندازی قطار سریع السیر اراک به قم از جمله طرح های بزرگ در دستور کار است که در این زمینه راه آهن ایتالیا با مشارکت راه آهن ایران به طور فاینانس اجرای این پروژه را به انجام خواهند رساند و مقرر شده تا ۸۵ درصد از این فعالیت برعهده راه آهن ایتالیا باشد که این پروژه اکنون در مرحله انجام مطالعات قرار دارد.

وی ابراز داشت: بهره برداری از دو قطار حومه ای اراک به مهاجران و اراک به شهر جدید امیرکبیر نیز در دستور کار قرار دارد و تاکنون مسیر اراک به مهاجران مسیریابی و به تایید معاون عمرانی استاندار مرکزی رسیده، همچنین برای تجهیز شهر امیرکبیر به شبکه ریلی مشاوری را برای انجام مطالعات در نظر گرفته ایم.

مدیرکل راه آهن اراک اضافه کرد: احداث خطوط فرعی به صورت آنتنی از دیگر پروژه های مهم این اداره کل به حساب می آید و درحال حاضر قرارداد احداث خط آنتنی سلفچگان به سیلوهای رو باز سمنگان اخذ شده و طرح های دیگری اعم از احداث بنادر خشک از سمت ملک آباد میان راه آهن، جاده و فرودگاه و احداث خط فرعی ایستگاه ملک آباد به فرودگاه نیز در دستور کار است.

کوکنار با بیان اینکه استان مرکزی با داشتن شبکه ریلی مطلوب و استقرار در میانه کشور به عنوان کریدور اصلی تردد ریلی محسوب می شود، اضافه کرد: در نظر داریم کلنگ احداث راه آهن اراک به خمین را به زودی بزنیم و زمانی که این راه آهن احداث شود استان مرکزی مرکز خط ریلی کشور به شمار خواهد رفت.

 

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=2129

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.