• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
1

پس از بحران کرونا برای رونق سفر چه کنیم؟

  • کد خبر : 26001
  • ۰۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۰
پس از بحران کرونا برای رونق سفر چه کنیم؟
 یک پژوهشگر حوزه گردشگری گفت: پس از کنترل و اتمام بحران کرونا، یکی از بهترین گزینه‌های تقویت و بازسازی، بخش گردشگری است.
0
(0)

به گزارش ریل‌نیوز به نقل از ایسنا ، سعید داغستانی در خصوص اقدامات لازم در حوزه گردشگری برای احیاء دوباره این صنعت پس از حل بحران کرونا، اظهار کرد: پس از کنترل و اتمام کرونا جامعه به دلیل فشارهای متعددی که تحمل کرده است به یک ترمیم اساسی و جدیدی نیاز دارد. در این رابطه علاوه بر فضای مجازی و رسانه‌های همگانی، یکی از بهترین گزینه‌های این تقویت و بازسازی می‌تواند بخش گردشگری باشد.

وی اضافه کرد: راه‌اندازی جشنواره‌ای سراسر از تخفیف و سرگرمی در تمامی استان‌ها و به صورت برنامه‌ریزی شده، قطعا به رونق مجدد سفر کمک خواهد نمود. در این رابطه می‌توان با احیاء مجدد سفرکارت‌های ملی نسبت به سفر اقساطی برای همه اقدام نمود. 
 
این مدرس و پژوهشگر حوزه گردشگری ادامه داد: تصویب یک برنامه کامل و جامع از رویدادها و جشنواره‌های گردشگری برای رونق دوباره سفرها خالی از لطف نخواهد بود.

داغستانی عنوان کرد: در این رابطه همکاری‌های مراکزی مانند وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، شهرداری‌ها، اتحادیه‌ها و انجمن‌های تخصصی، هواپیمایی کشور، حمل و نقل ریلی و جاده‌ای و … می‌تواند در اثربخش و هدفمند بودن طرح بسیار اثر داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: به علاوه در این مورد ساماندهی تعطیلات چند روزه به وزارتخانه‌های مختلف و طبقات و اقشار مختلف به تناوب و برنامه‌ریزی شده نیز قابل بررسی خواهد بود. 
 
این کارشناس ارشد حوزه گردشگری یادآور شد: بدون شک این آخرین اتفاق و بحران نیست و نخواهد بود؛ بنابراین  بخش خصوصی و دولت می‌بایست برای این‌گونه حوادث، بلافاصله پس از اتمام بحران کرونا اقدام نمایند.

داغستانی همچنین درباره لزوم مدیریت بحران در زمان ایجاد رخدادهای این‌چنینی عنوان کرد: مدیریت بحران را به قبل، حین و بعد از وقوع تقسیم‌بندی می‌کنیم. مدیریت بحران بسیار بسیار به اعمال و اندیشه ما قبل از وقوع بحران باز می‌گردد. این که اساسا ما برنامه مشخص برای روبرو شدن با تمام و انواع رخدادهای طبیعی، بیولوژیک و غیره را داشته باشیم.

وی با اشاره به گام‌هایی که جهت کمتر کردن آسیب‌ها می‌توان برداشت، گفت: تدوین مطالعات عمیق و دقیق از انواع حوادث و تدوین و تصویب اقداماتی که باید صورت گیرد، تدوین مدل‌های یکپارچه مدیریت بحران و برنامه‌ریزی دقیق و هوشمند و خودکار، ایجاد سامانه‌ها و پایگاه‌های ملی قوی و هوشمند اطلاعات سفر و گردشگری از جمله گام‌های لازم است.
 
این کارشناس ارشد حوزه گردشگری با اشاره به لزوم تغییر مدل مدیریت بحران از حالت‌های قدیمی به پیشرفته ادامه داد: همچنین استفاده از فن‌آوری‌های نوین در عصر مدرن بسیاری از بحران‌ها را قابل پیش‌بینی می‌نماید. فن‌آوری‌هایی مانند ماهواره‌های تحقیقاتی، سامانه داده‌های جغرافیایی (GIS)، موقعیت‌سنج‌های مکانی جهانی مانند GPS ، دوربین‌های کنترلی درون‌شهری و برون‌شهری، جمع‌آوری داده‌های شهرهای هوشمند و داده‌های مربوط به خودرو شمارها، داده‌های جمع‌آوری شده از تلفن‌های همراه و اینترنت و بسیاری دیگر و همچنین تصور اَبَر رایانه‌ای که بتواند تمامی اطلاعات بخش گردشگری، صنایع دستی و میراث فرهنگی و اجزای آن را در یک محل جمع‌آوری، تحلیل و خروجی‌های متعدد و کاربردی به مدیران ارشد بدهد، واقعا هیجان‌آور است. 
 
داغستانی عنوان کرد: ایجاد صندوق‌های مالی و اعتباری حمایتی از بخش‌های مختلف سفر، گردشگری، صنایع دستی و میراث فرهنگی، ایجاد شرکت‌های مادر تخصصی(هلدینگ)های گردشگری با عملکردهای متفاوت و متعدد، تهیه و تصویب آیین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌های اجرایی اعطاء بیمه‌های حمایتی به شبکه فعال در گردشگری، اعطاء وام‌های کم‌بهره و معافیت‌های مالیاتی و کاهش تعرفه‌های مربوط به آب، برق و گاز و….، احیاء سفرکارت ملی و تدوین تقویم رویدادهای سفر، گردشگری، زیارت، سوغات و تفریح در سراسر کشور در مدیریت بحران حائز اهمیت است.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=26001

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.