چمدان : ساعت ۱۸:۵۳ دیروز(۱۴ تیرماه) طی تماس شهروندان با ستاد فرماندهی ۱۲۵ سازمان آتش نشانی اهواز وقوع آتش سوزی در بلوار ساحلی غربی جنب پل سیاه اطلاع رسانی شد. در این حادثه خار و خاشاک، نیزارهای اطراف و تعدادی تنه درخت و دستخوش آتش قرار گرفته و با توجه به گرمای هوا و خشک بودن بوته ها و نیزارها حریق خیلی سریع گسترش پیدا می کند و پل سیاه هم آتش می گیرد.

عکس:ارسالی از مجتبی گهستونی

هرچند آتش نشانان موفق به اطفا حریق شدند اما علت حادثه تا کنون نامشخص است.

به گزارش چمدان، در سال ۱۳۰۸ خورشیدی و همزمان با احداث راه‌آهن سراسری ایران، اولین پل شهر اهواز که بعدها به دلیل رنگ سیاه بدنه و پایه‌های آن به پل سیاه شهرت یافت، به طول ۱۰۵۰ متر و عرض ۶ متر، تقریباً درست در محل احداث پل تاریخی اهواز، بر روی رودخانه کارون ساخته شد.

عکس ارسالی از مجتبی گهستونی

اين پل در زمان جنگ جهاني دوم به عنوان مسير حمل آذوقه نيرو و مهمات نيروهاي متفقين مورد استفاده قرار مي گرفت و به دليل تاثيري كه در پيروزي متفقين داشت به آن لقب پل پيروزي داده شد.

عکس ارسالی از مجتبی گهستونی

پل سیاه از نوع فلزی با فونداسیون‌های بتنی بر روی بستر سنگی کف رودخانه کارون بنا شده‌است و  دارای ۵۲ پایه‌است. در سطح پل دو خط رفت و برگشت برای عبور قطار وجود دارد و در طرفین آن پیاده‌روهایی به عرض حدوداً یک متری قرار گرفته‌است.

این اثر در تاریخ ۲۷ بهمن ۱۳۷۸ با شمارهٔ ثبت ۲۵۹۹ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده‌است.

عکس: علی شکیبا