• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
1

پيشنهاد تعبيه كتابخانه در قطارها

  • کد خبر : 3235
  • ۲۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۳
پيشنهاد تعبيه كتابخانه در قطارها

0 (0) عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه زمان حضور مسافران در قطارهای بین‌شهری بهترین فرصت مطالعه است، پیشنهاد داد در قطارهای بین شهری با تعبیه کتابخانه‌، کتاب‌های مناسب در دسترس عموم قرار داده شود. به گزارش خانه ملت، سیدصادق طباطبایی‌نژاد با بیان اینکه زمانی که مسافران در قطارهای بین‌شهری هستند بهترین فرصت مطالعه […]

0
(0)

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه زمان حضور مسافران در قطارهای بین‌شهری بهترین فرصت مطالعه است، پیشنهاد داد در قطارهای بین شهری با تعبیه کتابخانه‌، کتاب‌های مناسب در دسترس عموم قرار داده شود.

به گزارش خانه ملت، سیدصادق طباطبایی‌نژاد با بیان اینکه زمانی که مسافران در قطارهای بین‌شهری هستند بهترین فرصت مطالعه است، گفت: در صورتی که مسافران در سفرهای طولانی مدت خود به مطالعه نشریات و کتاب بپردازند می‌توانند سطح دانش و اطلاعات خود را افزایش دهند.

نماینده مردم اردستان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب فرمودند “من بسیاری از رمان‌ها را در طول سفر و در اتوبوس مطالعه کردم”، تصریح کرد: در سفر زمان‌هایی وجود دارد که مسافران می‌توانند از این زمان استفاده‌های بهینه‌ای انجام دهند تا بتوانند با مطالعه روزنامه از شرایط جهان و کشور آگاه شوند.

وی بیان کرد: از یک سو می‌توان در قطارهای بین شهری با تعبیه کتابخانه‌ها، کتاب‌های مناسب را در دسترس عموم قرار داد و از سوی دیگر با دسترس قرار دادن نشریات محلی این روزنامه‌ها را به مردم معرفی کرد و امکان گسترش آنها را ایجاد نمود و از این طریق فرهنگ مطالعه در سفر را نهادینه کرد.

ضرورت معرفی جاذبه‌های گردشگری در نشریات موجود در مسیرهای ریلی برای مسافران

عضو فراکسیون روحانیت مجلس اظهار کرد: می‌توان در نشریات محلی درمورد جاذبه‌های گردشگری توضیحات مناسبی ارائه شود و این نشریات در اختیار مسافران قرار گیرد تا افرادی که با روستا و شهر مقصد آشنایی کافی ندارند بتواند اطلاعات کافی را به دست آورند.

طباطبایی‌نژاد ادامه داد: مردم می‌توانند با اینترنت در سفر از نشریات مجازی استفاده کنند؛ بهتر است امکانات لازم نظیر اینترنت رایگان و.. جهت مطالعه روزنامه‌ها به صورت مجازی برای مسافران فراهم شود؛ از سوی دیگر با تهیه بروشورها و نقشه‌های مناسب می‌توان اطلاعات کافی از ظرفیت‌های گردشگری شهر مقصد خود را به مسافران ارائه داد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در پایان افزود: برای تحقق این امر باید سازمان‌ها و نهادها بایکدیگر همکاری کنند؛ سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری باید اطلاعات لازم در مورد جاذبه‌های گردشگری را در اختیار سازمان حمل و نقل عمومی قرار دهد تا در نشریات محلی و بروشورها استفاده شود؛ در برخی موارد شهرداری‌ها نیز می‌توانند برای جذب گردشگر و معرفی شهر خود اقدامات مناسبی در این زمینه انجام دهند./

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=3235

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.