• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
2

پیشرفت فیزیکی ۹۲ درصدی ایستگاه متروی گلشهر-طالقانی

  • کد خبر : 32103
  • ۱۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۲
پیشرفت فیزیکی ۹۲ درصدی ایستگاه متروی گلشهر-طالقانی
رئیس سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری کرج گفت: درصد پیشرفت پروژه قطار شهری کرج از۴۵ متری گلشهر تا چهار راه طالقانی به طول ۵و نیم کیلومتر و با دو ایستگاه، به ۹۲ درصد رسیده است.
0
(0)

با گزارش ریل‌نیوز به نقل از فارس، علی اصغر صلواتی، رئیس سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری کرج افزود، تأمین منابع مالی را مهمترین مشکل در تعویق عملیات پروژه دانست و گفت: کلید حل مشکل تاخیر در روند اجرایی پروژه قطار شهری منابع مالی بود که حالا به صورت ۵۰ درصدی از منابع مالی دولتی و شهرداری تأمین شده است، در این میان تزریق منابع دولتی روند قابل قبولی داشته و همین امر موجب شد پس از افت و خیزهای بسیار بتوانیم بخشی از پروژه‌ را با پیشرفت فیزیکی قابل قبولی پیش ببریم.

وی با بیان اینکه مقرر شده بود سال‌ ۸۵ منابع مالی خارجی با بازپرداخت طولانی برای قطار شهری کرج در نظر گرفته شود، افزود: همین موضوع مشکل اصلی و دلیل حرکت لاکپشتی پروژه در سال‌های گذشته بوده است، اکنون منابع مالی پروژه از منابع شهر تأمین می‌شود که این امر روند کار را کند می‌کند.

این مقام مسؤول با بیان اینکه با راه اندازی بخشی از پروژه، بخش‌های دیگر به سرعت انجام می‌شود، گفت: هدف بعدی راه اندازی میدان شهید سطانی است که با کسب تجربیات  اولین مرحله، دیگر  شاهد تاخیر در پروژه نخواهیم بود. در این مرحله پروژه قطار شهری به عنوان اولین پروژه استان تعریف شده و همه مسؤولان در تلاش برای تأمین منابع مالی و تسریع در انجام آن هستند.

وی تخصیص منابع مالی برای پروژه قطار شهری کرج را نوید بخش تسریع روند پروژه در سال ۱۴۰۰ عنوان کرد و یادآور شد: در شورای پنجم بودجه‌ای به مبلغ هزار و ۲۵۰ میلیارد تومان برای پروژه قطار شهری کرج در نظر گرفته شده است همچنین تخصیص اوراق ۴۰۰ میلیارد تومانی که مقرر شده است تا در سال ۱۴۰۰ پایدار ‌شود، نمونه ای از منابع مالی این پروژه است.

صلواتی  اظهار کرد: در صورت تحقف منابع مالی این پروژه تا میدان شهید سلطانی ادامه پیدا می‌کند و بار ترافیکی این مسیر تخلیه خواهد شد.

وی در خصوص پرداخت معوقات کارگران قطار شهری، گفت: تلاش کردیم بدهی‌ها را از حالت بحرانی که در شروع مجدد پروژه به  ۱۱ ماه رسیده بود، به ۲ ماه برسانیم و در حال حاضر تدبیری می‌اندیشیم که تا شب عید تمام معوقات را تسویه کنیم.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=32103

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.